news-background
news-background

«جیم کاویزل»: «دنباله «مصائب مسیح» مهمترین فیلم تاریخ خواهد بود»

دنباله «مصائب مسیح» (The Passion of the Christ) به گفته «جیم کاویزل» برای بیننده شوک‌آور است. کاویزل که در سال 2004 در قسمت اول فیلم نقش حضرت مسیح (ع) را بازی کرد، در مصاحبه با «یواس‌ای تودی» تأیید کرده است که خود را برای بازی مجدد در این نقش مهیا می‌کند.

این بازیگر 49 ساله از افشای جزئیات پروژه اجتناب کرده و می‌گوید: «حوادثی غیرقابل بیان رقم می‌خورند که برای بینننده شوک‌آور خواهد بود. نمی‌توانم به شما بگویم مل گیبسون چگونه آن‌ها را به نمایش می‌گذارد... اما همین قدر می‌گویم که فیلم تا حدی خوب است که بزرگترین فیلم تاریخ خواهد شد.»

کاویزل که امسال در فیلم تاریخی دیگری به نام «پولس، فرستاده مسیح» هم در نقش قدیس لوقا در کنار «جیمز فوکنر» به ایفای نقش پرداخته، در ادامه اضافه می‌کند که «شجاع‌دل فیلمی بود که موفقیتش کمی زمان برد. همین سرنوشت برای مصائب مسیح تکرار شد و باز در این فیلم تکرار می‌شود.»

تولید این دنباله که با نام «مصائب مسیح: قیام عیسی» (The Passion of the Christ: Resurrection) شناخته می‌شود، از چندین سال قبل آغاز شده بود. گیبسون این عنوان را در سال 2016 برای فیلم برگزید و توضیح داد که «در فیلم ترتیب وقوع رویدادهای تاریخی رعایت نشده است. ما نمی‌دانیم در آن سه روز چه گذشته، اما ارزش تفکر و خیال‌پردازی را دارد.»

«رندال والاس» فیلمنامه‌نویس نامزد اسکار که در فیلم «شجاع‌دل» با گیبسون همکاری کرده، فیلمنامه این اثر را به نگارش درمی‌آورد. والاس در سال 2016 در مصاحبه‌ای به «هالیوود ریپورتر» گفته بود: «مذهبیون فیلم مصائب را مهمترین دستاورد هالیوود می‌داند و در طول این سال‌ها همواره به ما گوشزد می‌کردند که دنباله فیلم موفقیت حتی بزرگتری خواهد بود.»

فیلم «مصائب مسیح» که با بودجه 30 میلیون دلاری به تولید رسیده بود، علیرغم صحنه‌های دلخراشی که داشت، در گیشه هم موفق بود و در سراسر دنیا بیش از 600 میلیون دلار فروخت و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با درجه سنی بزرگسال در ایالات متحده شد، اگر چه بعدها در سال 2016 فیلم «ددپول» این رکورد را شکست. این فیلم در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم غیرانگلیسی زبان تاریخ به شمار می‌رود. دیالوگ‌های این فیلم در ابتدا به انگلیسی نوشته شد، اما سپس به زبان لاتین و آرامی ترجمه شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ۱۶:۳۰

شاید براتون جالب باشه فیلم مصائب مسیح به زبان ارامی همون زبون اصلی حضرت مسیح ساخته شده تو این فیلم کاملا اسم الله مشهود و چندین سکانس خدا رو به اسم الله صدا میزنه مخصوصا قسمتی که به صلیب کشیده میشه چند بار داد میزنه الهی الهی

نمایش اسپویل