news-background
news-background

«دنیل کالویا» در SNL نژادستیزی بریتانیایی را با نوع آمریکایی‌اش مقایسه کرد

«دنیل کالویا» که برای اولین بار مجری «اجرای زنده شنبه‌شب» (Saturday Night Live) شبکه‌ی NBC بود، در مونولوگ ابتدایی خود به مضامین جدی پرداخت و با قطع شدن صدایش در حین دریافت گلدن گلوب هم شوخی کرد.

این بازیگر متولد لندن گفت: «پیش از هر چیز، باید بگویم که می‌دانم با شنیدن لهجه‌ام فکر می‌کنید: «وای نه، او سیاه‌پوست نیست – بریتانیایی است.»» او پس از آنکه تأکید می‌کند یک انسان هم می‌تواند بریتانیایی و هم سیاه‌پوست باشد اضافه می‌کند: «اساساً من همان چیزی هستم که خانواده‌ی سلطنتی نگران بود نوزاد [مگان و پرنس هری] به آن شکل درآید.»

کالویا همین موضوع را ادامه می‌دهد و می‌گوید مردم از او می‌پرسند کدام بدتر است – نژادستیزی بریتانیایی یا نژادستیزی آمریکایی.          او می‌گوید:‌ «اجازه دهید این‌گونه بگویم. نژادستیزی بریتانیایی چنان بد است که سفیدپوستان از آنجا رفتند. می‌خواستند آزاد باشند – آزاد برای ایجاد نژادستیزی خودشان. به همین علت است که استرالیا، آفریقای جنوبی و بوستون را خلق کردند.»

او سپس از بازی در نقش «فرد همپتون» رهبر جنبش «پلنگ سیاه» در دهه‌ی ۶۰ در فیلم «یهودا و مسیح سیاه»‌ (Judas and the Black Messiah) که برایش نامزدی اسکار را به دنبال داشته گفت. کالویا در ادامه کلیپی از مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب و قطع شدن صدای در حین دریافت جایزه از طریق زوم پخش کرد.

کالویا با ارجاع به فیلم «برو بیرون»‌ (Get Out) که نامزدی اسکار دیگری برایش به همراه آورد می‌گوید: «صدای من قطع شده بود – باور می‌کنید؟ بهترین شوخی عمرم را گفتم اما صدای من قطع شده بود. احساس کردم در حال غرق شدنم.»

این بازیگر در ادامه به لحنی جدی‌تر می‌گوید: «وقتی ۹ ساله بودم، نمایشنامه‌ای نوشتم که در تئاتر همپشیر با بازیگران واقعی و همه‌ی خصوصیات دیگر اجرا شد. یک ماجرای واقعی است – آن نمایشنامه بر اساس «کنان و کل» (Kenan & Kel) نوشته شده بود و همان نمایشنامه بود که مرا به مسیری هدایت کرد که امشب روی این صحنه باشم در کنار کنان [تامپسون] در پشت صحنه.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید