news-background
news-background

«دنی ویلنوو» دو پایان متفاوت برای Prisoners فیلمبرداری کرده است

«دنی ویلنوو» پیش از آ»که فیلم بلاک‌باستر «بلید رانر ۲۰۴۹» (دانلود فیلم Blade Runner 2049 با لینک مستقیم) و «تل‌ماسه» (دانلود فیلم Dune 2020 با لینک مستقیم) را بسازد، با فیلم انگلیسی زبان «زندانیان» (دانلود فیلم Prisoners با لینک مستقیم) تحسین منتقدین را برانگیخته بود. تعلیق در سراسر این فیلم احساس می‌شد و پایانی غافلگیرکننده و جاه‌طلبانه داشت. اما به نظر می‌رسد که کارگردان پایان دیگری هم برای فیلم تصویربرداری کرده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

ویلنوو به تازگی در پادکست همکار فیلمبردارش «راجر دیکینز» حاضر شده و روند تولید «زندانیان» را در کنار او مرور کرده است. هرچند این فیلم اولین پروژه‌ی هالیوودی ویلنوو بود، اما فیلمساز می‌گوید به هیچ‌ وجه احساس نمی‌کرده که در تنگنا قرار گرفته. بلکه به عکس، او تصمیم می‌گیرد به همراه دیکینز دو پایان برای فیلم بگیرد که اقدامی غیرمعمول بود برای کارگردانی که برای اولین بار با یک استودیوی هالیوودی همکاری می‌کند. «جیمز الیس دیکینز» می‌گوید تهیه‌کنندگان تصمیم گرفتند پایانی که بازخوردهای مثبتی در اکران‌های آزمایشی دریافت کند در نسخه‌ی نهایی به کار بگیرند. تماشای انلاین فیلم خارجی.

ویلنوو می‌گوید: «درست است. تدوین را تغییر شکل ندادند اما دو پایان وجود داشد زیرا احساس می‌کردند ایده‌ی من که به فیلمنامه نزدیک‌تر بود، شاید بسیار بیشتر غم‌انگیز و به اندازه‌ی کافی تجاری نبود. یادم هست هر دو نسخه را به صورت آزمایشی اکران کردیم و سپس آن‌ها نزد من آمدند و گفتند امتیاز هر دو پایان برابر شده و شاید پایان من بهتر باشد بنابراین پایان من در فیلم قرار داده شد. تجربه‌ی زیبایی بود.»

«جیک جیلنهال» در فیلم «زندانیان» نقش کارآگاهی به نام «لوکی» را بازی می‌کند که بر روی پرونده‌ی ربوده شدن دو دختر کار می‌‌کند. «داور» پدر یکی از این دختران با بازی «هیو جکمن» در فیلم سعی می‌کند خودش مدیریت امور را به دست بگیرد. در صحنه‌ی پایانی فیلم شخصیت جکمن در مخفی‌گاهی زندانی شده و به نظر می‌رسد که «لوکی» صدای سوت «داور» را می‌شنود و او را نجات می‌دهد.

«آرون گازیکفسکی» نویسنده‌ی فیلمنامه سال ۲۰۱۳ در مصاحبه با «بازفید» گفته بود: «آن‌ها ماشین را جا‌به‌جا می‌کنند. [هیو جکمن] را آن‌ پایین می‌بینند. مخاطب می‌داند که او از آن حفره بیرون آورده خواهد شد. وقتی مبهم باشد بیشتر برای من خوشایند است. هرچند مخاطب فرض می‌کند که این اتفاقی است که ممکن است روی دهد، اما این احتمال اندک را دوست دارم که ممکن است او را به هر دلیلی خلاص نکند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید