news-background
news-background

«جرج واشنگتن» در اثر سینمایی مستقل

 

«جیسون هال»، نویسنده « American Sniper»، در حال حاضر بر روی فیلمی از زندگی «George Washington» که یک فیلم بیوگرافی خواهد بود، کار می‌کند. فیلم قبلی او  در این ژانر یعنی « American Sniper»، بیوگرافی «کریس کایل» معروف ترین تک تیرانداز آمریکایی با اقتباس از خاطرات او با همین نام بوده است. این فیلم توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و همچنین توسط عده ای از منتقدان لیبرال نیز از آن قدردانی شد. ستاره این این فیلم « Bradley Cooper» در مقام تهیه کننده نیز فعالیت می‌کرد و خود فیلم توسط «استیون اسپیلبرگ» کارگردانی شد البته او مدتی بعد از مدتی پروژه را رها کرد و «کلینت ایستوود» آن را به سرانجام رساند.

جیسون هال در حال نگاشتن بیوگرافی از جرج واشنگتن با نام «The Virginian» است. این فیلمنامه با فیلمنامه ی قبلی از «مایکل گان» تطبیق داده خواهد شد تا متن نهایی اثر به دست آید.

جرج واشنگتن به عنوان اولین رئیس جمهور ایالات متحده بارها در فیلم های متفاوت به تصویر در آمده اما تصویری دقیق از او هرگز در فیلمی مستقل ساخته نشده است. قبل از این قرار بود فیلم دیگری درباره او ساخته شود اما هرگز میسر نشد. آیا این فیلم می‌تواند موفق باشد؟ جواب مسلماً مثبت است. ما در دورانی هستیم که همه به فکر کشف گذشته و بنیان گذاران کشورشان هستند، داستان واشنگتن نه تنها جذاب است بلکه سابقه تاریخی غنی نیز دارد. اما استفاده از این شخصیت در یک فیلم مستقل مشکلاتی نیز دارد، اول اینکه همه افراد داستان زندگی او را می‌ دانند و فیلم باید به طریقی نو و جدید باشد که مخاطبان را جذب کند. و به همین کار سازندگان این فیلم بسیار سخت خواهد بود؛ اگر چه نویسنده ی فیلم و دستیارانش نشان داده اند که توانایی ساخت اثری بیوگرافی با استاندارد های روز سینمای جهان را دارند و می توانند با ساخت فیلمی خوش ساخت حس میهن پرستانه را در مخاطبان زنده نگاه دارند. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید