«مکنزی دیویس»، «لیندا همیلتون» و «ناتالیا ریس» در ریبوت جدید «ترمیناتور» نقشی کلیدی دارند.
چندگانههای سینمایی بزرگی چون «جنگ ستارگان» و «شکارچیان روح» در سالهای اخیر به علت تغییر شخصیتهای اصلی از مرد به زن، هدف حملات زن-ستیزانهی ترولهای اینترنتی قرار گرفتهاند. چندگانهی «ترمیناتور» به کارگردانی «جیمز کامرون» هم که در سالهای گذشته با شخصیتهای اصلی مرد ساخته میشد، اما زنی سرسخت چون «سارا کانر» با بازی «لیندلا همیلتون» را در داستان خود داشت، امسال ریبوت شده و قرار است «مکنزی دیویس» و «ناتالیا ریس» در مقابل همیلتون به عنوان بازیگران نقشهای اصلی حضور پیدا کنند.
بلافاصله پس از انتشار اولین تصویر از سه شخصیت اصلی فیلم در کنار هم توسط پارامونت، ترولها حملات خود به فیلم را آغاز کردند. اما به اعتقاد «تیم میلر» کارگردان فیلم این حملات بیمعناست.
میلر که پس از کارگردانی «ددپول» در هالیوود به شهرت رسید اخیرا در مصاحبه با ورایتی، در آستانهی حضور عوامل و بازیگران فیلم در کامیک-کان میگوید شخصیت «گریس» با بازی مکنزی برای برآشفته ساختن ترولهای اینترنتی کافی است.
میلر میگوید: «اگر مدرن فکر کنید، به نظرتان زنی قدرتمند میآید. اگر یک زن-ستیز باشید، از دیدن او وحشت خواهید کرد، چرا که سرسخت و قدرتمند و در عین حال زنانه است. ما این شخصیت را با یک مرد جایگزین نکردیم؛ او به خودی خود بسیار قدرتمند است و این مردان را به هراس میاندازد. از همین حالا واکنشهای اولیه به این شخصیت را مشاهده میکنید، ترولهای اینترنتی. هیچ اهمیتی به آنان نمیدهم.»
پارامونت در اولین تریلر «ترمیناتور: سرنوشت شوم» (Terminator: Dark Fate) از قدرتهای ویرانگر شخصیتهای زن جسورش رونمایی کرد. در یکی از صحنهها «سارا کانر» با یک بازوکا استفاده کرد تا ترمیناتور پیشرفتهای با بازی «دیهگو بونتا» را شکست دهد. اگرچه «آرنولد شوارتزنگر» هم در این قسمت بازمیگردد اما تمرکز فیلم بر نسل جدیدی از شخصتهای زن خواهد بود.
دیویس پس از حضور کوتاه در «بلید رانر ۲۰۴۹» و «مریخی» با کارگردانی «ریدلی اسکات»، اولین نقش اصلی خود در یک فیلم اکشن استودیویی را تجربه میکند. میلر میگوید شخصیت دیویس در فیلم یک محافظ است و به نقش «کایل ریس» در قسمت اول شباهت دارد، اما تفاوت اصلی اینجاست که «گریس» برخلاف کایل یک سایبرگ نیز هست.
پارامونت فیلم «ترمیناتور: سرنوشت شوم» را ۱ نوامبر آینده در آمریکا اکران میکند.
دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
mim.you
mim.you
۲۱ تیر ۱۳۹۸ ۰۰:۰۶
فمینیسم عامل به تاراج نابودی رفتن هنر هفتم یا سینما. بلخره یه روزی میرسه که همه اینو میفهمن، میگید نه؟! صبر همه چیو حل میکنه، نگران نباشید.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
soroush007
soroush007
۲۰ تیر ۱۳۹۸ ۲۱:۱۶
جالبه، جناب میلر می فرمایند: اگر "مدرن" فکر کنید... مرزهای تفکر مدرن رو با همین جمله جابجا کرد. اینکه بجای کارکتر مرد بازیگر زن قرار بدی، این تفکر مدرنه آخه انسان ابله؟ این حرکت اصلا فکر پشتش نیست که بخوای بگی "تفکر مدرن". و در ضمن آنهایی که به این حرکات بی فکر انتقاد می کنند "زن ستیز" نیستن، بلکه "حماقت ستیز" هستند. با حرکات ابلهانه هالیوود مخالف اند. اینکه تصویر زن را با هیبت و حرکات مردانه به تصویر بکشید مخالف اند. با این که چند سالیست که سینما را به گند کشیدید مخالف انند. این که تمام خاطرات خوب ما با سینمای گذشته را خراب می کنید مخالف ایم. فقط یک نگاه به این پستر بی اندازید. این چهره ایست که از "زن" دوست دارید ببینید؟؟؟
mahdiarian
mahdiarian
۲۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۸:۱۲
جانا سخن از زبان ما می گویی! این کامنت ها رو میبینم توی 30نما خیلی خوشحال میشم. این جنبش احمقانه #metoo که نه تنها سینما رو داره به قهقرا می بره، که به زنان هم هیچ خدمتی نکرده، توی امریکا دستش رو نشده، ولی فیلم بازهای ایران میان این طوری پته شونو میریزن رو آب :)
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
ali_ghh
ali_ghh
۲۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۲۰
برای من سواله حالا که همشون زنن چرا شخصیت منفی مرده یه ارنورد زنم پیدا کنن اونجوری شاید دردشون تسکین پیدا کنه
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Reza-D
Reza-D
۲۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۶
به شخصه خیلی بابت رخ دادن این اتفاقات خوشحالم. نه بخاطر خود اتفاقات که تاسف آوره؛ بلکه بخاطر اینکه شاید این کارهای هالیوود باعث بشه کمی چشم برخی دوستان باز بشه یه زمانی تا کسی میخواست ایرادی به ساختار هالیوود بگیره و اهداف اونها رو توضیح بده برخی از همین دوستان رگ غیرتشون باد میکرد و میگفتن: «شما توهم توطئه دارید!»؛ «باز هم فراماسونری؟!»؛ «حتما رائفیپور دیدی!»؛ «این یه بیماریه به اسم هالیفوبیا!» و بجای پاسخ مستدل؛ از این پاسخهای بی دلیل و منطق میدادن اما الان دیگه اونقدر این سیاستهای کثیف واضح و بیپرده شده که حتی همین دوستان هم صدای اعتراضشون بلند شده هر چند برای اینکه اشتباه بودن نگاه قبلیشون معلوم نشه؛ سعی میکنن این مسائل رو به فمنیسم؛ دفاع از سیاهپوستها و دفاع از همجنسگراها محدود کنن اما خودشون هم خوب میدونن که چه قبلا و چه الان؛ فیلمهای هالیوودی اهداف زیادی رو در پشت پرده دنبال میکنن
Reza-D
Reza-D
soroush007
۲۱ تیر ۱۳۹۸ ۰۵:۲۸
بله موافقم قبلا حداقل اگر هم میخواست مفهومی رو طبق عقاید خودش برسونه لااقل در قالب یه فیلم درست و حسابی با داستان قوی و به شکلی ماهرانه حرفش رو میزد در اون صورت من بیننده اگر هم مخالف عقیده سازنده بودم اما لااقل برام ارزش فکر کردن و حتی نقد کردن داشت. یعنی ارزش داشت منطقی و عالمانه نپذیری اما الان نه از داستان خبریه نه از ساختار قوی. نظریه و پیامی هم که مد نظر سازندگان هست خیلی شعاری تو صورت بیننده پرتاب میشه جوری که حتی حاضر نیستی درمورد درست و غلط بودنش فکر کنی
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
soroush007
soroush007
۲۰ تیر ۱۳۹۸ ۲۱:۲۲
با حرف شما تا حدی موافقم، اما، تفاوت در اینه که حداقل قبلا فیلم های خوب ساخته میشد. حالا ممکن بود ایدئولژی فیلم هم سمت و سوی خاصی داشته باشه. اما الان هالیوود واقعا کمر به قتل سینما بسته. فقط داره مزخرف تولید میکنه.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
aria2011
aria2011
۲۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۲۹
متاسفانه مسائل حقوق زنان و مسائل تبعيض نژادي و همچنين همجنسگراهراسي در چندسال اخير تبديل به دكان كاسبي تهيه كنندگان سينمايي و بالاتر از اين مسئله باعث بقا و حيات سياسي بعضي از سياستمداران شده و شايد در عمل تهيه كنندگان و سياستمداراني كه از اين دكان ها نان ميخورند به اين موضوعات اجتماعي اعتقادي نداشته باشند، در چند سال گذشته اين دكان هاي كاسبي در جشنواره ها و فستيوال هاي هنري نيز مورد توجه قرار گرفته و به همين علت برخي از توليدكنندگان فيلم با شيادي به هرشكل سعي دارند كه در فيلمهاي خود اين مضامين را به زور بگنجانند و به همين علت وقتي مخاطب ومنقدين مستقل با بسياري از فيلمهايي كه در چندين سال اخير برنده جوايزه معتبر شده اند مواجه ميشود متوجه اين موضوع ميشود كه اين فيلم ها فقط به خاطر مضامينشان مورد توجه قرار گرفته اند، البته در همين سالها فيلمهاي بسيار خوب و شريفي مانند green book يا آثار زاويه دولان نيز وجود داشته كه با وجود دارا بودن مضامين گفته شده از فيلمنامه ها و ساختارهاي قوي نيز برخوردار بوده اند و بدون اينكه به مضامين خود تكيه كرده و از آن پله هاي ترقي بسازند مورد توجه و اقبال منتقدين و مخاطبين سينما قرار گرفته است. شايد جشنوار فيلم ونيز تنها جشنواره معتبر سينمايي باشد كه هنوز به مانند جشنواره ها و فستيوال هاي معتبر سينمايي ديگر هنوز تن به مضمون زدگي نداده است.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ