news-background
news-background

«دنی ویلنوو» از علت انتخاب ابوظبی برای فیلمبرداری صحنه‌های اراکیس در Dune می‌گوید

بخش‌هایی از فیلم علمی-تخیلی «تل‌ماسه» (Dune 2021) برادران وارنر و لجندری در واحه لیوا ابوظبی فیلمبرداری شده است. «دنی ویلنوو» کارگردان این فیلم صحنه‌های دنیای «اراکیس» (Arrakis) را در این منطقه فیلمبرداری کرده اما پیش‌تر بخش‌هایی از فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens) نیز در همین ناحیه تولید شده است.

ویلنوو و عوامل فیلم به مدت ۱۱ روز در واحه لیوا به سر برده‌اند و از تسهیلات «کمیسیون فیلم ابوظبی» نیز برخوردار شده‌اند. در ویدیوی پشت صحنه تبلیغاتی «تل‌ماسه» ویلنوو علت انتخاب لیوا برای فیلمبردرای صحنه‌های اراکیس را توضیح داده شده و می‌گوید: «آنچه که در اینجا یافتم بی‌همتاست. یعنی تل‌ماسه، کویر و شکل‌های مختلفش مقیاسی دارد که به نظر ما واقعاً فریبنده آمد. علاوه بر این اینجا آب‌وهوایی داشت که برای ما عالی بود و با ظاهر فیلم همخوانی داشت.»

«هانس فرایکین» عضو «کمیسیون فیلم ابوظبی» در مصاحبه با «ورایتی» می‌‌گوید: «ابوظبی به عنوان یکی از متنوع‌ترین و در عین حال در دسترس‌ترین لوکیشن‌های فیلمبرداری شهرت دارد و یکی از گزینه‌های کارگردانان است، اما قرارداد زمانی نهایی شد که دنی برای اولین بار چشمش به لیوا افتاد. او از عمق و غنای زیبایی آن به وجد آمده بود.» فرایکسن اضافه می‌کند: «لیوا در واقع یکی از ستارگان فیلم است. چشم‌اندازهای بهت‌آورش انتخابی بی‌نقص است برای لوکیشن دنیای کویری اراکیس در «تل‌ماسه».»

«تل‌ماسه» از پنجشنبه این هفته (۲۳ سپتامبر) در سالن‌های سینمای امارات متحده عربی اکران خواهد شد. این فیلم که به‌تازگی در بعضی از بازارهای جهانی اکران شده و ۳۷ میلیون دلار در سه روز اول فروخته، ۲۲ اکتبر در سالن‌های سینمای آمریکا اکران خواهد شد و همزمان به مدت ۳۱ روز در اختیار مشترکین شبکه اچ‌بی‌او مکس قرار می‌گیرد.

ویلنوو پیش‌تر «تل‌ماسه» را یک «جنگ ستارگان» برای بزرگسالان خوانده و به «فندم» گفته بود:‌ «بخش‌های زیادی از «جنگ ستارگان» از «تل‌ماسه» الهام گرفته شده، بنابراین ساخت این فیلم یک چالش برای من است. جاه‌طلبی من این است که جنگ ستارگی بسازم که همیشه دوست داشتم ببینم. یک جنگ ستارگان برای بزرگسالان. خواهیم دید.»

«تیموتی شلمی» در «تل‌ماسه» نقش «پل اتریدیز» را بازی می‌کند که خاندانش مالک سیاره کویری و خطرناک «اراکیس» است. این سیاره دارای ارزشمند‌ترین منبع دنیاست، دارویی به نام «چاشنی» که عمر انسان را دراز می‌کند و توانایی‌های فرا-بشری به او می‌دهد. خاندان اتریدیز با مالکیت این سیاره به دشمن امپراطوری «هارکونن» و بومیان سیاره تبدیل شده‌اند. دیگر بازیگران نقش‌های مکمل «زندیا»، «اسکار آیزک»، «ربکا فرگوسن»، «جاش برولین»، «جیسون موموآ»، «شارلوت رمپلینگ»، «دیو باتیستا»، ‌و «خاویر باردم» خواهند بود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید