news-background
news-background

تولید فیلم بعدی هم‌سطح با Endgame ممکن است یک دهه به طول انجامد

اکنون که «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (Spider-Man: Far From Home) داستان‌های «حماسه‌ی بی‌نهایت» را که از سال ۲۰۰۸ آغاز شده بود، به پایان رساندند، «دنیای سینمایی مارول» دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد.

مخاطبین امروز سینما و تلویزیون روایت‌های بلند را به شکل بی‌سابقه‌ای تجربه می‌کنند. در عصر طلایی تلویزیون می‌توان چند فصل یک سریال را در طول تعطیلات آخر هفته دید و مدتی بعد به سراغ اپیزودهای جدید سریالی رفت که با چندین فیلم بلند سینمایی مرتبط است. مارول نیز همزمان با عظیم‌تر شدن سرویس‌های استریمینگ، از فرصت استفاده کرده و صنعت سرگرمی را دگرگون ساخته.

بنابراین پس از مشخص شدن سرنوشت چندین شخصیت‌ در قالب بیست و چند فیلم، فاز چهارم «دنیای سینمایی مارول» از راه می‌رسد. اکنون سؤال این است که آیا مارول مانند گذشته چندین فیلم عظیم تولید می‌کند و سپس با یک فیلم باشکوه به فرجام می‌رساند؟ «سینمابلند» در مصاحبه با «ترین ترن» یکی از تهیه‌کنندگان «آخر بازی» و «جنگ بی‌نهایت» که سریال «شاهین‌چشم» (Hawkeye) را هم برای شبکه‌ی دیزنی+ می‌سازد همین پرسش را مطرح کرده است.

او در پاسخ می‌گوید: «تمرکز ما در حال حاضر این است که عناوینی که در فاز چهارم عرضه می‌کنیم... و طبیعتاً داستان جدیدی بازگو می‌کنند، هیجان‌انگیز و متفاوت باشد و با مخاطبین ارتباط برقرار کند. بیش از ۱۰ قبل، رسیدن به فیلمی در سطح «آخر بازی» و «جنگ بی‌نهایت» را در رؤیا می‌دیدیم. در ابتدا نمی‌دانستیم که به این مرحله می‌رسد، اما اینکه در این راه موفق شده‌ایم شگفت‌آور است. اگر ۱۰ سال آینده دوباره فیلمی در این سطح بسازیم فوق‌العاده خواهد بود، بنابراین به نظر من ادامه دادن «دنیای سینمایی مارول» با اجزای مرتبط به هم آن یک رؤیای دیگر است. اکنون با راه اندازی دیزنی‌+ و سریال‌هایش و شخصیت‌هایی که به آن دنیا اضافه می‌شوند و چندگانه‌های بیشتری که در آینده از راه می‌رسند و با «دنیای سینمایی مارول پیوند می‌خورند، انجام کاری مانند [«آخر بازی»] تا ۱۰ سال آینده فوق‌العاده خواهد بود.»

یک دهه برای توسعه‌ی پروژه‌های جدید مرتبط به هم زمان زیادی است اما به نظر می‌رسد که بعضی از عناوین جدید منحصر به فردتر خواهند بود. با این حال مارول با تولید فیلم‌های جداگانه به فیلمسازان اجازه می‌دهد چیزی به کلی متفاوت خلق کنند و هنرمندان بیشتری را به سمت خود جذب کند. فاز چهارم مارول از ماه می آینده با «بیوه‌ی سیاه» (Black Widow) آغاز می‌شود و با چند فیلم دیگر ادامه می‌یابد.

اخیراً گزارش شده است که مارول به دنبال تولید یک فیلم جداگانه با رده‌ی سنی بزرگسال برای شخصیت «پانیشر» (Punisher) با بازی «جان برنتال» است. منابع نزدیک به مارول مدعی شده‌اند که احتمال حضور شخصیت‌های «بلید» و «مون نایت» در فیلم «پانیشر» وجود دارد. با این حال مارول تا چند سال آینده اجازه‌ی استفاده از شخصیت‌های «پانیشر»، «لوک کیج»، «جسیکا جونز» و سایر «مدافعان» را نخواهد داشت.

اولین سریال مارول که از دیزنی+ پخش می‌شود «فالکن و سرباز زمستان» با شخصیت‌های «سم ویلسن» و «باکی بارنز» خواهد بود. منابع نزدیک به پروژه ادعا می‌کنند که این زوج ممکن است در فیلم «پلنگ سیاه ۲» حاضر شوند. فیلمنامه‌ی این فیلم در حال نگارش است اما فیلمبرداری «فالکن و سرباز زمستان» از روز گذشته آغاز شده است. «آلن هورن» مدیر هنری استودیوهای والت دیزنی در مصاحبه با هالیوود ریپورتر می‌گوید «کوین فایگی» مانند سال‌های گذشته سه یا چهار فیلم منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید