news-background
news-background

توصیه «ورنر هرتسوک» به فیلمسازان در حین پاندمی: فیلمبرداری فعلاً ممنوع مگر در یک جزیره قطبی

«ورنر هرتسوک» با مستند جدید «خانه‌به‌دوش: بر رد پای بروس چت‌وین» (دانلود مستند Nomad: In the Footsteps of Bruce Chatwin با لینک مستقیم) بازگشته، و آثار دوستش که سفرنامه‌نویسی مبتلا به ایدز بود و در سال ۱۹۸۹ درگذشت را بررسی کرده. هرچند هرتسوک سر به بیابان نگذاشته، چنانکه اگر پاندمی اجازه می‌داد می‌گذاشت، اما قرنطینه برای او محدودیتی در خلاقیت ایجاد نکرده است. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

او به تازگی در مصاحبه با «ایندی‌وایر» از فیلم جدید خود و توصیه‌اش به فیلمسازان در حین پاندمی گفته است: «من برف رودها و جنگل‌ها و این‌گونه جاها را نمی‌پیمایم. بنابراین شما باید کاری که امکانش هست را انجام دهید، در حال حاضر می‌توانم با دوربینم بیرون بروم، اما [در عوض] می‌نویسم. نثر و چند شعر. اگر «بروس چت‌وین» بود خوشش می‌آمد. او در واقع یکی از هواداران کتاب نثر من «از راه رفتن روی یخ» (Of Walking in Ice) بود، کتابی که در مورد پیاده‌روی من از مونیخ به پاریس است.»

هرتسوک به فیلمسازان توصیه می‌کند برای فیلمبرداری بیرون نروند تا واکسنی ساخته شود. او می‌گوید: «نباید بیرون رفت مگر اینکه یک جزیره‌ی قطبی باشد، جایی که فقط چند پنگوئن وجود داشته باشند.» او در خصوص فیلمبرداری در این ایام اضافه می‌کند: «مسئولیتی جمعی است. نمی‌توانید کارفرمای گروه کثیری از افراد باشید و آنان را به یک استادیوم فوتبال بفرستید. منطقی نیست. کسی موافقت نمی‌کند و شما باید زیر بارش روید. در واقع شکی در آن وجود ندارد.»

هرتسوک از شخصیتش در سریال «مندلوری» (دانلود سریال The Mandalorian با لینک مستقیم) نیز می‌گوید، نقشی که تا زمان پخش سریال در پاییز گذشته کسی از آن آگاه نبود. هرتسوک می‌گوید: «تجربه‌ی نو و غریب است. با به زبان آوردن چیزی معمولی، یک جمله‌ی ناتمام، ناگهان میلیون‌ها واکنش در فضای اینترنت به وجود می‌آید، فقط کافی است چیزی در مورد «نوزاد یودا» بگویید! یک جمله‌ی ناتمام سیلی از واکنش‌ها در اینترنت به راه می‌اندازد. این مسئله البته برای من تازگی دارد و باید مراقب باشم، و البته این دست مسائل کمی مرا از کاری که واقعاً می‌خواهم انجام دهم دور می‌کند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید