news-background
news-background

خشم خالق سریال Sopranos از پخش Many Saints of Newark از HBO Max؛ بازی «ادی فالکو» در پیش‌درآمد حذف شده است

«دیوید چیس» می‌گوید: «راستش را بخواهید، فکر نمی‌کنم اگر می‌دانستم که می‌خواهند فیلم را همزمان با اکران از اچ‌بی‌او مکس پخش کنند کارگردانی را می‌پذیرفتم.»

 

فیلمسازانی چون «کریستفر نولان» و «دنی ویلنوو» تاکنون چند مرتبه اقدام برادران وارنر برای پخش تمامی فیلم‌ها در سال ۲۰۲۱ از شبکه اچ‌بی‌او مکس همزمان با اکران در سالن‌های سینما را محکوم کرده‌اند. «دیوید چیس» خالق سریال «سوپرانوها» (The Sopranos) نیز در آستانه اکران پیش‌درآمد این سریال موسوم به «خیل قدیسان نیوآرک» (The Many Saints of Newark) در مصاحبه با «ددلاین» از این تصمیم جنجالی وارنرها انتقاد کرده است.

چیس می‌گوید هیچ‌گاه قصد نداشته فیلم پیش‌درآمد را از اچ‌بی‌او مکس پخش کند: «راستش را بخواهید، فکر نمی‌کنم اگر می‌دانستم که می‌خواهند فیلم را همزمان با اکران از اچ‌بی‌او مکس پخش کنند کارگردانی را می‌پذیرفتم. وحشتناک است.» او اضافه می‌کند که وقتی از این تصمیم آگاهی پیدا کرده «به‌شدت خشمگین» شده است: «هنوز هم عصبانی هستم.»

چیس در ادامه می‌گوید: «اگر یکی از آن آدم‌ها بودم، اگر یکی از آن مدیران کمپانی اینجا جلوی من می‌نشست و من شروع به گلایه کردن از او می‌کردم، می‌گفتند ما ۱۷ فیلم را امسال به همین روش پخش خواهیم کرد. چه می‌شود کرد؟ کووید [را چه کنیم؟] در آن صورت به آن‌ها می‌گفتم، می‌دانم، ولی آن ۱۶ فیلم دیگر به شکل یک سریال تلویزیونی شروع نشده‌اند. لازم نیست آن تصویر تلویزیونی را درک کرده باشند تا به دیدن این فیلم‌ها در سالن‌ها بروند. ولی ما نه. و این وضعیت فعلی ماست. مردم باید فیلم را در سالن‌های سینما ببینند. به عنوان یک فیلم طراحی شده. به شکل یک فیلم زیباست. هرگز تصور نمی‌کردم که به به اچ‌بی‌او برگردد. هرگز.»

این هفته «آلن تیلور» کارگردان فیلم «خیل قدیسان» که چندین اپیزود از «سوپرانوها» را ساخته در مصاحبه با «ان‌ام‌ای» تأیید می‌کند که «ادی فالکو» بازیگر نقش «کارملا سوپرانو» برای پیش‌درآمد جلوی دوربین رفته اما صحنه او از کات نهایی حذف شده است.

تیلور می‌گوید: «نمی‌خواهم جزئیات زیادی در مورد فیلم فاش کنم اما وقتی فیلم می‌سازید، دقیقاً از شکل نهایی آن آگاهی ندارید، شاید باور نکنید، اما چند صحنه فیلمبرداری کرده بودیم که شامل بازیگران دیگر می‌شد. ادی را داشتیم که آمد و به شکل کارملا لباس پوشید و صحنه‌ای با او ضبط کردیم اما به فیلم نهایی راه پیدا نکرد، با این حال بهانه خوبی بود برای دیدن دوباره‌اش.»

تیلور در ادامه می‌گوید: «او به‌شکلی باورنکردنی بااستعداد است و یکی از آن آدم‌هایی است که سعی می‌کند بازیگر بی‌نقصی باشد و نیز معقول‌ترین فردی است که به عمر خود می‌بینید – این افراد معمولاً زن هستند. فکر می‌کنم فرانسیس مک‌دورمند یکی از این آدم‌ها باشد و ادی فالکو همین خصوصیت فردی مستحکم، مهربان و معقول را دارد. خوشحال شدم که دوباره ملاقاتش کردم.»

فالکو در تمامی شش فصل «سوپرانوها» نقش «کارملا سوپرانو» را بازی کرد و برنده دو جایزه گلدن گلوب، سه جایزه امی، و پنج جایزه اتحادیه بازیگران شد. تیلور علاوه بر «سوپرانوها» در چند اپیزود از سریال «پرستار جکی» (Nurse Jackie) شبکه شوتایم با فالکو همکاری کرده است.

تیلور در مورد بازگرداندن فالکو اضافه می‌کند: «سردرگمی‌هایی در رابطه با نحوه شروع فیلم به بهترین شکل وجود داشت. چگونه باید فیلم را شروع می‌کردیم. بنابراین چند کار را آزمودیم و این یکی از آن‌ها بود. اگر فیلم را ببینید متوجه خواهد شد که ما به شکلی بسیار متفاوت آغاز کرده‌ایم اما ایده‌های دیگری هم داشتیم.»

«مایکل گاندولفینی» فرزند «جیمز گاندولفینی» فقید در پیش‌درآمد «سوپرانوها» نقش «تونی سوپرانو» جوان را بازی کرده که در سریال به پدرش سپرده شده بود. «جان برنتال»، «کوری استال»، «بیلی مگنوسن»، «ری لایوتا»، «لزلی اودوم جونیور»، «مایکل دروسی»، «ورا فارمیگا»، و «جان ماگارو» دیگر بازیگران این فیلم به نویسندگی «دیوید چیس» خواهند بود. «آلن تیلور» کارگردان این فیلم بوده است.

در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «آنتونی سوپرانو جوان در یکی از پرآشوب‌ترین دوران تاریخ نیوآرک در حال رشد و مرد شدن است در حالی که گانگسترهای رقیب خانواده خلافکار و قدرتمند دی‌مئو را در شهری که درگیر شورش‌های نژادی است به چالش می‌کشند. «دیکی مالتیسانتی» که در این دوران سخت گرفتار شده، می‌کوشد وظایف شخصی و حرفه‌ای‌اش را انجام دهد – مردی که آنتونی نوجوان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و او را به یکی از قدرتمندترین خلافکارانی که می‌شناسیم تبدیل می‌کند.»

«خیل قدیسان نیوآرک» ۱ اکتبر ۲۰۲۱ در سالن‌های سینما و همزمان از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید