news-background
news-background

«دنی ویلنوو»: پس از Batman نولان و مت ریوز نمی‌توانم فیلم دیگری برای این شخصیت بسازم؛ Dune پروژه عمر من است

کارگردان «تل‌ماسه» می‌گوید تمایلی به کارگردانی فیلم‌های ابرقهرمانی ندارد.

 

«دنی ویلنوو» کارگردان «تل‌ماسه» (Dune 2021) و «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) چندی پیش گفته بود که فیلم‌های مارول «کات و پیستی» از فیلم‌های دیگرند و فاقد نوآوری اما از سوی دیگر فیلم ابرقهرمانی «جاودانان» (Eternals) «کلوئی ژائو» را درخشان نامیده است.

این فیلمساز کانادایی-فرانسوی در مصاحبه با پادکست «هپی سد کانفیوزد» به پرسشی پیرامون فیلم‌های ابرقهرمانی پاسخ داده و می‌گوید علاقه‌ای به کتاب‌های کامیک، ابرقهرمانان و فیلم‌های ابرقهرمانی ندارد و با این دست آثار بزرگ نشده. ویلنوو می‌گوید این فیلم‌ها را باید کارگردانانی بسازند که به این ژانر علاقه دارند. این کارگردان شایعه پیشنهاد کارگردانی یک فیلم «بتمن» (The Batman 2022) از سوی برادران وارنر پیش از «مت ریوز» را رد می‌کند اما می‌گوید به این شخصیت علاقه بیشتری دارد.

ویلنوو می‌گوید: ««بتمن» شاید تنها شخصیتی باشد که درکش می‌کنم. از آنچه که خوانده‌ام، کتاب‌هایی مثل «تیمارستان آرکهام»، در سنین بزرگسالی با آن ارتباط برقرار کردم. این شخصیتی است که می‌توانم با او ارتباط برقرار کنم.»

کارگردان «ظهور» (Arrival) در ادامه می‌گوید: «پس از [کریستفر] نولان و «مت ریوز» نمی‌دانم که آیا جرأت نزدیک شدن به «بتمن» را دارم یا نه. خیلی دوست دارم که فیلمش را ببینم؛ از طرفداران آثارش هستم و با توجه به آنچه که دیده‌ام هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. هرچه که در مورد «بتمن» لازم به گفتن باشد تا آن زمان گفته خواهد شد. نه، فکر نمی‌کنم بسازم... این‌گونه می‌گویم، کارگردانان زیادی وجود دارند که عاشق مارول و دی‌سی هستند... در دی‌ان‌ای آن‌هاست، برای این فیلم‌ها حرمت قائلند، اما من نه. این فضا و اسباب بازی خودشان است.»

در صورتی که برادران وارنر به صورت رسمی چراغ سبز نشان دهد، ویلنوو و بازیگران فیلم «تل‌ماسه» تولید قسمت دوم را آغاز خواهند کرد. این کارگردان اجمالاً می‌گوید جستجو برای بازیگران بعضی از شخصیت‌های قسمت دوم از جمله «پادشاه امپراطور شدام چهارم» آغاز نشده اما ایده‌هایی برای انتخاب این بازیگران دارد. ویلنوو اضافه می‌کند که مینی‌سریال «تل‌ماسه: خواهری» (Dune: The Sisterhood) در اچ‌بی‌او مکس ادامه دارد اما مانند فیلم‌ها مشارکت زیادی در آن نمی‌کند.

ویلنوو در مصاحبه دیگری با «ددلاین» اقتباس از رمان علمی-تخیلی «فرانک هربرت» را «پروژه عمر» خود می‌نامد و می‌گوید در سن ۱۳ یا ۱۴ سالگی کتاب را خوانده وقتی که اولین بار فیلمسازی را کشف کرده است. ویلنوو در ادامه می‌گوید وقتی در صنعت فیلمسازی به دنبال یافتن جایگاه خود بوده ایده تولید این پروژه به ذهنش خطور کرده است: «وقتی کتابی را می‌خوانیم تصاویری در ذهن می‌آوریم. می‌خواستم از آن الهامات تجلیل کنم، آن رؤیا. بار سنگینی بر دوشم گذاشته شد، تا یکی از قدیمی‌ترین رؤیاهایم را جان ببخشم. تلاش برای راضی کردن آن نوجوان کار راحتی نبود.»

در این مصاحبه «ربکا فرگوسن» بازیگر نقش «بنی جزرت» در «تل‌ماسه» می‌گوید شباهت‌هایی میان این شخصیت در دنیای هربرت و جامعه امروز یافته است: «در مورد برابری جنسیتی حرف‌های زیادی می‌زنیم، کتاب در سال ۱۹۶۵ از زمان خود بسیار جلوتر بود اما به آنچه که برابری باید باشد نزدیک نبود.»

فرگوسن «تیموتی شالامی» را یکی از «بزرگترین بازیگران حال حاضر» می‌خواند. در بخشی از این مصاحبه، وقتی فرگوسن به شوخی به ویلنوو می‌گوید عجله کند چون وقت رو به اتمام است کارگردان می‌گوید: «اگر به من بگوید خفه شوم، خفه می‌شوم.» فرگوسن اضافه می‌کند: «به واژنم هیچ ربطی ندارد، قدرتی است که از آن برخوردارم.»

«تل‌ماسه» ۲۲ اکتبر همزمان با اکران در سالن‌های سینمای آمریکای شمالی از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید