news-background
news-background

«جورج آر.آر. مارتین»: هر دو پیش‌درآمد Game of Thrones می‌توانند در کنار هم پخش شوند

هیچ‌یک از پیش‌درآمدهای «بازی تاج‌وتخت» هنوز از سوی شبکه‌ی HBO سفارش ساخت یک فصل را دریافت نکرده‌اند.

هفته‌ی گذشته اعلام شد که شبکه‌ی HBO به زودی سفارش ساخت اپیزود آزمایشی پیش‌درآمد جدیدی از «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) را با همکاری «رایان کاندال» صادر خواهد کرد. سفارش ساخت اپیزود آزمایشی بدین معناست که شبکه براساس کیفیت آن اپیزود تصمیم می‌گیرد که یک یا چند فصل از آن سریال را به تولید برساند. در حال حاضر دو پیش‌درآمد برای «بازی تاج‌وتخت» به مرحله‌ی تولید رسیده‌اند، از این رو بسیاری از هواداران نگرانند که آیا امکان پخش همزمان دو سریال وجود دارد یا نه؟

مارتین به تازگی با انتشار متنی در وبلاگ خود به هواداران اطمینان خاطر داده است که به دنیای «نغمه‌ی یخ و آتش» به اندازه‌ی کافی برای تولید دو پیش‌درآمد منحصر به فرد و متفاوت نسبت به یکدیگر گسترده است. مارتین می‌نویسد: «قلمروهای عظیم، ده هزار سال تاریخ، شهرها، کویرها، اقیانوس‌ها، معماها، پیروزی‌ها و تراژدی‌های زیادی وجود دارند. اگر در فیلم نوآر «شهر عریان» (The Naked City) در دهه‌ی ۵۰ [طبق ادعای راوی فیلم] هشت میلیون قصه برای بازگو کردن باشد، در مورد وستروس، اسوس، ساثوریوس و سرزمین‌های آنسوی «دریای سان‌ست»، جنوب «آز» و شمال «شانگری-لا»، بدون شک هشت میلیارد قصه وجود دارد.» فیلم «شهر عریان» در سال ۱۹۴۸ اکران شد.

مارتین در ادامه می‌نویسد: «در عصری که هزاران شبکه، کانال، و سرویس استریمینگ وجود دارد، به اعتقاد من امکان پخش دو سریال در مورد سرزمین وستروس وجود دارد... یا حتی سه و چهار سریال... من هنوز دوست دارم نقش سیاهی لشکر را در یکی از آن‌ها بازی کنم.»

مارتین در هر دو پیش‌درآمد همکاری خواهد کرد. اپیزود آزمایشی پیش‌درآمد اول که «جین گلدمن» در آن به عنوان شورانر فعالیت می‌کند تابستان امسال فیلمبرداری شد و شبکه‌ی HBO باید تصمیم بگیرد که یک فصل کامل آن ساخته خواهد می‌شود یا نه. داستان این پروژه هزاران سال پیش از وقایع «بازی تاج‌وتخت» روی می‌دهد و «نایومی واتس»، «میراندا ریچاردسن» و «جیمی کمبل باور» از جمله بازیگران آنند. پیش‌درآمد دوم وقایعی را روایت می‌کند که ۳۰۰ سال پیش از «بازی تاج‌وتخت» روی می‌دهند و آغاز و پایان خاندان تارگرین را به تصویر می‌کشد. قصه از رمان «آتش و خون» مارتین اقتباس می‌شود که سال گذشته به بازار عرضه شد.

نویسنده در مورد پیش‌درآمد دوم می‌نویسد: «یک فیلمنامه وجود دارد و یک کتاب، و هر دوی آن‌ها درجه یک، هیجان‌انگیز و بی‌نظیرند. من چند سال قبل با «رایان کاندال» برای اولین بار در نیو مکزیکو ملاقات کردم وقتی که قرار بود اپیزود آزمایشی یک سریال وسترن فانتزی به نام «اسلحه‌ی ششم» براساس کتاب‌های مصور فیلمبرداری شود. آن سریال پیشرفت نکرد، اما اپیزود فیملبرداری شده را در سالن نمایش خود دیدم... او نویسنده‌ی قدری است و هوادار سرسخت «نغمه‌ی یخ و آتش» و «دانک و اگ» و در کل وستروس. از همکاری با او بسیار لذت بردم و در صورتی که خدایان هفت‌گانه و شبکه‌ی HBO مهربان باشند، به همکاری با او در این پیش‌درآمد تا چند سال ادامه می‌دهیم.»

مارتین علاوه بر این می‌گوید این برداشت که با پیشرفت پیش‌درآمد تارگرین‌ها پیش‌درآمد «جین گلدمن» متوقف می‌شود صحت ندارد. او می‌نویسد: «اگر چنین باشد، یک نفر باید به من می‌گفت. فکر نمی‌کنم اینطور باشد. من از کار رایان بسیار راضی‌ام، اما در مورد فرصت‌هایی که سریال جین فراهم می‌کند نیز هیجان‌زده‌ام.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید