news-background
news-background

توافق سرنوشت‌ساز یونیورسال و سالن‌های نمایش AMC برای پخش دیجیتال فیلم‌ها پس از ۱۷ روز اکران

فیلم‌ها طبق این توافق اجازه‌ خواهند داشت تنها سه هفته پس از اکران در پلتفرم‌های دیجیتال عرضه شوند.

 

یونیورسال و ای‌ام‌سی، بزرگ‌ترین سالن‌ زنجیره‌ای سینما در سراسر دنیا با قراردادی چند ساله توافق کردند که عناوین سینمایی یونیورسال و فکوس فیوچرز  تنها پس از هفده روز اکران در پلتفرم‌های دیجیتال عرضه شوند. پیش‌تر این محدودیت به ۹۰ روز می‌رسید، بدین معنا که دوستداران سینما در ایران برای منتشر شدن کیفیت‌های دیجیتال فیلم‌ها (WEB-DL) باید چند ماه منتظر می‌ماندند، اما طبق این توافق این کیفیت‌ها پس از گذشت ۱۷ روز از اکران فیلم‌ها از راه می‌رسند. مذاکرات بین طرفین در مورد پخش بین‌المللی فیلم‌ها همچنان ادامه دارد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«دانا لنگلی» مدیر یونیورسال می‌گوید: «تجربه‌ی دیدن فیلم در سالن سینما همچنان اساس تجارت ماست. این همکاری انعطاف‌پذیر و انتخابی با ای‌ام‌سی به منظور روشن شدن آینده‌ی اکوسیستم پخش فیلم و بر پایه‌ی نیاز مصرف‌کننده صورت گرفته است.»

«پیتر لوینسون» مدیر پخش یونیورسال اضافه می‌کند: «تعهد یونیورسال به نوآوری در چگونگی عرضه‌ی محتوا به مخاطب مسئله‌ای است که هنرمندان، همکاران و سهام‌داران از ما انتظار دارند و در مورد فرصت‌هایی که این ساختار جدید برای رشد ایجاد می‌کند هیجان‌زده‌ایم. از ای‌ام‌سی به خاطر همکاری‌ با ما برای رسیدن به این توافق تاریخی قدردانی می‌کنیم.»

«آدام آرون» مدیر عامل ای‌ام‌سی می‌گوید: «ای‌ام‌سی مشتاقانه از این مدل جدید پخش در صنعت فیلمسازی استقبال می‌کند چرا که ما در کلیت فعالیت‌های اقتصادی ساختار جدید سهیم خواهیم بود و نیز به این علت که انتشار فیلم‌ها در پلتفرم‌های دیجیتال زمینه‌ی سودآوری برای استودیوهای فیلمسازی و در نهایت چراغ سبز نشان دادن به فیلم‌های بیشتری که در سالن‌های سینما اکران می‌شوند را فراهم می‌سازد.»

این قرارداد انقلابی به دنبال نزاع دو طرف در ماه آوریل بسته می‌شود. در آن زمان ای‌ام‌سی استودیوی یونیورسال را پس از انتشار مستقیم «تور جهانی ترول‌ها» (دانلود فیلم Trolls World Tour با لینک مستقیم) بدون اکران در سالن‌های سینما تحریم کرد. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

یونیورسال در مورد فیلم‌های «مرد نامرئی» (دانلود فیلم The Invisible Man با لینک مستقیم)، «شکار» (دانلود فیلم The Hunt با لینک مستقیم) و «اما» (دانلود فیلم Emma با لینک مستقیم) نیز محدودیت اکران ۹۰ روزه را رعایت نکرده و آن‌ها را زودتر از موعد در پلتفرم‌های دیجیتال عرضه کرد. «جف شل» مدیر کمپانی ان‌بی‌سی‌یونیورسال در مصاحبه با «وال استریت ژورنال» از فروش «تور جهانی ترول‌ها» در پلتفرم‌های دیجیتال ابراز رضایت کامل کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۹ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۳۵

یه خبر خوب ... امیدوارم بقیه کمپانی‌ها هم این کار رو انجام بدهند.

نمایش اسپویل