news-background
news-background

توصیه «کریستفر نولان» به کارگردان Donnie Darko درک فیلم را ساده‌تر کرد؛ نولان تمایلی به ادامه همکاری با برادران وارنر ندارد

 

بدون توصیه نولان، درک خط زمانی «دانی دارکو» می‌توانست دشوارتر باشد.

 

«ریچارد کلی» کارگردان «دانی دارکو» (Donnie Darko) به مناسبت بیستمین سالگرد اکران فیلم با «رینگر» به گفتگو نشسته است. کلی در این مصاحبه فاش می‌کند که به لطف توصیه‌ی «کریستفر نولان» و همسر تهیه‌کننده‌اش «اما توماس» پس از یک اکران خصوصی، درک فیلم راحت‌تر شده است. نولان به کلی توصیه می‌کند که زیر میان‌نوشته‌ی «اکتبر ۱۹۸۸» که در فیلم ظاهر می‌شود، روزهای باقی‌مانده ذکر شود تا درک روایت را برای مخاطب ساده‌تر کند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

کلی می‌گوید: «کریس و همسرش، ایده‌ی آن‌ها بود که زیر میان‌نوشته‌ها روزهای باقی‌مانده قرار بگیرد.»

این کارگردان پیش‌تر از نقش نولان در انتشار «دانی دارکو» گفته بود. نولان و توماس برای پخش «ممنتو» (Memento) با استودیوی نیومارکت همکاری کردند و وقتی «دانی دارکو» برای مدیران استودیوی به شکل خصوصی اکران شده بود فیلم کلی را دیدند. نیومارک به نولان و همسرش پس از پخش «ممنتو» اطمینان داشت، بنابراین چراغ سبز نولان به «دانی دارکو» سبب شد که این فیلم توسط نیومارکت پخش شود.

کلی می‌گوید: «وقتی [پس از نمایش فیلم] چراغ‌ها روشن شد، کریس و همسرش هر دو به «کریس بال» و «ویل تایرر» مدیران نیومارکت، رو کردند، و سری [به نشانه‌ی تأیید] تکان دادند. منظورشان این بود که «باید این فیلم را پخش کنید.»»

کلی در سال ۲۰۱۹ در مصاحبه با «گاردین» گفته بود: «گاهی، باد در جهت موافق و گاهی در جهت مخالف حرکت شما می‌وزد. «دارکو» در جشنواره‌ی ساندنس هم یک فاجعه بود. هیچ‌کس به خاطر نمی‌آورد اما چنین بود... به یاد می‌آورم که شش ماه طول کشید تا پخش‌کننده پیدا کنیم. تقریباً یک راست داشت به شبکه‌ی Starz می‌رفت. عاجزانه درخواست کردیم که در سالن‌های سینما اکرانش کنند. «کریستفر نولان» پیش‌قدم شد و نیومارک را راضی به نمایش فیلم در سینما کرد.»

«دانی دارکو» اکتبر سال ۲۰۰۱ روی پرده رفت و در سال‌های بعد به یک اثر کالت کلاسیک تبدیل شد.

نولان یکی از فیلمسازان حامی نمایش فیلم در سالن‌های سینماست که اخیراً به هر طریقی که بود «تنت» (Tenet) را در بازارهای جهانی اکران کرد. به دنبال تصمیم جنجالی برادران وارنر برای انتشار تمامی فیلم‌های سال ۲۰۲۱ استودیو در شبکه‌ی HBO Max همزمان با اکران در سالن‌های سینما، نولان چندین بار به انتقاد از وارنرها پرداخت و این شبکه را «بدترین شبکه‌‌ی استریمینگ» خواند. حالا به نظر می‌رسد که نولان تمایل دارد به همکاری طولانی مدت خود با این استودیو پایان دهد.

«وال استریت ژورنال» به تازگی گزارش داده است که احتمال ادامه‌ی همکاری نولان با برادران وارنر در آینده «بعید» است. آخرین فیلمی که نولان بدون همکاری این استودیو پخش کرده به سال ۲۰۰۱ و فیلم «ممنتو» برمی‌گردد. آن‌ها در طول دو دهه‌ی گذشته فیلم‌های پرفروشی چون سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی» (Dark Knight)، «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar)، «دانکرک» (Dunkirk) و «تلقین» (Inception) را منتشر کرده‌اند. آخرین همکاری آن‌ها در فیلم «تنت» رقم خورد که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های دوران پاندمی است. در صورتی که این گزارش صحت داشته باشد، وارنرمیدیا می‌تواند با از دست دادن نولان متحمل زیان‌های سنگینی شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید