news-background
news-background

«جیک جیلنهال»: بازی در یکی از صحنه‌های Prisoners غیرممکن بود

 

تنها به کمک «دنی ویلنوو» کارگردان و «راجر دیکینز» فیلمبردار بود که جیلنهال موفق به بازی در این صحنه شده است.

 

«جیک جیلنهال» در تازه‌ترین اپیزود از پادکست «تیم دیکینز» با «راجر دیکینز» دیدار کرد. این دو پیش‌تر در فیلم‌های «جارهد» (Jarhead) به کارگردانی «سم مندز» و «زندانیان» (دانلود فیلم Prisoners با لینک مستقیم) «دنی ویلنوو» همکاری کرده بودند. در فیلم دوم جیلنهال نقش یک کارآگاه را بازی می‌کند اما می‌گوید بازی در یکی از سکانس‌های فیلم غیرممکن بوده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

جیلنهال می‌گوید: «اغلب این صحنه در«زندانیان» را به یاد می‌آورم وقتی که شخصیتم وارد اتاق می‌شود و شخصیت «ملیسا لیو» به دختر مواد تزریق می‌کند. این صحنه به گونه‌ای نوشته شده بود که امکان نداشت من در آن بازی کنم. تقریباً غیرممکن بود موفق شوم. نمایش دلچسبی نمی‌توانستم از خود ارائه دهم. به تازگی تیر خورده‌ام، دختری که تمام مدت به دنبالش بوده‌ام آنجاست، [آدم‌ربایی] که تمام مدت به دنبالش بوده‌ام آنجاست. باید با بازی خود نشان می‌دادم که به آن زن اجازه نمی‌دهم کار خلافی از او سر بزند، بچه را نجات می‌دادم، و نیز باید از ناحیه سر تیر می‌خوردم. عناصر بسیار زیادی به عنوان بازیگر باید در نظر می‌گرفتم.»

جیلنهال موافقت می‌کند که فیلمسازی یک مدیوم گروهی است، اما می‌گوید این صحنه از «زندانیان» که بازی در آن غیرممکن است به او یادآوری می‌کند که کارگردان اعلی مرتبه است و بازیگر آنجاست تا ایده‌ی او را اجرا کند. جیلنهال می‌گوید تبدیل فیلمنامه به تصویر او را مضمحل ساخته اما کاشف به عمل می‌آید که در آن لحظه تمرکز فیلم بر روی چیز دیگری است. روی کاغذ او اهمیت داد اما در فیلم کارگردان برنامه‌های دیگری داشته. تماشای انلاین فیلم خارجی.

جیلنهال می‌گوید: «آن روز وقتی در محل فیلمبرداری حاضر شدم، دنی و راجر به این نتیجه رسیده بودند که وقتی تیر می‌خورم، دوربین روی دخترک قرار می‌گیرد و فکوس روی او خواهد بود، و من در پس زمینه راه می‌روم روی زمین می‌افتم. کارگردان و فیلمبردار ناجی صحنه شدند. شاید بازیگرانی بهتر از من باشند که بتوانند در این صحنه موفق عمل کنند، اما در آن لحظه من متوجه شدم که مهم کار گروهی نیست، بلکه درواقع مهم این است که طرز نگاه شما به مسئله چگونه است.»

«زندانیان» اولین پروژه‌ی مشترک ویلنوو و جیلنهال بود که در سینماهای آمریکا عرضه شد و سپس در سال ۲۰۱۴ فیلم «دشمن» (Enemy) آنان روی پرده رفت. جیلنهال به تازگی وعده داده است که در حال توسعه‌ی سومین فیلم خود با همکاری ویلنوو است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید