news-background
news-background

«جان فاورو»: «شیر شاه» یک بازسازی نما به نما نیست

انتظار می‌رود بازسازی کارگردان از انیمیشن کلاسیک سال ۱۹۹۴ یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های امسال باشد.

پس از شکست تجاری و هنری بازسازی «دامبو» (Dumbo)، دیزنی امسال برای موفقیت در گیشه دو فرصت دیگر در اختیار دارد و فیلم‌های «علاءالدین» (Aladdin) به کارگردانی «گای ریچی» و «شیر شاه» (The Lion King) ساخته‌ی «جان فاورو» اکران می‌کند. از هم اکنون پیش‌بینی‌ می‌شود که فیلم فاورو پرفروش‌ترین فیم تابستان باشد. اولین تریلر بازسازی رکوردهای جدیدی به جا گذاشت و تیزر دوم هم با واکنش‌های مثبتی روبرو شد.

تنها انتقادی که تاکنون در مورد انیمیشن مطرح می‌شود این است که براساس تریلر به نظر می‌رسد فیلم بازسازی نما به نمای نسخه‌ی کلاسیک دیزنی در سال ۱۹۹۴ باشد. فاور برای این فیلم از همان تکنولوژی جلوه‌های ویژه‌ی به کار رفته در فیلم برنده‌ی اسکار «کتاب جنگل» استفاده کرده تا حیواناتی خلق کند که لزوماً لایو اکشن نیستند اما به واقعیت بسیار نزدیکند. دو تریلر اول فیلم شامل نماهایی می‌شد که عیناً در نسخه‌ی سال ۱۹۹۴ دیده بودیم، بنابراین بسیاری گمان بردند که فیلم تنها بازسازی نما به نمای آن فیلم با استفاده از جلوه‌های ویژه‌ی پیشرفته است.

فاورو در مصاحبه با «یو‌اس‌ای تودی» وعده داده اس که «شیر شاه» بازسازی نما به نمای انیمیشن دیزنی نیست. این فیلمساز یادآور م‌شود که بعضی از نماهای فیلم کلاسیک دیزنی آنچنان به یاد ماندنی‌اند که امکان تغییر در آن‌ها وجود ندارد، اما به رغم آنچه تریلرها نشان می‌دهند، فیلم او تنها تکرار صنحه‌های آن فیلم نیستند.

فاورو می‌گوید: «نسخه‌ی اول خیلی خوب از آب درآمده. بنابراین چالش ما این بود داستانی متفاوت بازگو کنیم اما در عین حال هم مردم راغافلگیر کنیم و هم انتظاراتشان را برآورده سازیم.»

فیلم «کتاب جنگل» فاورو اسکار بهترین جلوه‌های ویژه را تصاحب کرد و به همین علت بسیاری معتقدند که «شیر شاه» مدعی اصلی کسب اسکار امسال در این شاخه خواهد بود. در این فیلم «دونالد گلاور» در نقش «سیمبا» صداپیشگی کرده، «سث روگن در نقش پومبا»، «بیلی آیکنر» در نقش «تیمون»، «بیانسه» در نقش «نالا»، «چیوتل اجیوفور» در نقش «اسکار»، «آلفری وودارد» در نقش «سرابی»، «جان الیور» در نقش «زازو»، و «جیمز ارل جونز» مانند نسخه‌ی کلاسیک در نقش «موفاسا.»

دیزنی «شیر شاه» را در تاریخ ۱۹ جولای در آمریکا اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید