news-background
news-background

جرمی کلارکسون: گریتا تونبرگ «دیوانه و خطرناک» است

«جرمی کلارکسون» ستاره‌ی شوی «تور بزرگ» (The Grand Tour) «گریتا تونبری» فعال محیط زیست نوجوان را «دیوانه و خطرناک» خواند. او پیش‌تر هم گرتای شانزده ساله را به علت خطاب قرار دادن رهبران سیاسی جهان در مورد گرمایش زمین یک «بچه‌ی لوس و فاسد» توصیف کرده بود.

مجری ۵۹ ساله‌ی «گرند تور» اکنون به تونبری توصیه کرده خفه شود به مدرسه برگردد. او در مصاحبه با شوی استرالیایی «سان‌رایز» می‌گوید: «او دیوانه و خطرناک است و با حماقتش باعث می‌شود بچه‌های دیگر شب‌ها کابوس ببینند. به نظر من او باید خفه شود و به مدرسه برگردد.»

کلارکسون اعتراف کرده بود که نشانه‌های گرمایش زمین را در سفر اخیرش به کامبوج دیده است اما به کودکان پیشنهاد کرده بود که برانگیخته نشوند و به مدرسه رفتن ادامه دهند: «به مدرسه بروید، علم بیاموزید و سپس کاری برایش انجام دهید.»

کلارکسون با انتشار مقاله‌ای در «سان» پس از سخنرانی تونبری در «ملل متحد» مدعی شده بود که سیاسیون دوران کودکی او را نابود کرده‌اند. او نوشته بود: «چطور جرأت می‌کنی با قایق کربنی ۱۵ میلیون دلاری که پولش را خودت پرداخت نکرده‌ای و به موتور دیزلی آن فکر نکرده‌ای به آمریکا سفر کنی. لحظه‌ای تأمل کن تا درک کنی که شب‌ها چقدر آسوده می‌خوابی، با علم به اینکه آدم‌بزرگ‌ها هوپیما‌های جنگی سوئد را می‌سازند. تا از تو محافظت کنند. ما به تو گوشی موبایل و لپ‌تاپ و اینترنت دادیم. برایت شبکه‌ی اجتماعی ساختیم تا هر روز از آن استفاده کنی و بانک‌هایی اداره می‌کنیم که پول همه‌ی آن‌ها را می‌دهد.»

کلارکسون در ادامه ادعا می‌کند که افرادی مانند گرتا موجب می‌شوند «نسل زد» به تماشای سریال‌های تلویزیونی ننشیند. او می‌گوید: «تمام افراد زیر ۲۵ ساله‌ای که می‌شناسم کوچک‌ترین علاقه‌ای به ماشین‌ها ندارند – گرتا تونبری برنامه‌های تلویزیونی مرتبط با خودرو را نابود کرده.»

تونبری پس از سفر دو هفته‌ای به ایالت ویرجینا و سپس مادرید گفته بود: «مردم نیروی کودکان خشمگین را دست کم می‌گیرند. ما خشمگین و مستأصل هستیم و علتش روشن است.»

«تور بزرگ: دریانوردان» (The Grand Tour: Seamen) ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر ماه) از آمازون پرایم پخش می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ آذر ۱۳۹۸ ۰۳:۲۶

یارو داره طوطی وار حرف رسانه ها رو تکرار میکنه بعد به کسایی که مخالف نظرش هستن ابله میگه.. یه ذره شعور داشته باشین خودتون درباره اش تحقیق میکنید و بازیچه این رسانه های چپی نمیشید کربن دی اکسید زمین رو گرم نمیکنه این خورشید که زمین رو گرم میکنه دلیل اینکه بعضی سال ها به نظر گرمتر میاد اینه که فعالیت های خورشیدی تو اون سال زیادتر شده خورشید همیشه یکسان نیست بعضا فعالتره بعضا فعالیتش کمتر به علاوه دی اکسید کربن تنها 0.04 درصد اتمسفر رو تشکیل میده یعنی با چه منطقی فکر میکنید که این مقدار کافیه برای گرمتر کردن کره زمین دوما تغییرات اقلیمی جزئی از روند طبیعی کره زمینه، همواره در طول تاریخ کره زمین دوران یخبندان و خشکسالی وجود داشته مثلا دانشمندها پیش بینی میکنن تو چند هزار سال بعد صحرای بزرگ افریقا به جنگل های استوایی تبدیل بشه یعنی این چیزها ربطی به سوخت های فسیلی نداره همزمان با سفر گرتا تونبر به امریکا و اون سخنرانی احمقانه اش، 500 دانشمند از نقاط مختلف دنیا طی نامه ای به سازمان ملل اعلام کردن که گرمایش زمین هیچ مورد اضطراری نداره ولی هیچ رسانه ای این خبر رو پوشش نداد چون رسانه ها فقط به فکر احمقتر کردن مردم هستن نه گزارش خبر و رسوندن واقعیت ها به مردم

نمایش اسپویل
۱۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۱۱

من کاملا باهات موافقم حامد ایشلا یه روز همه بفهمن زمین در حال سرد تر شدنه. من خودم یه روز رفتم توچال خییلی هوا سرد بود. اها راستی از اون بالا هم نیگا کردم زمین مسطح بود اینم یه دروغ دیگه که رسانه های چپی بهمون گفتن #الطماث_طفکر #التماص_متالعه

نمایش اسپویل
۱۵ آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۴۷

دقیقا...البته چپی تنها نه!...چپ و راست باهم!

نمایش اسپویل
۱۵ آذر ۱۳۹۸ ۰۰:۱۹

براوو. دمت گرم.درود بر شرفت که خوب زدی توی دهن این بچه لوس احمق. واقعا توهمات این بچه‌شیطان بسیار مخرب است برای هم‌نسل‌های خودش. اینکه بجای درس‌خواندن و سر کلاس رفتن و کسب علم، مثل ارازل اوباش راه بیوفتی توی خیابان و عربده‌کشی و لات‌بازی درآوردن و نفرت‌پراکنی. حرف‌های این جوجه چپی مصداق بارز Hate Speech است که به دیگران خطاب می‌کنند. از وقتی این بیمار روانی شروع به لات‌بازی و عربده‌کشی در دنیا کرده ترس و اضطراب را در بین کودکان و نوجوانان زیاد کرده. عده‌ای از والدین شکایت کردند که بچه‌های ما دچار بحران‌های روحی و افسردگی شدند چون طبق گفته این بچهء زشت، دنیا بزودی نابود و همه میمیرند. حتی در انگلستان دو مورد خودکشی کودکان زیر ۱۲ سال گزارش شده بخاطر این احمق شیطان سفت. مشکل مردم اینست که چشمشان تنها به اخبار روز است و اطلاع از تاریخ ندارند. در طول یک قرن گذشته و پس از انقلاب صنعتی، بارها "دانشمندان" پیش‌بینی کردند که بزودی زمین نابود خواهد شد و نسل بشر منقرض میشود. اما این "زمان" بود که نشان داد حرف تمام این به اصطلاح "دانشمندان" جیره خورِ گروه‌های سیاسی باد هوا بوده و همچنان هم هست. این توهمات فقط خوراک رسانه است برای سرگرم کردن ملت و درواقع دعوا بر سر قیمت نفت و انرژی است. اگر قرار است قسمت‌های زیادی از اطراف امریکا بزودی زیر آب برود، چرا جناب باراک اوباما (که ادعا میکند عاشق این بچه است) میرود در همان مناطق در یک جزیره اعیان نشین عمارت ۱۵ میلیون دلاری می‌خرد؟ چرا با جت شخصی سفر می‌کند؟ و جالبتر اینکه هیچ کدام از رسانه‌های رسمی چپی این اخبار را پخش نمی‌کنند چون با ادعاهای کذب انها مغایرت دارد. از خودتون پرسیدید که اگر این اخبار راست بود، کدام احمقی میامد در تمام سواحل شرقی و غربی امریکا سرمایه‌گذاری کنه و برج‌های میلیون دلاری بسازه، اگر قرار است به گفته این بچه و امثال این طی یک دهه آینده تمام این مناطق زیر آب بره؟ خلاصه اینکه کمی هم بین خطوط را بخوانید.

نمایش اسپویل
۱۵ آذر ۱۳۹۸ ۰۰:۴۸

???

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۳:۵۸

دم جرمی گرم :)

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۳:۱۴

خخخخ ???? هنوز جوکای جرمی در مورد خرسای قطبی یادم نرفته. چقد خوبی تو بشر ❤️❤️?

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۹:۳۸

من که نمیفهمم چرا این بچه رو انقدر گنده اش میکنن...این فقط یه بچه است که راست گرا ها بخاطرِ منافعِ خودشون و بازی های سیاسیشون جلو انداختن و رسانه ایش کردن!...یه دقیقه داره ضدِ پلاستیک و آلودگی حرف میزنه دقیقه بعدش یه پست تو اینستاگرام میذاره که روی میزِ جلوش پر از خوراکی های مختلفه که توی ظروفِ پلاستیکی قرار دارن! خودشم نمیفهمه داره چیکار میکنه فقط داره از شهرت و قدرتِ موقتش لذت میبره...گرمایشِ زمین هم دروغی بیش نیست و فقط بهونه ی خوبیه برای عقب نگه داشتنِ کشورهای جهانِ سومی که در شرفِ قدرتمند شدن هستن و بلوک غرب نمیخواد قدرتِ حال حاضرش رو از دست بده

نمایش اسپویل
۱۵ آذر ۱۳۹۸ ۲۲:۳۹

بعد از خوندن جواب شما ، من کاملا دگرگون شدم و رفتم مطالعه کردم و بعد از مطالعات فراوان به این نتیجه رسیدم که توی ایران خیلی ازادی هست . خیلی روزنامه ازاد هست . خیلی خیلی . بعد بازم مطالعه کردم ، فهمیدم اینکه تا حالا میگفتن زمین گرد یه دروغ بزرگ بوده . زمین صاااف . صاااااف . میفهمی ؟ صاااف.

نمایش اسپویل
۱۵ آذر ۱۳۹۸ ۰۱:۱۷

دوست عزیز لطفا مطالعه و تحقیق بفرمایین...توهین و بددهنی در حالی که خودتون مطالعه ندارین بسیار زننده و ابلهانه است...همین که میگین مگه ایرانه که یه نفر رسانه دستش نباشه نشون دهنده سطح مطالعات و تفکر شماست...دررابطه با آنچه گفتم تحقیق کنین به نتیجه میرسین...یاحق

نمایش اسپویل
۱۵ آذر ۱۳۹۸ ۰۰:۱۹

من هم تغییراتِ اقلیمی رو قبول دارم ولی زمین از دوره گرمایش واردِ دوره سرمایش شده...منتها بلوکِ غرب این رو نمیپذیره چون مخالفِ سیاست هاشه و باعثِ ضررش میشه...آمریکای ترامپ اما به نفعِ خودش پشتِ اروپا رو خالی کرد تا بتونه ثروت کسب کنه و به پالایش و استخراجِ نفت بپردازه و...اگر هم بپذیریم که هنوز هم زمین به سمتِ گرم شدن میره بازم این اروپاست که بیشترین ضرر رو میبینه نه کشوری مثلِ ایران! چون خاورمیانه باتوجه به شرایطِ اقلیمیش با گرما سازگاری داره و به مشکلِ جدی نمیخوره...اما اروپایی ها دارن از این مسئله نون میخورن...بیشتر از اونچه که فکرش رو میکنین!

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۳:۵۸

چرا از خودت حرف در میاری . کی گفته یه عده از دانشمندان اعتقاد دارن زمین به سمت سرمایش پیش میره . اخه رو چه حسابی ، رو چه منبعی این حرفا میزنی . بعدشم یعنی چی رسانه ای ندارن . مگه ایران .

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۳:۳۴

اتفاقا گرمایش زمین که الآن دیگه از گرمایش گذشته و دیگه تغییرات اقلیمی هستش و در همه جای دنیا هم تاثیراتش مشهوده. بیشتر از همه هم ضررش اول به کشور های عقب افتاده میرسه. در مورد این بحث هم موافق گفته های های کلارکسون هستم، شاید لحنش خیلی تند باشه ولی این دختر تا الان فقط انتقاد کرده بدون ارائه ی هیچ راهکاری. نوجوانانی هم هستند هم سن و سال گرتا مثل بویان سلات که در 16 سالگی اولین دستگاه تمیز کننده ی پلاستیک از اقیانوس ها رو اختراع کرده بدون اینکه کسی حتی اسمشو شنیده باشه.

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۳:۳۱

گرمایش زمین دروغه!؟ حداقل کار این - به قول امثال تو - بچه اینه که توجه عموم رو به گرمایش زمین جلب کنه. البته ظاهراً یه عده ابله و عده ای ذی نفع وجود داره که گرمایش زمین رو انکار می کنند.

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۲:۴۷

اینکه دارین موضع میگیرن واقعا ارزشمنده...و اینکه بفکرِ انسان و زادگاهش هستین...اما ازتون خواهشمندم باور بفرمایین که هرچیزی که اسمش قشنگه و توسط رسانه ها بزرگ میشه لزوما صحیح نیست...اهدافِ بزرگی پشتِ این رسانه ای کردن هاست...همین الانش دانشمندان دو دسته شدن...دسته ای که بر گرم شدنِ زمین پافشاری دارن و دسته ای که معتقدن زمین واردِ دوره سرمایش شده اما این بنده های خدا رسانه ای در اختیار ندارن چون برخلافِ سیاستِ قدرت های دنیاست!

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۲:۳۹

این شخص که کارش درست نیست من هم تایید نمیکنم...من درموردِ سیاستی که پشتِ رسانه ای کردنِ این بچه است دارم صحبت میکنم...اینکه زمین هرسال قراره گرم تر بشه که دروغه ولی تمامِ سعیشونو دارن میکنن که این رسانه ای نشه چون منافعشون توی چیزِ دیگه است...درموردِ گازهای گلخانه ای هم باید گفت که سیاستِ کثیفِ غربی هاست...آمار و ارقامِ صحیح اثبات میکنه که ایران یک درصدِ گازهای گلخانه ای در دنیا رو هم تولید نمیکنه ولی اگرم میخوان که ایران این کار رو نکنه باید بیان بهش هزینه بدن و فناوری هایی مثلِ پنل های خورشیدی رو رایگان در اختیارش بزارن اگر که مدعی هستن که نمیخوان به اقتصاد و انرژیِ ایران صدمه وارد کنن چون درواقع این اروپایی ها هستن که ممکنه در آینده در اثرِ گرمایش زمین ضرر ببینن و بخشی از زمین هاشون زیرِ آب بره...اما بجاش میان تهدید میکنن و ایران رو ملزم میکنن که معاهده ی پاریس رو امضا کنه و میگن شما نفت و گاز رو پالایش نکن و بجاش فناوری های مارو بخر اونم با قیمتِ بالا!...در حالیکه انقدر که روی ایران و پاکستان و غیره و ذلک اصرار دارن روی آمریکایی که بیشترین تولیدِ گازِ گلخانه ای در دنیا رو داره اصرار ندارن!...مطمئن باشین اگر اینها نفت و گاز و منابعِ ایران رو داشتن هرگز بفکرِ گرمایشِ زمین و این حرفا نبودن...اونها فقط میخوان کشورهای دنیا رو مطیعِ خودشون ببینن و محتاج!

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۲:۱۹

بهتره یکم بیشتر در مورد گرمایش زمین اطلاع کسب کنی چون دروغ نیست و اگه فکری براش نشه تا چندین سال دیگه (نه زیاد دور) حتی ما هم تاثیرش رو به چشم میبینیم!!! حتی کلارکسون هم با این حرفای بدون دلیلش در مورد این بچه هم گفته ک به چشم تاثیر گرم شدن زمین رو دیده...

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۱:۵۲

گرمایش زمین دروغ نیستا. خیلی هم جدیه. خواهشا باورش کنید. این بچه هم هر اشتباهی کنه از بچگیشه. نمیشه انتظار یه آدم کامل ازش داشته باشیم. از کلارکسون بالغ بعیده که با همچین لحنی در مورد یه بچه توی یه برنامه صحبت می کنه. سوای ضربه ای که میتونه به این بچه بزنه توصیه ای که به بقیه ی بچه ها میکنه هم جالب نیست. درواقع بچه ها رو به بی مسولیتی تشویق میکنه اما در پوشش درس خوندن. درس خوندنی که هدفش مشخص نیست. توصیه ش به بچه ها کودکانه ست.

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۱:۴۳

متاسفم براتون, تغییرات اقلیمی یک چیز کاملا ثابت شدست

نمایش اسپویل
بیشتر