news-background
news-background

«دنی ویلنوو» به تولید Dune Part 2 «بسیار خوش‌بین» است؛ انتشار تصاویر جدید

ویلنوو باور دارد که دیدن «تل‌ماسه» روی تلویزیون تصمیم «مسخره‌ای» است.

 

«دنی ویلنوو» می‌گوید به تولید «تل‌ماسه: قسمت ۲» (Dune) خوش‌بین است. قسمت اول این فیلم علمی-تخیلی اکتبر آینده همزمان با اکران در سالن‌های سینما از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد.

ویلنوو در مصاحبه جدیدی با مجله «توتال فیلم» می‌گوید: «چیزی به نام «تل‌ماسه ۱» و «تل‌ماسه ۲» وجود ندارد. «تل‌ماسه: قسمت اول» و «تل‌ماسه: قسمت دوم» وجود دارد.» این فیلمساز به این شرط کارگردانی را پذیرفت که استودیوهای برادران وارنر و لجندری به او اجازه دهند کتاب «فرانک هربرت» را به دو بخش تقسیم کند. ویلنوو در حال نگارش فیلمنامه «تل‌ماسه: قسمت ۲» است و می‌گوید اگر قسمت اول در گیشه به شکست انجامد، دنباله تولید نخواهد شد.

این کارگردان می‌گوید: «در طول چند دهه گذشته می‌شنیدیم که اقتباس از این کتاب ممکن نیست، و امری نشدنی است. فکر می‌کنم استودیو در پس ذهنش هنوز همین تصور را دارد! اولین کار این بود که ثابت کنیم فیلمی زیبا و محبوب می‌تواند بر اساس این کتاب وجود داشته باشد و فکر می‌کنم این را ثابت کرده‌ام – همه اعضای برادران وارنر و لجندری، همه آن‌ها ۱۰۰ درصد از پروژه حمایت می‌کنند. بر این باورند که اگر قسمت اول شکست واقعاً بدی در گیشه خورد «تل‌ماسه: قسمت دوم» تولید نخواهد شد، چون عاشق فیلم‌اند. به فیلم افتخار می‌کنند، یعنی می‌خواهند ادامه پیدا کند. اما تاکنون نیمی از آن را ساخته‌اند. بنابراین من بسیار خوش‌بینم.»

برادران وارنر «تل‌ماسه» اول را همزمان با اکران در سالن‌های سینما به مدت ۳۱ روز در اختیار مشترکین شبکه اچ‌بی‌او مکس قرار می‌دهد. این مدل پخش بدون تردید از فروش گیشه فیلم به ویژه از هفته دوم به بعد خواهد کاست، اما استودیو نظارت دقیقی بر بلیت‌فروشی و بینندگان فیلم در اچ‌بی‌او مکس خواهد داشت.

ویلنوو سال گذشته تصمیم وارنرها برای پخش «تل‌ماسه» از اچ‌بی‌او مکس را محکوم کرد و هنوز هم معتقد است که دیدن این فیلم هرجایی به جز سالن‌های سینما خطاست. این فیلمساز می‌گوید: «اولاً، دشمن سینما پاندمی است. مسئله این است. درک می‌کنیم که صنعت سینما در حال حاضر تحت فشاری بسیار زیادی است. متوجه این موضوع هستم. از نحوه [تصمیم‌گیری در مورد پخش فیلم از اچ‌بی‌او مکس] هنوز ناراضی‌ام. راستش، دیدن «تل‌ماسه» روی یک تلویزیون، مثل این است که با قایق موتوری در وان حمام برانید. به نظر من، مسخره است. فیلمی است که برای گرامی‌داشت تجربه پرده‌های بزرگ.»

ویلنوو می‌گوید نگارش فیلمنامه «تل‌ماسه: قسمت ۲» باعث شده که احساس کند دوباره کودکی هشت ساله است. این کارگردان هفته گذشته در مصاحبه با نشریه ایتالیایی «لا ریپوبلیکا» گفت که نقش «زندیا» در قسمت دوم مهم‌تر است و او به قهرمان داستان تبدیل خواهد شد.

«تل‌ماسه» ۲۲ اکتبر همزمان با اکران در سالن‌های سینما از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد. این فیلم پیش از نمایش عمومی برای اولین بار در جشنواره ونیز در تاریخ ۳ سپتامبر روی پرده می‌رود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۱۶

پس کی میاد؟ حالا هی عقب میندازن تا این طرح اینترنت ملی فعال بشه. اگه این طرح فعال شه دیگه نمی شه فیلم های جدید رو دید. زندگی تو ایران از صد تا جهنم هم بدتره.

نمایش اسپویل
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۲۷

نگران نباشید یه کاریش میکنیم

نمایش اسپویل