news-background
news-background

«تونی کی» در دنباله‌ی فیلم «علی عطشانی» نقش اول را به یک روبات می‌دهد

همزمان با پیشرفت تکنولوژی و جایگزین شدن آن با انسان برای برطرف کردن نیازها، «تونی کی» کارگردان « تاریخ مجهول آمریکا» (American History X) با استخدام روبات بازیگری مجهز به هوش مصنوعی (A.I) برای فیلم بعدی خود «2nd Born»، گام جدیدی در عرصه‌ی فیلمسازی برداشت.

برخلاف «مرد دویست‌ساله‌»ی «رابین ویلیامز» یا «هوش مصنوعی» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ»، کی قصد دارد در فیلم جدیدش از یک روبات واقعی که تکنیک‌ها و متدهای بازیگری را فراخواهد گرفت استفاده کند. ایده‌ی این فیلم که از طرف کارگردان و تهیه‌کننده مطرح شده این است که فیلمی بدون جلوه‌های ویژه‌ی رایانه‌ای و با یک روبات بازیگر فیزیکی مجهز به هوش مصنوعی ساخته شود.

«2nd Born» دنباله‌ای برای «نخست زاده» (1st Born) خواهد بود که فیلمی کمدی و مستقل است به کارگردانی «علی عطشانی» نویسنده و فیلمساز ایرانی و بازیگری «وال کیلمر»، «تام برنجر»، «رضا صفایی»، «ویلیام بالدوین»، «تیلرو کول»، «دنیس ریچاردز» و «رابرت نپر». این فیلم که امسال توسط لوتوس اینترتینمت در آمریکا اکران می‌شود، در مورد زوج جوانی متشکل از «بن» (صفایی) متولد ایران و «کیت» آمریکایی است که تولد پیچیده‌ی اولین فرزندشان موجب می‌شود زندگی پدربزرگ‌های ایرانی و آمریکایی او که هر کدام در کشور خود ساکن‌اند دچار اخلال شود. انتظار می‌رود چندین بازیگر از قسمت اول برای بازی در قسمت دوم که توسط لایف اینترتینمنت پشتیبانی می‌شود بازگردند.

عطشانی کارگردان ۴۰ ساله‌ی ایرانی فیلم‌های «آقای الف»، «دموکراسی تو روز روشن»، «تلفن همراه رئیس جمهور»، «نقش نگار»، و «پارادایس» را در کارنامه دارد. نکته‌ی جالب در مورد فیلم «تونی کی» این است که او درحالی دنباله‌ای برای فیلمی به کارگردانی یک فیلمساز ایرانی می‌سازد که هنوز روی پرده نرفته و به نظر می‌رسد که روبات در آن نقشی نداشته باشد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید