news-background
news-background

کارگردان Superman: فیلم‌های ابرقهرمانی امروز غم‌افزا و خشن‌اند

«ریچارد دانر» کارگردان «سوپرمن» (Superman) می‌گوید فیلم‌های ابرقهرمانی امروز نواقص زیادی دارند، چه «زن شگفت‌انگیز» (Wonder Woman) باشد چه «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy). بسیاری از عناوین جدید این ژانر به تلخی و پیچیدگی گراییده‌اند و فاصله‌ی زیادی با شادابی و خوشبینی فیلم دانر در سال ۱۹۷۸ دارند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دانر اخیراً در مصاحبه با «تلگراف» بازگشت به صندلی کارگردانی قسمت پنجم «اسلحه مرگبار» (Lethal Weapon) را تأیید می‌کند، اما در بخش دیگری از گفتگو اعتراف کرده است که از محبوبیت فیلم‌های ابرقهرمانی غافلگیر شده: «وقتی می‌بینم درست ساخته شده‌اند، طبق استانداردهای خودم، احساس بسیار رضایت‌بخشی است. بسیار خوشحال می‌شوم و به آن‌ها افتخار می‌کنم. وقتی که درست ساخته نشوند، یک ناامیدی کامل به وجود می‌آورند.»

این کارگردان توضیح می‌دهد که دقیقاً چه چیزی سبب ناامیدی او می‌شود: «فیلمسازان بسیاری وجود دارند که ابرقهرمانان را مسخره نشان می‌دهند، ناامیدکننده است. وقتی که خوشان و دنیای‌شان تلخ، غم‌افزا و خشن باشند آن‌ها را سرگرم‌کننده نمی‌دانم. به نظر برای آن حالت به اندازه‌ی کافی واقعیت وجود دارد. فکر می‌کنم مشتاق نقطه‌ی مقابل چنین فیلم‌هایی باشیم.»

فیلم‌های «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) و «بتمن در برابر سوپرمن» (Batman v Superman) تفاوت‌های زیادی دارند، اما همان‌گونه که دانر می‌گوید، در لحن آن تفاوتی نیست. دانر در پاسخ به این پرسش که نظرش در مورد اظهارات سال گذشته «مارتین اسکورسیزی» که فیلم‌های ابرقهرمانی را به «شهر بازی» تشبیه کرد چیست می‌گوید: «خوب، من هم مایلم یکی از شهرهای بازی را بسازم!»

دانر اضافه می‌کند: «مشکل این است که در اغلب مواقع، می‌بینیم که در صنعت فیلمسازی وقتی لنزهای تکنیکال حاضر و آماده باشند، به غلط به کار برده می‌شوند. اما در عین حال، گاهی می‌بینید که در یکی از این فیلم‌ها داستان شگفت‌انگیزی بازگو شده.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید