news-background
news-background

چگونه نت‌فلکس کار رویایی اسکورسیزی را از هالیوود دزدید

این هفته مدیر عامل شرکت پارامونت، «برد گری» رسماً از سمت خود بعد از 12 سال کناره گیری کرد. اگر چه او مسئول موفق ترین کارهای این کمپانی بوده است اما کمپانی پارامونت در سال 2016 فیلم های ناموفق زیادی مانند «جک ریچر» و «متفقین» را در کارنامه خود دارد. فیلم هایی که ضررهای مالی زیادی به این کمپانی وارد کرده است.

یکی دیگر از بدشانسی های بزرگ پارامونت و گری مربوط به فیلم «سکوت» مارتین اسکورسیزی است. این فیلم با وجود تلاش فراوان گری و خود اسکورسزی که نزدیک به سه دهه به طول انجامید نتوانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. بیشترین دلیلی که ساخت این فیلم را عقب می‌انداخت بودجه کم برای ساخت فیلم بود. اما این فیلم با استقبالی که انتظار می‌رفت رو به رو نشد و  تنها در یکی از رشته های اسکار نامزد جایزه شد. اگر چه خود مارتین اسکورسیزی این فیلم را بهترین فیلم خود می‌داند.

با این حال این روزها طرفداران او نگران یکی دیگر از فیلم های بلند او با عنوان «مرد ایرلندی» هستند. اسکورسیزی همچنان تا پایان سال 2019 برای ساخت فیلم قرار داد دارد اما به نظر میرسد به سختی بتوان پارامونت را راضی کرد تا برای فیلم جدید این کارگردان بودجه لازم را خرج کند. حتی احتمال بازی «رابرت دنیرو »، و «آل پاچینو »در این فیلم نمی‌تواند تضمین مالی مناسبی برای پارامونت باشد.

خوشبختانه خبری خوب برای طرفداران این کارگردان وجود دارد، او برای این فیلم همکار جدید از رسانه «نت‌فلکس» دارد. در حالی که جزییات به خوبی نشان نمی‌دهد که چه مقدار برای این پروژه طولانی مدت بودجه در نظر گرفته شده است، اما به نظر می‌رسد معامله ای گرانقیمت برای «نت‌فلیکس» برای خرید حقوق انتشار از پراموند و اس تی ایکس از آب در بیاید.

نت‌فلکس فراز و نشیب های زیدای در طول این سال ها متحمل شده است، اما به لطف کارهای موفقی مانند «Orange is the new Black» و «چیزهای عجیب» (Stranger Things)  و مجموعه از کارهای مارول از موفقیت زیادی برخودار شده است. همچنین مجموعه فیلم های اختصاصی و مستند های نت‌فلکس نیز از جمله کارهای درخشان آن هاست، به طوری که مستند های آن موفقیت های زیادی در نامزدی اسکار به دست آورده است.

 شاید آن طور که شایسته است این رسانه سیال در میان سیل خودنمایی های هالیوود به چشم نیاید، اما طولی نمی‌کشد که به امری مهم در عرصه سینما و تلوزیون بدل خواهد شد. زیرا به نظر می‌رسد اکنون زمان تغییر و شکستن کلیشه های همیشگی باشد. این رسانه روز به روز قوی تر می‌شود. نت‌فلیکس با انتخاب کارهای مهم سعی دارد تا روند سنتی انتشار فیلم را عوض کرده و با کاهش هزینه ها اثرهای بهتری ارائه دهد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید