news-background
news-background

دفاع دبیر جشنواره سن سباستین از اهدای جایزه به «جانی دپ»

جشنواره فیلم سن سباستین در طول هفته گذشته به سبب اینکه اعلام کرد جایزه «دونوستیا» را به «جانی دپ» بازیگر جنجالی آمریکایی اهدا می‌کند، با انتقادات زیادی مواجه شد.

«خوزه لوییز ربوردینوس» دبیر جشنواره سن سباستین امروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای از اهدای این جایزه دفاع کرده و می‌گوید: «در زمانه حاضر، وقتی مجازات بدون محاکمه در شبکه‌های اجتماعی رواج پیدا کرده، ما همواره از دو اصل دفاع می‌کنیم که بخشی از فرهنگ و قوانین بوده است: فرض بی‌گناهی [تا زمان ثابت شدن جرم] و حق بازگشت [به جامعه]. با توجه به مدارکی که به دست ما رسیده، جانی دپ بازداشت نشده، و از سوی هیچ زنی به اعمال خشونت یا آزار متهم و محکوم نشده است. تکرار می‌کنیم: او از سوی هیچ مقامی در سیستم قضایی، به هیچ شکلی از خشونت علیه زنان متهم و محکوم نشده است.»

ربوردینوس اضافه می‌کند که جشنواره علی‌رغم اینکه متهم است به نمایش خشونت علیه زنان، به مبارزه علی بی‌عدالتی، بدرفتاری و خشونت علیه زنان متعهد بوده و فضایی امن برای زنان در جشنواره فراهم کرده است: «اما تعهدات اخلاقی جشنواره نباید تنها به مشکلات زنان در یک جامعه مردسالار محدود شود، هرچند در وضعیت وحشتناکی به سر می‌بریم و صدها زن هر ساله به واسطه جرایم مردان جان می‌دهند. عدم پذیرش هر نوع رفتار خشونت‌آمیز و فرض بی‌گناهی همواره اصول اخلاقی جشنواره بوده و خواهد بود.»

«اتحادیه فیلمسازان زن» اسپانیا به اهدای جایزه افتخاری به «جانی دپ» در جشنواره سن سباستین امسال معترض شد. این گروه می‌گوید جشنواره تصمیم دارد از مردی تجلیل کند که متهم به بدرفتاری با همسر سابقش «امبر هرد» است. قاضی بریتانیایی سال گذشته در مورد پرونده شکایت «جانی دپ» از «سان» که او را «ضارب همسر» خوانده بود اعلام کرد که اتهامات وارد شده از سوی این نشریه «اساساً درست» بوده‌اند. «کریستینا آندریو» رئیس این اتحادیه به «اسوشیتد پرس» می‌گوید: «این اقدام نشانه بسیار بدی برای جشنواره و مدیریت آن است و پیام وحشتناکی برای عموم دارد: «تا وقتی بازیگر خوبی باشید مهم نیست که بدرفتاری می‌کنید یا نه.»»

جشنواره فیلم سن سباستین ۱۷ تا ۲۵ سپتامبر برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ۲۳:۱۵

مردم به حدی از بی عقلی رسیدن که کم مونده با ساتور و اسلحه برن تو خیابون همدیگرو به اتهامات واهی سلاخی کنن.درجه تفکر بوسیله سوشیال نتورک به زیر صفر کاهش پیدا کرده،و خیلی جالبه که چنتا گروه که در تمام تاریخ ظلم شده بهشون(زنان،تراجنسیتی ها و رنگین پوستان) کاملا داره ازشون سو استفاده میشه برای پیش برد اهدافی دیگه ،ولی متاسفانه این گروه ها در خوابن و فکر میکنن بهشون بها داده شده و افتادن داخل این بازی کثیف.نمونه واضحش جنبش فیک و هدفمند جورج فلوید بود.

نمایش اسپویل
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۵۴

تا وقتی بازیگر خوبی باشید مهم نیست که بدرفتاری می‌کنید یا نه. تاسف.......

نمایش اسپویل
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۲۵

دعوای درون خونه ادم ها چه ارتباطی به شغل داره ؟ شما از شغل اخراج بشی خونتونم ازتون میگیرن ؟ اگرم دادگاهی به ازار محکوم کرده باید بهاش رو بده اما نه در زمینه ای مثل شغلش چون اونجا هیچ غلطی نکرده. بدبختی اینه شما اشتباه در یک جایی رو به همه جا ارتباط میدین

نمایش اسپویل
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۰۰

https://news.sky.com/story/johnny-depp-speaks-of-hollywood-boycott-after-losing-wife-beater-libel-trial-against-the-sun-newspaper-12382936 Following a three-week trial in 2020, a judge found that allegations calling Depp a "wife beater" in the newspaper were "substantially true" and ruled that he had assaulted his ex-wife Amber Heard on a number of occasions, causing her to "fear for her life" three times.

نمایش اسپویل
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ۲۰:۳۲

کدوم بدرفتاری؟! توی کدوم دادگاه این اتهامات ثابت شده که ما خبر نداریم ؟!

نمایش اسپویل
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ۲۳:۳۶

تا وقتی امثال شماها همه رو با یک چوب بزنن، دنیا درست نمیشه که نمیشه .. تأسف اول واسه خودت بخور

نمایش اسپویل
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۴۳

بالاخره یکی پیدا شد که عقل توی سرشه

نمایش اسپویل