news-background
news-background

«جان بویه‌گا»: استودیوها باید از بازیگران در مقابل رفتارهای نژادپرستانه در فضای آنلاین محافظت کنند

بازیگر «جنگ ستارگان» از استودیوها می‌خواهد تا علیه هواداران بدرفتار به مبارزه برخیزد.

 

«جان بویه‌گا» از استودیوهای هالیوود درخواست کرده است که از بازیگران در مقابل رفتارهای نژادستیزانه یا جنسیت‌ستیزانه مقابله کنند. بویه‌گا با بازی در سه‌گانه‌ی اخیر «جنگ ستارگان» (Star Wars) تجربه کرده است، فیلم‌هایی که هوادارانش رفتار چندان مهربانانه‌ای با ستارگانش از جمله «دیزی ریدلی» و «کلی ماری ترن» نداشتند. «بری لارسن» ستاره‌ی «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) هم قربانی همین نوع رفتارها شده بود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

بویه‌گا در مصاحبه با «ورایتی» می‌گوید استودیوها باید آشکارا در مبارزه علیه هواداران بدرفتار مشارکت کنند. او توضیح می‌دهد: «وقتی بازیگر یک استودیو، به ویژه بازیگری که در داستان نقشی کلیدی دارد، به عنوان بخشی از برند معرفی و سپس با انتقاد نژادستیزانه عظیم و در فضای آنلاین با بدرفتاری مواجه می‌شود و این اتفاق بر آنچه که قرار است یک موهب باشد سایه می‌افکند، مهم است که استودیوها حتماً از پلتفرم خود استفاده کنند، حمایت خودشان را نشان دهند و نه فقط در انظار عموم بلکه در محل فیلمبرداری هم با بازیگران اظهار همبستگی کنند.»

بویه‌گا پیش‌تر از به حاشیه رفتن نقش خود در داستان سه‌گانه‌ی اخیر «جنگ ستارگان» انتقاد کرده بود. او این هفته فاش کرد که این انتقادات سبب شدند یکی از سران دیزنی با او ملاقات کند و خواسته‌هایش را بشنود. بویه‌گا در ماه سپتامبر گذشته در مصاحبه با مجله‌ی GQ گفته بود: «چیزی که می‌توانم به دیزنی بگویم این است که نباید شخصیت سیاه‌پوستی را انتخاب کند، و بیش از حد بر اهمیت آن در چندگانه در بازاریابی تأکید کند، و بعد آن‌ها را به حاشیه براند. کار درستی نیست. به صراحت حرفم را می‌زنم.»

با پایان سه‌گانه‌ی «جنگ ستارگان»، بویه‌گا به زودی در سریال آنتولوژی «تبر کوچک» (Small Axe) به کارگردانی «استیو مک‌کویین»‌ دیده خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ آبان ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰

احتمالا در آینده‌ای نزدیک، به سمت دیکتاتوری نژادی خواهیم رفت. حتی انتقاد از سیاهپوستان هم جرم خواهد داشت.

نمایش اسپویل