news-background
news-background

خالق شخصیت Winter Soldier: برای دیدن سریال مارول کمی صبر می‌کنم؛ بازیگر جدید «کاپیتان آمریکا»: امیدوارم مردم از من متنفر نشوند

«اد بروبیکر» در دل احساس ناخوشایندی می‌کند وقتی که به پرسش‌هایش پیرامون سریال «فالکن و سرباز زمستان» می‌اندیشد.

 

اگرچه دیزنی+ این هفته گزارش داد که «فالکن و سرباز زمستان» (The Falcon and the Winter Soldier) پربیننده‌ترین افتتاحیه‌ی اپیزودهای اول تاریخ شبکه را شکسته، و بالاتر از سریال‌های «مندلوری» (The Mandalorian) و «وانداویژن» (WandaVision) قرار گرفته، اما «اد بروبیکر» نویسنده‌ای که شخصیت «سرباز زمستان» را در سال ۲۰۰۵ به همراه «استیو اپتینگ» خلق کرد، از جمله‌ی افرادی است که هنوز به تماشای این مجموعه ننشسته‌اند. این نویسنده که سابقه‌ی مشارکت در «وست‌ورلد» (Westworld) شبکه‌ی HBO را هم داشته، در متنی که به‌تازگی منتشر کرده می‌گوید در مورد سریال «فالکن و سرباز زمستان» احساسات مختلفی دارد.

بروبیکر از «سباستین استن» بازیگر نقش «سرباز زمستان» ستایش می‌کند و می‌گوید او «هم یک مرد فوق‌العاده و هم یک سرباز زمستان/باکی بی‌نقص است، و خوشحالم که می‌بینم در مقابل دوربین بیشتر به او پرداخته شده. در حالت کلی، تمام چیزی که به من و استیو اپتینگ برای خلق شخصیت «سرباز زمستان» و خط داستانی او رسید «قدردانی»های پراکنده اینجا و آنجا بود، و این در طول سالیان گذشته دردناک و دردناک‌تر شد. حتی دیدم که اعضای ارشد انتشارات چند مرتبه سعی داشتند کار مرا به نام خود ثبت کنند و این بسیار آزاردهنده بود.»

بروبیکر می‌گوید ناتوانی‌اش در دیدن سریال «فالکن و سرباز زمستان» از پرداخت نشدن پول برای خلق شخصیت «سرباز زمستان» به عنوان نویسنده پاره-وقت در مارول کامیکس سرچشمه می‌گیرد. صاحب امتیاز شخصیت در واقع مارول است و نه نویسنده‌ی آن، و به همین علت مارول ملزم به پرداخت هزینه‌ای به نویسندگان و پدید‌آورندگان شخصیت پس از استفاده از آن‌ها در «دنیای سینمایی مارول» یا در سریال تلویزیونی نیست.

بروبیکر می‌نویسد: «کار پاره-وقت همین است، و راستش را بخواهید خوشحالم که اثر من بخشی از فرهنگ عامه شده – یا حتی خرده‌فرهنگ عامه با همه‌ی اسلش فیکشن‌های باکی-استیو – و بخش مرتبط با «کاپیتان آمریکا» یکی از بهترین لحظات دوران نویسندگی‌ام بود، وقتی که کتاب‌های کامیک ابرقهرمانی را می‌نوشتم. اما نمی‌توانم انکار کنم که وقتی مردم پیام‌های بی‌شماری ارسال می‌کنند و می‌خواهند نظرم را در مورد سریال بگویم، در دل کمی احساس ناخوشایندی می‌کنم.»

بروبیکر در پایان می‌گوید: «این است که... بی‌تردید سریال را خواهم دید، شما هم باید ببینید اگر هواداران فیلم‌های مارول هستید، اما احتمالاً خودم برای دیدنش کمی صبر خواهم کرد.»

آخرین پروژه‌ی تلویزیونی این نویسنده «برای جوانمرگ شدن بیش از حد پیر بودن» (Too Old to Die Young) به کارگردانی «نیکلاس ویندینگ رفن» بوده است.

«وایت راسل» که در پایان اپیزود اول «فالکن و سرباز زمستان» از سوی دولت آمریکا به عنوان جانشین «استیو راجرز» در مقام «کاپیتان آمریکا» معرفی شد، در مصاحبه با «یو‌اس‌ای تودی» می‌گوید امیدوار است که مردم بیش از حد از او متنفر نشوند.

«استیو راجرز» ۱۱۲ ساله در پایان «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) سپر نمادینش را به «سم ویلسون/فالکن» با بازی «آنتونی مکی» سپرد که از سوی دولت نادیده گرفته شد.

راسل می‌گوید: «مردم احتمالاً از او بیزار خواهند شد، و بعضی هم او را دوست خواهند داشت. [سینما و تلویزیون] برای پدید آوردن چنین احساساتی به وجود آمده، و من امیدوارم که این سریال هم در این کار موفق باشد. امیدوارم که مردم بیش از حد از من متنفر نشوند. به گمانم باعث افتخار است که در دنیای مارول منفور شوید.»

راسل در رابطه با شخصیتش «جان واکر» در سریال اضافه می‌کند:‌ «فکر نمی‌کنم شخصیت‌های زیادی در دنیای سینمایی مارول وجود داشته باشند که با معضل یافتن جایگاه در این دنیای ابرقهرمانی اخلاقی مواجه شده باشند. وادارش کرده‌اند «کاپیتان آمریکا» باشد و او سعی می‌کند این کار را به روش خودش و درست انجام دهد. اما روش او اساساً به عنوان یک شکارچی انسان آموزش‌دیده خاص است. یعنی اعضای ارتش این‌گونه‌اند. با استیو راجرز تفاوت دارند. کمی شریرترند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید