news-background
news-background

تعریف و تمجید «جف بیزوس» از سریال Squid Game نت‌فلیکس

درام کره‌ای زبان «بازی ماهی مرکب» (Squid Game) به یک پدیده فرهنگی جهانی تبدیل شده و در بیش از ۹۰ کشور در صدر جدول پربیننده‌ترین عناوین شبکه نت‌فلیکس قرار گرفته است. این سریال به زودی ممکن است اولین سریال غیر-انگلیسی زبان نت‌فلیکس شود که عنوان پربیننده‌ترین سریال تاریخ شبکه را کسب می‌کند. این موفقیت توجه «جف بیزوس» بنیان‌گذار آمازون را جلب کرده است.

بیزوس در صفحه توییتر خود به نت‌فلیکس برای موفقیت در «استراتژی بین‌المللی‌سازی» تبریک گفته و عملکرد شبکه را «تحسین‌برانگیز و الهام‌بخش» می‌خواند. این توییت باعث شد که کاربران بیزوس را به شخصیت‌های شرور وی‌آی‌پی سریال تشبیه و در مورد خریداری شدن نت‌فلیکس توسط آمازون گمانه‌زنی کنند.

بیزوس می‌نویسد:‌ «رید هیستینگز و تد ساراندوس و اعضای گروه نت‌فلیکس اغلب بسیار دقیق عمل می‌کنند. استراتژی بین‌المللی‌سازی آن‌ها ساده نیست، اما آن‌ها نتیجه گرفته‌اند. تحسین‌برانگیز و الهام‌بخش است.

آمازون، نت‌فلیکس و اپل تی‌وی+ همگی در سال‌های اخیر بر روی تولید سریال‌های غیر-انگلیسی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و باعث شده‌اند دیزنی+ هم به این سمت حرکت کند. نت‌فلیکس در هند و آمریکای لاتین رقابت فشرده‌ای دارند. آمار بینندگان سریال‌های درام کره‌ای در آمریکا از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ بیش از ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

آمازون به‌تازگی بر روی سریال درام بین‌امللی «دژ» (Citadel) را با همکاری برادران روسو سرمایه‌گذاری کرده و به دنبال موفقیتی جهانی در سطح سریال‌های نت‌فلیکس است. اما با وجود عناوینی چون «نخبه» (Elite) و «سرقت پول» (Money Heist) و «لوپن» (Lupin) که اخیراً به اولین سریال فرانسوی-زبان فهرست ۱۰ سریال پربیننده شبکه در آمریکا تبدیل شد، آمازون به سرمایه‌گذاری‌های بسیار بیشتری محتاج است.

سریال «ارباب حلقه‌ها» (Lord of the Rings) آمازون که تنها فصل اول آن با بودجه ۴۵۰ میلیون دلاری تولید شده، برگ برنده شبکه در رقابت با دیگر سرویس‌های استریم ویدیو در سال‌های آینده خواهد بود.

بیزوس که سابقه ستایش از سریال‌های «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) و «چیزهای عجیب» (Stranger Things) را دارد، روز گذشته به توییتر بازگشت تا تئوری‌های کاربران را رد کند: «نه، فقط یک تحسین ساده بود.»

  https://twitter.com/JeffBezos/status/1444716860621000706

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۲ مهر ۱۴۰۰ ۱۵:۲۸

اولش به نظرم یه سریال معمولی اومد ولی کم کم اواسط فصل به یه سریال خوب تبدیل شد فقط خوب نه عالی

نمایش اسپویل