news-background
news-background

«جورج آر. آر. مارتین» شایعه اتمام کتاب‌های «بازی تاج‌وتخت» را رد کرد

جورج آر آر مارتین، نویسنده ۷۰ ساله سری کتاب‌های «نغمه آتش و یخ» (Song of Ice and Fire) به تازگی شایعه کامل شدن دو کتاب آخر خود را رد کرده است. این شایعات پس از این که «ایان مک‌الینی» بازیگر نقش «سر باریستان سلمی» ادعا کرد «مارتین» با «دیوید بنیاف» و «دی بی وایس» طی قراردادی موافقت کرده تا پایان سریال، دو کتاب‌ نهایی مجموعه «ترانه آتش و یخ» را منتشر نکند شروع شدند. «مک‌الینی» در اپیک کان روسیه در ماه آوریل گفته بود: «جورج کتاب‌های ۶ و ۷ را نوشته است.»

این ادعا با پاسخی سرد و قاطع از جانب «مارتین» مواجه شد. او روز دوشنبه در بلاگ خود نوشت: «این ادعای احمقانه که من سال‌ها پیش دو کتاب «بادهای زمستانی» (The Winds of Winter) و «رویای بهار» (A Dream of Spring) را نوشته‌ام به ناگاه همه جا پخش شده است. نه، نوشتن کتاب‌ها تمام نشده است. شبکه HBO از من نخواسته که آن‌ها را به تعویق بیندازم. همین‌طور دیوید و دن. هیچ قراردادی برای منتشر نکردن کتاب‌ها بسته نشده است. من به شما اطمینان می‌دهم، شبکه، دیوید و دن بسیار خوشحال می‌شدند اگر من کتاب «بادهای زمستانی» را چهار یا پنج سال پیش کامل می‌کردم و هیچ کس به اندازه من از این موضوع خوشحال نمی‌شد.»

سریال «بازی تاج‌وتخت» در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار اکران شد که مصادف با انتشار کتاب پنجم «مارتین»، «رقصی با اژدهایان» (A Dance With Dragons) بود و طرفداران از آن زمان در انتظار انتشار کتاب ششم این مجموعه هستند. مارتین در ادامه اذعان داشت: «به نظر من این مسئله احمقانه می‌رسد که باید این ادعا را رد کنم. چرا باید سال‌ها رمان کامل شده را چاپ نکنم؟ چرا باید ناشران من، نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر دنیا با این مسئله موافقت کنند؟ مانند من، آن‌ها میلیون‌ها دلار از انتشار هر کتاب «آتش و یخ» به دست می‌آورند. تأخیر در انتشار اصلاً منطقی نیست. چرا HBO باید خواستار تأخیر در انتشار کتاب باشد وقتی که کتاب سریال را جالب می‌کند و برعکس.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید