news-background
news-background

«جوئل کوئن» فیلم Tragedy of Macbeth را سیاه و سفید فیلمبرداری کرده است

اقتباس کوئن از شکسپیر با بازی «دنزل واشینگتن» و «فرانسیس مک‌دورمند» توسط «برونو دلبونل» نامزد اسکار فیلمبرداری شده است.

 

نزدیک به یک سال از زمانی که تأیید شد «جوئل کوئن» از «مکبث» شکسپیر درامی تحت عنوان «تراژدی مکبث» (The Tragedy of Macbeth) با بازی «دنزل واشینگتن» و «فرانسیس مک‌دورمند» می‌سازد گذشته و جزئیات زیادی در مورد این پروژه فاش نشده است. اما در اپیزود اخیر پادکست «تیم دیکینز» با اجرای «راجر دیکینز» فیلمبردار برنده‌ی اسکار، «ماری زوفرس» طراح لباس همیشگی برادران کوئن فاش می‌کند که «برونو دلبونل» فیلم «تراژدی مکبث» را تماماً سیاه و سفید فیلمبرداری کرده است.

زوفرس توضیح می‌دهد که فرایند طراحی لباس این فیلم برای او آسان‌تر از پروژه‌ی سیاه و سفید قبلی برادران کوئن در سال ۲۰۰۱ «مردی که آنجا نبود» (The Man Who Wasn't There) بوده است. او می‌گوید در این پروژه‌ی جدید به کمک تنظیمات گوشی موبایل آیفونش تهی شدن لباس‌ها از رنگ را تخمین زده است. زوفرس در تمامی فیلم‌های برادران کوئن از سال ۱۹۹۶ و فیلم «فارگو» (Fargo) همکاری کرده است.

«کارتل برتل» آهنگساز «تراژدی مکبث» نیز پیش‌تر در مصاحبه با «کلایدر» تجربه‌ی همکاری با کوئن را شرح داده و گفته بود: «کمی متفاوت است، حتی در بحث‌هایی که داشته‌ایم. بله، کمی متفاوت است که یکی از برادران را داشته باشیم. من ایتان را اواخر سال گذشته دیدم وقتی که جوئل آماده می‌شد فیلمبرداری را در لس‌آنجلس آغاز کند. او گفت احساس عجیبی دارد که جوئل می‌خواهد آماده‌ی فیلمبرداری یک پروژه شود. اما ایتان نمی‌خواست در این فیلم همکاری کند. می‌خواست کارهای دیگری انجام دهد. بنابراین برای همه‌ی ما کمی متفاوت خواهد بود، اما فکر می‌کنم حس بسیار آشنایی در فیلم وجود دارد، نگاهی آشنا، فکر می‌کنم خودتان متوجه خواهید شد.»

تاریخ عرضه‌ی «تراژدی مکبث» توسط استودیوی A24 هنوز مشخص نیست.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید