news-background
news-background

احتمال همکاری مجدد لئوناردو دیکپریو و مارتین اسکورسیزی

سینمای امروز بخش عمده ای از حیثیت و جلوه های هنری خود را مدیون بازیگرانی چون دیکپریو است. بازیگر محبوب عصری که در آن هستیم با 42 سال سن در اوج پختگی سینمایی خود به سر می برد. کسی که اکثر ایرانیان با آثار او آشنایی دارند و عمدتاً از هرکس اسم یک فیلم خارجی را بپرسیم بدون شک کلمه ی تایتانیک یکی از پاسخ های آن شخص خواهد بود. لئوناردو که بعد از شاهکاری به اسم Revenant یک تنه بار ادا و اطوار های بسیاری از بازیگران نالایق هالیوود را به دوش کشید و آبروی سینما را با بازی درخشان خود حفظ نمود. این بازیگر دیگر ایفای نقش شخصیت های واقعی برایش عملی دشوار نیست. او شخصیت های واقعی بسیاری را به یمن بازیگری اش درقالب سینما ایفای نقش کرده است. از جمله ی این افراد می توان به Edgar Hoover،Howard Hughs،Jordan Belfort و Frank Abagnale اشاره کرد. او برای شخصیت های Hughs و Belfort در آثارThe Aviator و Wolf of Wallstreet نامزد کسب جایزه ی اسکار بهترین بازیگر شد اما نتوانست به جایزه دست یابد. جایزه ای که از زمان بازی در تایتانیک تا سال قبل انتظار دستان دیکپریو را می کشید، سال قبل با بازی در عنوان Revenant ساخته ی آلخاندرو گنزالز به او رسید تا شاید کمی تسلی خاطر برای هواداران این بازیگر چیره دست باشد.

همان طور که معلوم است پیشینه ی این بازیگر در نقش زدن به زندگی افراد دنیای واقعی بسیار درخشان است. این بار در جدیدترین خبری که از این بازیگر در اختیار است متوجه شدیم که باری دیگر دست برروی عنوانی بایوپیک یا براساس زندگی نامه گذاشته و قرار است در آن نقش Sam Philips، یکی از موزیسین های آمریکایی را به دنیای تصویر بکشاند. در پروژه ی بعدی این بازیگر، بنا بر گزارش منابع خبری، کمپانی فیلم سازی پارامونت با خرید امتیاز کتاب The Black Hand نوشته ی Stephan Talty قرار است فیلمی براساس آن به همراهی دیکپریو تدارک ببیند.انتظار می رود که اثر مذکور روایت خود را در قالب سینمای نوآر به همگان معرفی نماید. ژانری که جای خالی آن در سینمای امروز به شدت حس می شود. داستان کتاب دست سیاه درباره ی مافیای ایتالیا و گروه های گنگستری مافیایی است.

پیش از این نیز کتاب Captain's Duty همین نویسنده با اسم کاپیتان فیلیپس و بازی تام هنکس درسال 2013 ساخته شد. پروژه ی بعدی که زمزمه های ساخته شدنش به گوش می رسد اقتباسی از کتاب Devil in the White City می باشد که در آن به یک قاتل سریالی در دهه ی 80 میلادی پرداخته می شود. گمانه زنی ها حاکی از آن است که دیکپریو نقش این قاتل سریالی را ایفا کرده و مارتین اسکورسیزی آن را کارگردانی کند. این دو هنرمند پیشینه ی طولانی در همکاری با یکدیگر دارند. اگر از دنبال کنندگان سینما باشید بدون شک نام آثاری چون Shutter Island، The Departed و Gangs of New York به گوش تان خورده که همگی این آثار از جمله شاخص ترین همکاری های مارتین اسکورسیزی با دیکپریو به شمار می روند. عنوان اقتباسی مذکور ساخته شدنش هنوز در هاله ای از ابهام است اما خبری که از آن به گوش می رسد حاکی از آن است که این دو هنرمند برای ساخت چنین اثری با یکدیگر صحبت هایی داشته اند. تماشای دوباره ی دیکپریو در فیلمی که اسکورسیزی آن را می سازد خالی از لطف نخواهد بود. حدود دو سال قبل بود که احتمالی این چنین در رابطه بافیلم شاترآیلند به گوش رسید. زمانی که باخبر شدیم شبکه ی HBO قرار است براساس داستان فیلم مذکور، سریالی را به کارگردانی اسکورسیزی و هنرنمایی دیکپریو بسارد و تا این لحظه هنوز از ساخته شدن آن خبر موثقی در اختیار نیست.

اختصاصی رسانه 30NAMA

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید