news-background
news-background

دیزنی نام فاکس را از روی لوگوی فاکس قرن بیستم و فاکس سرچ‌لایت حذف کرد

یک ماه قبل وقتی نام فاکس از ایمیل‌های فاکس سرچ‌لایت حذف شد، پیش‌بینی می‌شد استودیوی سابق «روپرت مرداک» تغییرات گسترده‌تری را به خود ببیند. شب گذشته این اتفاق رسمی شد و نام «فاکس» از روی لوگوهای «فاکس قرن بیستم» و «فاکس سرچ‌لایت» زدوده شد تا از این به بعد تنها «سرچ‌لایت پیکچرز» و «استودیوهای قرن بیستم» روی عناوین دو استودیوی پخش‌کننده دیده شود.

دیزنی از لحاظ قانونی اجازه استفاده از فاکس را در لوگوها دارد، اما حذف نام فاکس برای جلوگیری از سردرگمی مخاطبین انجام شده، به ویژه وقتی که مرداک همچنان شبکه‌های خبری فاکس نیوز و شبکه‌های ماهواره‌ای محلی فاکس را در اختیار دارد. در حال حاضر هنوز در نام «استودیوهای تلویزیونی فاکس قرن بیستم» و «استودیوهای تلویزیونی فاکس ۲۱» تغییری ایجاد نشده است، اما بنابر ادعای منابع نزدیک به دیزنی این اتفاق هم به زودی روی می‌دهد. این دو واحد در کنار استودیوهای ای‌بی‌سی، در حال حاضر بخشی از «استودیوهای تلویزیونی دیزنی» به شمار می‌آیند.

لوگوی جدید سرچ‌لایت از هم اینک در تبلیغات تلویزیونی فیلم کمدی «سراشیبی» (Downhill) با بازی «ویل فرل» و «جولیا لوئی درایفس» دیده می‌شود. این فیلم اواسط فوریه در جشنواره‌ی ساندنس اکران می‌شود. لیبل جدید استودیوهای قرن بیستم نیز بر روی اقتباس سینمایی از «ندای طبیعت» (Call of the Wild) با بازی «هریسون فورد» درج شده است.

لوگوهای جدید علی‌رغم حذف نام فاکس اصالت خود را حفظ کرده و برای مخاطبین با کلیگ‌ لایت‌های نمادینش به راحتی قابل شناسایی است. «آلفرد نیومن» موسیقی تیتراژ آغازین فاکس قرن بیستم را در سال ۱۹۳۳ نوشت و در سال ۱۹۳۵ دوباره آن را ضبط کرد. این تیتراژ توسط «امیل کوسا جونیور» طراحی شد، «راکی لانگو» در سال ۱۹۵۳ آن را بازآفرینی کرد و در سال ۱۹۹۴ «کوین برنز» با استفاده از گرافیک کامپیوتری جزئیات و انیمیشن‌های بیشتری به آن افزود.

دیزنی به همراه فاکس قرن بیستم و فاکس سرچ‌لایت، سال گذشته‌ی میلادی ۱۳.۱ میلیارد دلار در سراسر دنیا بلیت فروشی کردند که ۴.۳ میلیارد آن به بازارهای آمریکا اختصاص داشت. از سال ۲۰۲۰ به بعد رکوردهای دو استودیو با یکدیگر ادغام می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید