news-background
news-background

بازگشت ماتریکس به دنیای سینما این بار با قالبی جدید

 

ماتریکس بدون شک یکی از نام آشنا ترین سه گانه های تاریخ سینما به شمار می رود. اثری به کارگردانی واچوفسکی ها که در سال 1999 اکران شد. کیانو ریوز ، لارنس فیشبرن و گلوریا فاستر از جمله بازیگران این فیلم جنجال برانگیز بودند. این اثر به روایت داستان یک آرمان شهر و جامعه ی مطلوب در آینده پرداخته و تضاد بین خوبی و بدی را به تصویر می کشد. این فیلم جزو آن دسته آثار چندلایه ی سینماست که به یمن داشتن داستانی قوی و ارجاعات فلسفی و محتوای سنگین به شهرت بسیاری دست یافته است و بخشی از این شهرت خود را مدیون جلوه های ویژه ایست که تا سال 1999 مشابهی نداشتند.

داستان پرمحتوای ماتریکس از آن الگویی در ژانر علمی تخیلی ساخته است و بعد از گذشت این همه سال، هم چنان تعداد آثار اکشنی که داستانی چنین غنی را با خود یدک بکشند در سینما انگشت شمار می باشد. ماتریکسی که کمپانی برادران وارنر در سال 1999 آن را ساخت یکی از بهترین و موفق ترین آثار علمی تخیلی که سینما تاکنون به خود دیده به شمار می رود و ناگفته نماند که عناوین دوم و سوم این سه گانه آن چنان که نسخه ی یک بوده عمل نکرده اند و تا حدودی موفق به تاثیر گذاری به مانند شماره یک این سه گانه نبوده اند. امروز بعد از گذشت این همه سال خبری از استودیوی فیلم سازی Warner Bros در دسترس است که مطابق آن در می یابیم که این شرکت به دنبال گشت و گذار مجدد در دنیای ماتریکس می باشد و بازیگر نقش اولی را نیز برای احیای این فیلم انتخاب کرده است.

به نقل از پایگاه خبری هالیوود ریپورتر ، کمپانی فیلم سازی برادران وارنر در حال تدارک دیدن مراحل اولیه ی ساخت نسخه ی بازسازی شده ای از ماتریکس می باشد. آن ها از Zak Penn خواسته اند تا نویسندگی این فیلم را  برعهده بگیرد. این شخص پیش از این نویسندگی The Avengers , X-Men را نیز برعهده داشته است. آن طور که از اخبار بر می آید، مایکل بی جوردن به احتمال زیاد به ایفای نقش شخصیت اصلی این فیلم بپردازد . خبر دیگر این که بنابه گفته ی سران این کمپانی، ماتریکس بازسازی شده ی آن ها قرار است دنیا و داستان مربوط به خود را داشته باشد و امیدوارند که آن را تبدیل به سه گانه یا چند گانه جدید نمایند.

این اولین باری نیست که خبر بازسازی ماتریکس منشر می شود. حدود سه سال قبل نیز شایعاتی مبنی بر اقدامات اولیه ی واچوفسکی ها برای ساخت ماتریکس جدید در فضای رسانه ای منتشر شده بود. امروز با انتشار این خبر متوجه می شویم که واچوفسکی ها در ساخت این ماتریکس نقشی ندارند و تیم سازنده ی متفاوتی قرار است برروی این نسخه ی بازسازی شده و ریبوت کار کند. مایکل بی جوردن یکی از بازیگران رو به رشد این روز های هالیوود است و حضور در فیلمی مانند ماتریکس می تواند برایش به منزله ی سکوی پرتابی به سوی موفقیت های بیشتر باشد. این در حالیست که کیانو ریوز، بازیگر اصلی سه گانه ی ماتریکس در مصاحبه ای گفته بود که با احیای شخصیت نئو مشکلی ندارد و حاضر است در ماتریکس جدید حضور یابد.  باید منتظر ماند و دید که برادران وارنر برای ماتریکس دوست داشتنی چه خوابی دیده اند.

نظر شما چیست؟ آیا با بازگشت ماتریکس به سینما در قالبی جدید موافقید؟

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید