news-background
news-background

جنگ ستارگان نتوانست به بالای جدول راه پیدا کند:شکست دربرابر یک انیمیشن در چین

حتما در جریان اخبار هفته های اخیر هستید و این که دیگر چیز نمانده است تا جنگ ستارگان اخرین رکورد جهانی یعنی رد شدن از سد سنگین فیلم معروف دیوید کامرون "اواتار" افسانه ای را نیز پشت سر بگذارد و ثبت کننده تاریخ باشد ... اما صبر کنید.... ان چیزی که انتظار میرفت تا به این لحظه نه تنها اتفاق نیوفتاده است بلکه دومین بازار بزرگ هالیوود یعنی چین همگان را نا امید و شاید دیوید کامرون را بسیار خرسند کرده است. حتما از خیر جنگ ستارگان 7 اکنون در بالاترین رتبه جدول بریتانیا ایستاده است بیاد دارید که در کمتر از 1 ماه این فیلم توانست تمام رکوردهای قبلی را به راحتی پشت سر بگذارد و پس ازاکران در بریتانیا حال نوبت به فروش در دومین بازار بزرگ هالیوود یعنی چین رسیده بود،و از خبر جنگ ستارگان 7 تا فردا رکورد باکس افیس اواتار را رد خواهد کرد بر می امد که حداقل طی این چند روز اضافی رکورد اواتار افسانه ای نیز پشت سر گذاشته شود. اما این بار برای رکورد دست نیافتنی کمی زمان بیشتری صرف شد و زمانی که همه انتظار داشتند در هفته چهارم لاقل با تاخیر چند روزه در چین این رکورد جابه جا شود همه چی برعکس رقم خورد . و اما بشنوید از اولین روزهای بازار چین : کم کم بازار چین تبدیل به اولین بازار فروش فیلم های هالیوود میشود ، و در این بین نکته ای مهم برای کارگردانان هالیوود به چشم میخورد که اگرچه این کشور گوی رقابت بازار را از ان خود کرده است اما بینندگان و مردمان ان اخلاقی کاملا متفاوت از مردمان غربی دارند. افراد اسیای شرقی بسیار حساس تر و دارای فرهنگ و قواعد متفاوتی هستند.در این بین اولین قربانیان رسمی این گروه  دیزنی و لوکاس فیلم هستند که برای فروش سخت جنگ ستارگان در چین اماده شده بودند،جایی که مردم  نوستالژی های جنگ ستارگان و اکشن های فیلم های غربی را به نمایش های محلی خود ترجیح نمیدهند ؛تا جایی که برای مدت ها پربازدیدترین مکان های چین تئاترهای ان بوده است. و اما رونمایی جنگ ستارگان در تئاترهای چین و هفته دوم فروش این فیلم در دنیا با کاهش 30% مواجه شد به طوری که فروش این فیلم در هفته دوم تنها 52 میلیون دلار تخمین خورد که میتوان گفت چیزی در حدود 70 % توقعات را براورده ساخت. و اما بشنوید از "Boonie Bears: The Big Top Secret"  بونی خرس که در این هفته کولاکی به پا کرد و جنگ ستارگان را خجالت زده کرد.

boonie-bears-star-wars-china-box-office

با این که این فرانچایز یک برنامه چند رسانه ای غیر بومی در چین محسوب میشود با این حال محبوبیتی بس عجیب در بین کودکان چینی به خود اختصاص داده است.مانند فیلم های قدیمی یوگی خرس این فیلم نیز داستان زندگی دو خرس به شکل کمدی و خنده دار است که تلاش ان ها در این فیلم برای جلوگیری از قطع شدن درختان جنگل سرسبز بیشه اشان میباشد.  این فرانچایز در گذشته نیز دو سری فیلم دیگر نیز از خود در چین به نمایش گذاشته است که در دو فیلم گذشته نیز رکورد عجیبی برای ان  در چین ثبت شده است . و این بار نیز اکران این فیلم به طور همزمان با جنگ ستارگان 7 در سینمای چین همه چیز را خراب کرد. تقریبا میتوان گفت همه مردم چین برای دیدن این فیلم به سینما ها و تئاترها حجوم بردند در حالی که  نصف مردم برای دیدن جنگ ستارگان 7 تمایل نشان دادند. پیش از این تنها فیلم غربی که توانسته بود در بازار چین فروش معقولی بدست اورد سریع و خشن 7 بود که با فروش 380 میلیون دلاری تنها فیلم غربی خوش فروش بازار چین محسوب میشود .اگرچه این اوضاع برای جنگ ستارگان کمی دشوار است اما دیگر فرانچایزها مانند عنوان جدید Deadpool  ظاهرا دوران سخت تر را در سینمای چین سپری خواهد کرد.

deadpool-1

به هر حال فروش جنگ ستارگان 7 در سینمای چین به تازگی اغاز شده است و شاید در روزهای اینده تغییری در این فروش حاصل شود و باید نشست و دید ایا بالاخره جنگ ستارگان 7 قادرخواهد بود رکورد اواتار افسانه ای جیمز کامرون را جا به جا کند ؟

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید