news-background
news-background

جدال خدایان قدیم و جدید؛ پیش نمایش مورد انتظارترین سریال جدید 2017

خدایان آمریکایی «American Gods» نام سریال جدیدی است که بسیاری از مردم سراسر جهان منتظر اکران آن هستند. این سریال که به سفارش شبکه ی Starz ساخته شده، توسط «برایان فولر و مایکل گرین» در حال تهیه می باشد. برایان فولر به تنهایی نام خود را به عنوان یکی از خلاق ترین افراد حاضر در صنعت فیلم و سریال درحوزه ی نویسندگی به ثبت رسانده و با خلق آثاری چون «Dead Like Me»، «Wonderfalls» و «Hannibal» ثابت کرده که قلم بسیار دقیقی در خلق بدیع ترین آثار ممکن دارد. این فیلم ساز و نویسنده ی 47 ساله به همراه مایکل گرین، از مدت ها پیش در پی ساخت سریال مذکور بوده اند و بالاخره در 2017 میلادی توانستند فصل اولی برای این سریال بسازند و آن را برای اکران هفتگی که از فردا آغاز می شود، آماده نمایند. از جمله ستارگان این سریال می توان به «Ricky Whittle»، «Emily Browning»، «Crispin Glover»،«Bruce Langley» و «Pablo Schreiber» اشاره کرد. این سریال بر اساس رمانی 465 صفحه ای با همین نام، نوشته ی «Neil Gaiman» ساخته شده است. نیل گیمن این کتاب را در سال 2001 چاپ نمود و توانست جوایز بسیاری از جمله لوکاس و جایزه ی هیوگو را تصاحب نماید. این شخص همچنین تهیه کنندگی این سریال را برعهده دارد.

داستان سریال از چه قرار است؟

سریال حول شخصیت اصلی به نام «Shadow Moon» یا به پارسی سایه ماه می چرخد که سه سال را در زندان به سر برده است. تنها چند روز به اتمام روز های مجازات این شخص باقی مانده که خبر به قتل رسیدن همسرش باعث آزاد شدن پیش از موعد وی می شود. او در بیرون زندان با فردی به نام «آقای چهار شنبه» آشنا می شود که به سایه ماه یک کار پیشنهاد می دهد. آقای چهارشنبه که در حقیقت خدایی به نام «Odin» می باشد و یک شیاد به تمام معناست،  به دنبال یک بادیگارد بوده و شخصیت اصلی داستان را به عنوان بادیگارد خود انتخاب می کند. او در ازای این کار به وی پیشنهاد می دهد که قاتل همسر وی را پیدا خواهد کرد. آقای چهارشنبه در طول آمریکا سفر می کند و در به در به دنبال یافتن خدایان قدیم است. خدایانی که محو زندگی مدرن آمریکایی شده و خود را با آن وفق داده اند. از جمله ی این خدایان می توان به رسانه و تکنولوژی اشاره کرد که هرروز به قدرتشان افزوده می شود. بخش عمده ای از داستان سریال که برگرفته از رمان می باشد به نزاع بین خدایان قدیم و جدید می پردازد. با توجه به داستان سریال می توانیم انتظار سریالی را داشته باشیم که مملو از ارجاعات فلسفی و مذهبی بوده و از هر دری حرفی برای گفتن داشته باشد. پرداخت به خدایان اساطیری، گنجاندن رد پای ادیان الهی و ایدئولوژی های مختلف همگی باهم قرار است داستانی جدید را به دنیای تلویزیون بکشانند. داستانی که در دنیایی فانتزی روایت می شود و در واقع بازتابی از دنیای واقعی خواهد بود.

فصل اول چند اپیزود است؟

تا این لحظه برنامه ی پخش اکران هفتگی سریال بازه ی زمانی 30 آوریل الی 18 ژوئن را شامل می شود و در این محدوده ی زمانی اکران 8 اپیزود از سوی سران شبکه ی Starz تائید شده است. اپیزود اول سریال با نام «The Bone Orchard» به کارگردانی «David Slade» و نویسندگی «برایان فولر و مایکل گرین» فردا از شبکه ی Starz پخش می شود.

مراحل تولیــد سریال

در سال 2011 بود که نویسنده ی رمان خدایان آمریکایی در جریان جشنواره ی بین المللی کتاب ادینبورگ بیان کرد که شبکه ی HBO تمایل خود را برای ساخت سریالی بر اساس رمان وی نشان داده است. او در سال 2013 بیان کرد که اگر سریالی از روی کتاب ساخته شود، تنها داستان 2 فصل آن را می توان به طور تضمینی از روی کتاب ساخت و در صورت ادامه یافتن سریال بیش از 2 فصل، تیم سازنده ی این سریال نیازمند داستان بیشتری از دنیای کتاب خواهد بود. در سال 2014 بود که رئیس شبکه ی HBO آقای «مایکل لمباردو» بیان کرد که برای ساخت سریال به هیچ فیلم نامه ی مشخصی نرسیده اند و بعد از همکاری با سه نویسنده ی مختلف، قادر به تبدیل کردن داستان کتاب به محتوای قابل ساخت در تلویزیون نبوده اند، در نتیجه قرار داد این شبکه با نیل گیمن فسخ شده و این نویسنده اعلام کرد که سریال را با شبکه ی دیگری یعنی Starz خواهد ساخت. بعد از مشخص شدن برایان فولر به عنوان کارگردان اصلی سریال، این شخص اعلام نمود که سریال مذکور اتفاقات کتاب را دنبال کرده و جزئیات بیشتری به آن ها می دهد. به بیان نیل گیمن، فصل اول سریال تنها داستان یک سوم اولیه ی کتاب را پوشش خواهد داد و برای تکمیل آن نیاز به فصل های بیشتر می باشد. بیانیه ای که باعث شد مدتی قبل شایعات بسیار محکمی مبنی بر تمدید شدن سریال برای فصل دوم در فضای مجازی منتشر شود. آن منتقدانی که توانستند چند اپیزود اولیه ی سریال را جهت نقد مشاهده کنند، در پایگاه رتبه بندی «متاکریتیک» علاوه بر این که سریال را با لفظ «موفقیتی جهانی» توصیف کرده اند، به آن از مجموع 100 امتیاز، 86 داده اند. منتقدان پایگاه بررسی آثار موسوم به «Rotten Tomatoes» نیز تا این لحظه امتیاز 94 از 100 را برای سریال با میانگین نمره ی 8 از 10  به ثبت رسانده اند.

برخی منابع خبری شخصیت های حاضر در سریال را با ابرقهرمانان دنیای مارول مقایسه کرده اند و با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که هر یک از این شخصیت ها دارند، این قیاس عملی بیهوده نیست.

شخصیت های ســریال

Shadow Moon با ایفای نقش Ricky Whittle : مجرم سابق که به عنوان بادیگارد آقای چهار شنبه مشغول به کار می شود.

Laura Moon با ایفای نقش Emily Browning : همسر شخصیت Shadow Moon

Mr.World با ایفای نقش Crispin Glover : خدای جدید جهانی شدن، رهبر خدایان جدید و سمبلی از خدای اسکاندیناویایی به نام «لوکی»

Technical Boy با ایفای نقش Bruce Langley : خدای جدید تکنولوژی

Bilquis با ایفای نقش Yetide Badaki : الهه ی قدیم عشق

Mr.Wednesday با ایفای نقش Ian McShane : شیاد ، هنرمند ، نابغه و خدای قدیمی به نام «اودین»

احتمال ساخته شدن اسپین آفی از ســریال

خبر شوکه کننده ی دیگر بعد از تمدید شدن سریال برای فصل دوم پیش از اکران فصل اول این است که اثر مذکور به احتمال زیاد دارای یک سریال اسپین آف نیز باشد. نویسنده ی رمان خدایان آمریکایی در سال 2005 و در ادامه ی داستان کتاب اصلی، اثری تحت عنوان «Anansi Boys» منتشر نمود. این رمان 400 صفحه ای تمرکزش برروی 2 فرزند شخصیتی به نام آقای نانسی می باشد. این خبر که مربوط به 15 ساعت پیش می باشد بیان می دارد که سازندگان سریال مشتاق ساخت اسپین آفی برای سریال هستند اما به گفته ی نویسنده ی رمان اصلی یعنی نیل گیمن، این افراد مجوز ساخت سریالی بر اساس رمان مذکور را ندارند. خلاصه ی آن چه برایان فولر و مایکل گرین در این خبر بیان کرده اند را در زیر مشاهده می کنید.

در حال حاضر شرکت ها و استودیو های متعددی بر سر تصاحب ساخت سریالی براساس کتاب Anansi Boys در جدال هستند. برخی استودیو های بریتانیایی نظیر BBC پیشنهاد ساخت سریالی بر اساس آن را داده اند. هنوز چیزی مشخص نیست. امیدواریم داستان به افراد درستی برای ساخته شدن برسد. اگر BBC نتواند سریالی مناسب از داستان بسازد به احتمال زیاد جواز آن را به دست آوریم و پیش از ساخت سریال، یک فیلم سینمایی از روی آن بسازیم. در حال حاضر تمرکزمان را برروی ساخت American Gods گذاشته ایم. اگر قرار باشد روزی سریال ما اسپین آفی داشته باشد بدون شک کتاب Anansi Boys گزینه ی اول ما برای این کار خواهد بود.

تریلـــر سریال

تریلر 1 سریال »» لینک به صفحه مربوطه

تریلر 2 سریال »» لینک به صفحه مربوطه

سریال American Gods فردا با پخش اپیزود اول، کار خود را آغاز می کند. به محض انتشار نسخه ی مناسب از سریال، تیم مدیریتی سایت آن را برای شما عزیزان آماده ی دانلود خواهد کرد. از ارسال نظرات درمورد لینک های دانلود بپرهیزید.

نظــــرتان درمورد سریال مذکور چیست؟ آیا برنامه ای برای تماشای آن دارید؟

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید