news-background
news-background

«جان استورات» در Late Show از تئوری درز ویروس کرونا از آزمایشگاه گفت

«جان استورات» به عنوان اولین مهمان استودیویی «استیون کولبر» پس از پاندمی از علم واکسن و تئوری درز ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان گفت.

 

در اپیزود دوشنبه شب «برنامه دیرهنگام با استیون کولبر» (The Late Show With Stephen Colbert)، «جان استوارت» به عنوان اولین مهمان استودیویی پس از پاندمی با همکار سابقش کولبر به گفتگو نشست.

استوارت که با «برنامه روزانه» (The Daily Show) الهام‌بخش کولبر برای اسپین‌آف «گزارش کولبر» (The Colbert Report) بود، این هفته با همکار سابقش در مورد علم واکسن و تئوری درز ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین گفت. استوارت می‌گوید: «فکر می‌کنم دین سنگینی برای قدرشناسی از علم داریم. علم از بسیاری جهات، به کاهش صدمات این پاندمی که به احتمال زیاد توسط علم به وجود آمده کمک کرده.»

او اضافه می‌کند: «ویروس تنفسی جدید کرونا در ووهان چین شیوع پیدا کرد. چه باید می‌کردیم؟ می‌دانید از چه کسانی سؤال کردیم؟ از آزمایشگاه ویروس تنفسی جدید کرونا در ووهان. این بیماری هم‌نام با آزمایشگاه است. بیش از حد عجیب نیست؟»

استوارت به شوخی ویروس کرونا و ادعای ارتباطش با خفاش را با «شیوع خوراکی‌های شکلاتی در نزدیکی هرشی پنسیلوانیا» مقایسه می‌کند و می‌گوید: «فکر می‌کنید چه اتفاقی افتاده؟ نمی‌دانیم شاید یک بیل مکانیکی با دانه کاکائو رابطه جنسی داشته. یا شاید هم یک کارخانه شکلات‌سازی لعنتی احداث شده. شاید دلیلش این باشد.»

کولبر در ادامه از استوارت می‌پرسد آیا برای «سناتور ران جانسون» که به تئوری‌های توطئه معتقد است کار می‌کند یا نه و به شوخی می‌گوید حرف‌های استوارت را ضبط نکرده است.

استوارت در ابتدای اظهاراتش از این موضوع  انتقاد می‌کند که از ۱۰۰ سال قبل تاکنون توصیه علم در مورد شیوع یک پاندمی «شستن دست‌ها و پوشیدن ماسک» باقی مانده است: «واقعاً امیدوار بودم که در سال ۱۹۱۸ به مردم گفته باشند جیوه و آب پروانه بنوشند. امیدوار بودم که راهکار عجیبی ارائه دهند و بگویند: «عزیز دل، ما راه زیادی [در علم] طی کرده‌ایم.» اما دقیقاً همان [واکنش‌ها] است.»

استوارت در سال ۲۰۱۵ و در آستانه انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهوری آمریکا از اجرای «برنامه روزانه» کناره‌گیری کرد. او از آن زمان تاکنون فیلم کمدی سیاسی «مقاومت‌ناپذیر» (Irresistible) را کارگردانی کرده و با «مشکل جان استوارت» (The Problem with Jon Stewart) را برای اپل تی‌وی+ می‌سازد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ۰۶:۵۵

خودشون فیلم شیوع رو میسازن اونوقت به بقیه تیکه میندازن ترکیبی پروووو

نمایش اسپویل