news-background
news-background

«جان بویگا»: پس از انتقاد علنی از Star Wars یکی از سران دیزنی با من ملاقات کرد

بویگا به دیزنی توصیه کرده است که هرگز نباید در بازاریابی فیلمی بر روی شخصیت سیاه‌پوستی که در داستان نقش حاشیه‌ای دارد تأکید کند.

 

«جان بویگا» به‌تازگی در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» فاش کرده است که پس از انتقاد از دیزنی در ماه سپتامبر به دلیل رویکردی که در سه‌گانه‌ی اخیر «جنگ ستارگان» (Star Wars) به شخصیت‌های رنگین‌پوست داشت، یکی از سران استودیو با او تماس گرفته است. بویگا در سه قسمت اخیر چندگانه نقش «فین» را بازی کرد، در حالی که «کلی ماری ترن» آسیایی‌تبار در «آخرین جدای» (The Last Jedi) در نقش «رز تیکو» ظاهر شد. هر دوی این شخصیت‌ها در «ظهور اسکای‌واکر» (دانلود فیلم The Rise of Skywalker با لینک مستقیم) به شکل محسوسی از روایت اصلی به حاشیه رانده شدند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

بویگا به مجله‌ی GQ گفته بود: «مانور دادن کار بسیار سختی است. در این پروژه‌ها مشارکت می‌کنی و لزوماً قرار نیست از آن‌ها رضایت داشته باشی. [اما] چیزی که می‌توانم به دیزنی بگویم این است که نباید شخصیت سیاه‌پوستی را انتخاب کند، و بیش از حد بر اهمیت آن در چندگانه در بازاریابی تأکید کند، و بعد آن‌ها را به حاشیه براند. کار درستی نیست. به صراحت حرفم را می‌زنم.»

بویگا حالا در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» می‌گوید گفتگویی «بسیار صادقانه و شفاف» با یکی از سران دیزنی داشته که پس از آن انتقادات با او تماس گرفته. او اضافه می‌کند: «توضیحات زیادی ارائه شد در مورد نگاه‌شان به مسائل. در ضمن به من فرصتی دادند تا تجاربم را شرح دهم. امیدوار بودم که صراحت من در این خصوص، در این مرحله از دوران بازیگری، به نفر بعدی کمک کند، کسی که می‌خواهد دستیار فیلمبردار باشد، کسی که می‌خواهد تهیه‌کننده باشد. امیدوارم که این بحث دیگر تابو نباشد یا اینکه بشود آن را بی‌پرده به زبان آورد، زیرا یک نفر آمده و حرفش را زده.»

بویگا پیش‌تر توضیح داده بود که نویسندگان «جنگ ستارگان» دقیقاً می‌دانستند با شخصیت‌های «دیزی ریدلی» و «آدام درایور» چه کنند اما با شخصیت او و ترن نه. او به GQ می‌گوید: «می‌خواهید چه بگویم؟ چیزی که آن‌ها می‌خواهند بگویم این است: «از اینکه سهمی در این پروژه داشتم خوشحالم. تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای بود...» نه، نه، نه. من وقتی این حرف را می‌زنم که تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای داشته باشم. ظریف‌ترین نکات را در مورد «آدام درایور» و «دیزی ریدلی» در نظر گرفتند. بیایید صادق باشیم. دیزی و آدام می‌دانند. همه می‌دانند. من چیزی را برملا نمی‌کنم.»

بویگا به تازگی در سریال آنتولوژی «تبر کوچک» (Small Axe) آمازون به کارگردانی «استیو مک‌کویین» ظاهر شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید