news-background
news-background

جان دیوید واشینگتن: Tenet بیشتر مثل خویشاوندی برای Inception است تا یک دنباله؛ نولان: Tenet بیش از تمام فیلم‌های دیگرم صحنه‌های اکشن دارد

«جان دیوید واشینگتن» از محبوب‌ترین نظریات هواداران در مورد «عقیده» می‌گوید.

فیلمسازان انگشت‌شماری وجود دارند که مانند «کریستفر نولان» کاربران شبکه‌های اجتماعی را به گمانه‌زنی وامی‌دارند. روایت پیچیده و منحصربه‌فرد او همیشه در فضای آنلاین تشریح می‌شود و به همین علت است که مجله‌ی «اسکوایر» نظر «جان دیوید واشینگتن» ستاره‌ی «عقیده» (دانلود فیلم Tenet با لینک مستقیم) را در مورد برخی از این فرضیات جویا شده اطلاعات دقیقی از داستان «عقیده» در دست نیست، اما پس از انتشار تیزر فیلم عده‌ای معتقد شدند که «عقیده» دنباله‌ای برای «تلقین» (دانلود فیلم Inception با لینک مستقیم) است. واشینگتن این مسئله را تأیید یا رد نکرده اما معترف است که ارتباطی میان دو فیلم نولان وجود دارد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

واشینگتن می‌گوید: «می‌توانم بگویم که «عقیده» خویشاوند نا-تنی «تلقین» است. با پیوندی به یکدیگر مرتبط شده‌اند. برای جشن شکرگزاری دور هم جمع می‌شوند، در مهمانی‌های خانوادگی، از این جور چیزها. اما یکی از آن‌ها در اروپا زندگی می‌کند و دیگری در کامپتن [کالیفرنیا].»

هنوز معلوم نیست که «خویشاوندی» میان «عقیده» و «تلقین» به معنای وجود شخصیت‌ها و داستان‌های مشترک است یا نه. این احتمال وجود دارد که به دلیل وجود عنصر سفر در زمان در هر دو فیلم واشینگتن معتقد شده باشد که این دو فیلم به هم ارتباط دارند. هفته‌ی گذشته تریلر رسمی «عقیده» فاش کرد که در فیلم «وارونگی زمان» وجود دارد اما این مسئله تنها به شکل‌گیری پرسش‌های بیشتر انجامید. تماشای انلاین فیلم خارجی.

یکی دیگر از نظریه‌های محبوب هوداران در مورد فیلم‌های نولان این است که «جوکر» با بازی «هیث لجر» قهرمان واقعی فیلم «شوالیه‌ تاریکی» (دانلود فیلم The Dark Knight با لینک مستقیم) است نه «بتمن/بروس وین» با بازی «کریستین بیل». هواداران باور دارند که این «جوکر» بود که خیابان‌های گاتهام را پاک کرد و فساد در نیروهای پلیس را از بین برد. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

اما واشینگتن مخالف است و می‌گوید: «پیچیده است. جوکر قهرمان است؟ تهوع‌آور است. او می‌گوید مأمور ایجاد هرج‌ومرج است. این مرد می‌خواهد دنیا را در آتش ببیند. چه چیزی در این مورد قهرمانانه است؟ او مشکلاتی دارد، بتمن هم به همین ترتیب. سوء برداشت نشود، آن‌ها هر دو نیاز دارند با یک نفر حرف بزنند.»

واشینگتن در مصاحبه با «اسکوایر» می‌گوید فیلمبرداری آخرین اثر نولان چنان بی‌رحمانه بوده که تا یک ماه پس از فیلمبرداری نمی‌توانسته بدود. او می‌گوید: «گاهی اوقات نمی‌توانستم از روی تخت بلند شوم. حتی پس از چند هفته، نگران بودم، به شدت نگران بودم که شاید نتوانم این فیلم را به پایان برسانم، اما دوست نداشتم به کسی چیزی بگویم زیرا فکر می‌کردم: «برای این فیلم حاضرم بمیرم...» این فیلم ارزشش را داشت.»

نولان در بخشی از مصاحبه با مجله‌ی «اسکوایر» می‌گوید: «این فیلم بیش از تمامی فیلم‌هایی که ساخته‌ام صحنه‌های اکشن دارد. سکانس‌های اکشن فیلم به حدی است که [بازیگری مثل جان دیوید واشینگتن که سابقه‌ی بازی در پست رانینگ بک فوتبال آمریکایی را دارد] باید نقش اصلی را بازی می‌کرد. بنابراین او می‌تواند هر نوع کاری انجام دهد. ورزشکار بودن او در نحوه‌ی راه رفتنش در خیابان و حرف زدن و حرکاتش تأثیر دارد.»

با توجه به تریلر فیلم و مصاحبه‌های قبلی نولان، پیداست که «عقیده» نه تنها از نظر میزان اکشن، بلکه نوآوری و پیچیدگی صحنه‌های طراحی شده هم بی‌نظیر است.

واشینگتن پیش از بازی در این فیلم و «بلکککلنزمن» (دانلود فیلم BlacKkKlansman با لینک مستقیم) به کارگردانی «اسپایک لی» یک بازیکن فوتبال حرفه‌ای بود و در رقابت‌های NFL بازی می‌کرد. او می‌گوید بازی در فیلم نولان او را به یاد دوران ورزشی‌اش می‌انداخته است: «مثل مسابقات NFL بود، وقتی که احساس می‌کردم هر روز باید آماده باشم تا شغلم را از دست ندهم، در مورد این فیلم هم همین احساس را داشتم.»

برادران وارنر فیلم «عقیده» را باید ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر ماه ۱۳۹۹) در سراسر دنیا روی پرده ببرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید