news-background
news-background

داستان Joker در گذشته روایت شد تا ارتباطی با دنیای سینمایی دی‌سی پیدا نکند

طراحی صحنه‌ی «مارک فرایدبرگ» برای «جوکر» منتقدین را در جشنواره‌های پاییز به تحسین واداشت تا نامزدی اسکار فیلم محتمل باشد.

یکی از مهم‌ترین تصمیمات «تاد فیلیپس» کارگردان و «اسکات سیلور» فیلمنامه‌نویس «جوکر» (Joker) این بود که داستان درام ابرقهرمانی متفاوت آن‌ها به سال‌های گذشته برود. این فیلم با بازی «واکین فینیکس» در نقش یک استند-آپ کمدین شکست‌خورده که بعدها به یکی از دشمنان «بتمن» در شهر گاتهام تبدیل می‌شود، داستانی در دهه‌ی ۱۹۷۰ و اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ روایت می‌کند. انتخاب این دوره‌ی زمانی به «لارنس شر» فیلمبردار فیلم اجازه می‌داد به شهر به تصویر کشیده شده در «راننده‌ی تاکسی» ساخته‌ی «مارتین اسکورسیزی» یا دیگر آثار او ادای دین کند. اما نیویورک اسکورسیزی تنها دلیل بازگشت «جوکر» به گذشته نبود. فیلیپس در مصاحبه با «سینمابلند» می‌گوید در گذشته روایت شده تا هیچ ارتباطی با دنیای سینمایی دی‌سی (DCEU) و برادران وارنر پیدا نکند.

فیلیپس می‌گوید: «یک علت انتخاب این زمان برای من این بود که راستش را بخواهید از دنیای دی‌سی جدا باشد. وقتی که ایده‌ی فیلم را به استودیوی برادران وارنر ارائه دادم، و فیلمنامه را به دستشان رساندم، تأکید کردم که این فیلم هیچ‌گونه به عناوین فعلی استودیو نخواهد داشت. دنیایی جداگانه است. به این ترتیب داستانش در گذشته روی می‌دهد، پیش از تمام فیلم‌های امروز استودیو.»

از زمان رونمایی وارنرها از «جوکر»، همواره تأکید شده بود که فیلم ارتباطی با دنیای سینمایی دی‌سی از قبیل «زن شگفت‌انگیز» و «آکوامن» ندارد و فیلیپس اصرار داشت که «جوکر» یک فیلم مستقل از دنیای دی‌سی باشد. اوایل ماه جاری میلادی نیز کارگردان رویارویی «بتمن» با بازی «رابرت پتینسون» و «جوکر» با بازی فینیکس را در فیلمی در آینده رد کرد. پتینسون قرار است سال ۲۰۲۱ در فیلم «بتمن» به کارگردانی «مت ریوز» بازی کند.

فیلیپس همچنین تمایل داشت که فیلمی با درجه‌ی سنی بزرگسال شبیه به آثار سینمایی دهه‌ی ۱۹۷۰ بسازد. او در مصاحبه‌ای فاش کرد که یک سال تمام را صرف راضی کردن استودیو برای تولید فیلم با این رده‌ی سنی کرده است. این درحالی بود که تمامی فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی با رده‌ی سنی ۱۳ سال اکران شده‌اند. استودیوی دیزنی هم در صورتی که فیلم بزرگسالانه‌ی «ددپول» را وارد «دنیای سینمایی مارول» کند که همگی عناوینش درجه‌ی سنی ۱۳ سال دریافت کرده‌اند، با چنین مشکلی روبرو خواهد شد.

«جوکر» که شیر طلایی ونیز را دریافت کرده و پس از نمایش در تورنتو شایسته‌ی نامزدی اسکار دانسته شده، با همکاری «مارک فرایدبرگ» طراح صحنه‌ی فیلم «اگر خیابان بیل به حرف می‌آمد» و «واندراستراک» ساخته شده، بنابراین احتمال موفقیت فرایدبرگ و «جوکر» در بخش طراحی صحنه‌ی اسکار هم وجود خواهد داشت.

برادران وارنر «جوکر» را ۴ اکتبر (جمعه، ۱۲ مهر ۱۳۹۸) در آمریکا اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید