news-background
news-background

«جاش برولین» به بازسازی Dune پیوست

«جاش برولین» به فیلم پرستاره‌ی «شنزار» (Dune) به کارگردانی «دنی ولینوو» ملحق شد. در این فیلم که از رمان علمی تخیلی پرفروش «فرانک هربرت» اقتباس می‌شود، بازیگرانی چون «ربکا فرگوسن»، «دیو باتیستا»، «اسکار آیزک»، «استلان اسکارزگارد»، «خاویر باردم»، «شارلوت رمپلینگ» و «تیموتی شالامی» نیز حضور دارند. فیلمنامه توسط ویلنوو، «اریک راث» و «جان اسپیتس» نگاشته شده است.

وقایع «شنزار» در آینده‌ای دور روی می‌دهد و داستان «پال اتریدیز» را بازگو می‌کند که خانواده‌اش کنترل سیاره‌ی بیابانی «آراکیس» را به دست می‌گیرد. این سیاره تنها منبع دارویی با ارزش است که سفر در زمان را ممکن می‌سازد. این داستان مضامین سیاست، مذهب و رابطه‌ی بشر با طبیعت واکاوی می‌شود.

برولین بازیگر نامزد اسکار برای فیلم «شیر» (Milk) به زودی نقش خود به عنوان «تانوس» را در فیلم ابرقهرمانی «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت»‌ تکرار می‌کند. او سال گذشته «ددپول ۲» (Deadpool 2) و فیلم‌های «سیکاریو» را روی پرده داشت.

«دیوید لینچ» یکبار در سال ۱۹۸۴ اقتباسی سینمایی از این داستان ساخت اما در گیشه شکست خورد. ویلنوو در سال ۲۰۱۷ دنباله‌ی «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) را روی پرده برد که با استقبال شایسته‌ای همراه نشد.

ویلنوو در مصاحبه با یاهو اقتباس لینچ از کتاب را اقتباسی درخور ندانسته بود. استودیوی لجندری در سال ۲۰۱۱ امتیاز ساخت فیم را از پارامونت خریداری کرد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید