news-background
news-background

حذف کتاب‌های «هری پاتر» از کتابخانه یک مدرسه کاتولیک به علت وجود «طلسم‌های واقعی»

یک مدرسه‌ی کاتولیک در ایالت تنسی مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» (Harry Potter) نوشته‌ی «جی.کی. رولینگ» را از کتابخانه‌ی خود حذف کرد. یکی از کشیشان مدرسه اعلام کرده است که کتاب حاوی طلسم‌های واقعی است و با خواندن آن‌ها خطر احضار ارواح شیطانی وجود دارد.

ایندیپندنت به نقل از روزنامه‌ی تنسیان می‌نویسد «دن ریهیل» کشیش مدرسه‌ی سینت ادوارد در نشویل با ارسال ایمیلی به والدین توضیح داده است که چرا این مجموعه کتاب هفت جلدی محبوب از کتابخانه‌ی مدرسه حذف شده است.

در این ایمیل آمده است: «این کتاب‌ها جادو را هم به عنوان عملی شیطانی و هم پسندیده معرفی می‌کند که البته حقیقت ندارد اما فریبی است زیرکانه. طلسم‌ها و سحرهای استفاده شده در کتاب واقعی‌اند و وقتی توسط یک انسان خوانده شوند خطر احضار ارواح شیطانی در مقابل خواننده به وجود می‌آید.» کشیش در ادامه توضیح می‌دهد که در این باره با جن‌گیران ایالات متحده و رم مشورت کرده و آنان توصیه کرده‌اند که کتاب‌ها از کتابخانه خارج شود.

در کتاب‌های «هری پاتر» که در خلال سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ منتشر شدند، داستان جادوگر جوانی به نام «هری پاتر» به همراه دوستانش هرمیون و ران را روایت می‌شود که در مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتس تحصیل می‌کنند. هری در آن مکان با جادوگری شیطانی به نام «لرد والدرمورت» پیکار می‌کند که در نظر دارد بر تمامی جادوگران و مردم عادی حکمرانی کند.

مجموعه فیلم‌های «هری پارتر» از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ با فروش جهانی ۷.۷ میلیارد دلاری، در سال ۲۰۱۸ سومین چندگانه‌ی پرفروش تاریخ سینما شدند و بالاتر از فیلم‌های «جیمز باند» و شش فیلم «جنگ ستارگان» قرار گرفتند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۵۴

اصلا حرفش قبول الان بیست و دوساله که از تاریخ انتشار اولین کتاب و چاپش در سراسر دنیا و اکرانش با صدای خیلی بلند?در سینما ها داره میگذره میخوام بدونم چرا هیچکس تا الان این شر و ور هارو نگفته بود . یه عده ای فقط برای شهرت خودشون دست به یه تغییراتی میزنن من فردا میخوام برم کتاب های ارباب حلقه هارو از کتابخونه شهرمون بردارم چون میشه باهاش اورگ ها و سایرون رو احضار کرد

نمایش اسپویل
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ ۰۰:۳۰

اهم...اهم... با عرض سلام و ادب خدمت شما دوستان عزیز چند تا سوال داشتم می خواستم با شما در میون بزارم . ۱. آیا شوخی روز ۱۳ اوریل است؟? ۲. ایا جدا شما تحت تاثیر قرار گرفتید دیگر کتابهای هری پاتر را نمی خوانید؟? ۳. ایا این همه پاتر هدی رو زمین جن زدن که دیروز ۱ سپتامبرو به دلیل راه افتادن قطار هاگوارتز چشن گرفتن؟? ۴.ایا من و دیگر پاتر هد ها که تو خیابون راه میفتیم ( اتحاد جادوگران ) بازی میکنیم و بلند بلند (توجه کنید بلندبلند)ورد ها رو می خوانیم تا موجودات افسانه ای را از ماگل ها دور کنیم مزدوران اجنه ایم؟? ۵. ایا خانم جی.کی. رولینگ یا همان جوآن خودمان اهریمن است؟? ۶.ایا من (که به گفته دوستام یزره بیش از حد خولم که با چوب دستی این ور اون ور میرم )وقتی معلم ریاضی به دلیل وراجی من را از کلاس بیرون کرد و گفتم(آواداکاداورا)مرتکب قطل شدم؟? ۷.ایا ما پاترهد ها که هر روز ورد های مختلف را بر زبان می آوریم مزدوران اهریمنیم؟(خیلی حال میده اهریمن باشی یا...) اصلا اینا رو بیخی این یکی نکته اصلی.... ۸. بنظر شما اگر پاتر هدی ها یک جن ببینند چه واکنشی نشان خواهند داد؟ جواب این سوال:ابتدا ذوق مرگ میشن و یه جیغ بلند میکشن بعد شروع میکنن بالا پایین پریدن بعد که یکم توجه داشته باشید فقط(یکم)به خودشون مسلط شدن میرم جنه رو بقل می کنم و اونقدر فشار میدن که رودش از گوشاش بزنه بیرون بعدپدرشو در میارن و ازش سوالای بی ربط که مثل سیل رو زبونشون جاری میشه رو میپرسن . مثلا میگن: تو جدی جدی جنی ؟یه جن واقعی؟ توی گرینگوتز کار میکنی ؟اونجا چه شکلیه؟تاحالا تو چند تا صندوق طلا رفتی؟بزرگ ترینش مال کدوم خوانواده بوده؟چه اتفاقی برای صندوق ۷۱۳ افتاد وقتی دامبلدور سنگ جادورو از توش در اورد؟اصلا دامبلدورو میشناسی؟واقعا اینقدر پیره یا تو عکس این تور افتاده?؟تاحالا به هاگوارتز رفتی ؟میشه منم ببری اونجا؟........ خلاصه جنه هنگ میکنه و سر به بیابون میزاره . یه سوال دیگه ۹.اون فرد (محترم)که گفته یه (چیزایی هست شما نمی دونی ) تو خودت میدونی؟? حالا خارج از شوخی می خاستم بگم این چیز هایی که نوشتید واین مطلب داره به خانم جی.کی.رولینگ،پاتر هدا و کل دنیای جادویی توهیین میکنه و اگه من و دیگر پاتر هدا الان شما رو به پنج قسمت غیر مساوی تقسیم نکردیم فقط بخاطر حکم رازداری است.?

نمایش اسپویل
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۰۰

من فقط موندم چرا این احضار ها فقط توسط افراد کلیسایی و دینی قابل دیدنه؟چرا ما نمی بینیم؟چرا فقط اینا متوجهش می شن؟چرا وقتی من کتاباشو خوندم بلایی سرم نیومد؟:|

نمایش اسپویل
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ ۰۱:۲۹

چون موضوع یک موضوع کاملا تخصصی است مثلا انسان مریض میشه میره پیش دکتر و نسخه ازش میگیره یا ماشینش خراب میشه میره پیشه مکانیک تا ماشینش تعمیر شه دیگه از اونا نمیپرسه چرا خودم نمیتونم مشکل رو حل کنم چون میدونه تخصصش رو نداره و اونا دارن نمیدونم چرا مردم به دین که میرسن همش نظر میدن باباجان دین مثل هر موضوع دیگری متخصص میخواد موضوعات روحانی تخصص میخواد وقتی کسی تخصص نداره باید به حرف متخصص اون فضا گوش کنه حالا میخواد دین باشه یا پزشکی یا هر فضای دیگری

نمایش اسپویل
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۶:۱۸

شاید دلیلش اینه که با صدای بلند نخوندی. یه دور دیگه با صدای بلند بخون اگه خبری شد ما منتظریم

نمایش اسپویل
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۵:۲۱

بابا خردمند!

نمایش اسپویل
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۴۵

منم خیلی باهات موافقم. متأسفانه در همین ایران بارها با این جواب روبرو شدم «یه چیزایی هست تو نمیدونی.» هیچ‌وقت قرار نیست تمام جمعیت کوته‌فکران و سودجویان از زمین حذف شود و یکی از دلایل مهم رشد خردمندان همین حضور آنهاست.

نمایش اسپویل