news-background
news-background

تمایل «دنی ویلنوو» به کارگردانی فیلم‌های «جیمز باند»: «یک لذت سینمایی ناب خواهد بود»

ویلنوو به کارگردانی فیلم‌های باند تمایل دارد اما می‌داند که ریبوت چندگانه پس از «دنیل کریگ» یک «چالش بزرگ» است.

 

فیلم «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) به کارگردانی «کری فوکوناگا» و بازی «دنیل کریگ» به زودی در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. این فیلم بنابر آخرین گزارش‌ها به دنبال فروش آخر هفته ۱۵۰ میلیون دلاری در چند روز آینده است. کریگ برای پنجمین و آخرین بار در نقش «جیمز باند» ظاهر شده و اگرچه پرسش اساسی این روزها این است که چه کسی جانشین او خواهد شد، اما مسئله مهم دیگر انتخاب کارگردان قسمت بعدی است.

«دنی ویلنوو» که به تازگی فیلم پرخرج و پرستاره «تل‌ماسه» (Dune 2021) را اکران کرده، مشتاق کارگردانی قسمت بعدی است. این فیلمساز در قسمت اخیر پادکست «هپی سد کانفیوزد» به این پرسش پاسخ داده است که آیا باند را در فهرست فیلم‌هایی که تمایل دارد کارگردانی کند قرار می‌دهد یا نه: «راستش، پاسخ این سؤال یک بله بزرگ است.»

ویلنوو می‌گوید: «خیلی دوست دارم که روزی یک فیلم «جیمز باند» بسازم. شخصیتی است که از کودکی با من بوده است. علاقه زیادی به باند دارم. پس از آنچه دنیل به جا گذاشته تلاش برای ریبوت چندگانه چالش بزرگی خواهد بود. آنچه دنیل کریگ به باند بخشید بسیار منحصربه‌فرد و قوی و راستش بی‌همتا بود. او جیمز باند نهایی است. مشتاقم که هر چه زودتر فیلم کری را ببینم. خیلی هیجان‌زده‌ام. یکی از بزرگ‌ترین هواداران باند هستم.» ویلنوو اضافه می‌کند:‌ «نمی‌دانم چنین چیزی ممکن است یا نه، اما باعث افتخار خواهد بود. یک لذت سینمایی ناب خواهد بود.»

ویلنوو سال گذشته تصمیم وارنرها برای پخش «تل‌ماسه» از اچ‌بی‌او مکس را محکوم کرد و هنوز هم معتقد است که دیدن این فیلم هرجایی به جز سالن‌های سینما خطاست. این فیلمساز می‌گوید: «اولاً، دشمن سینما پاندمی است. مسئله این است. درک می‌کنیم که صنعت سینما در حال حاضر تحت فشاری بسیار زیادی است. متوجه این موضوع هستم. از نحوه [تصمیم‌گیری در مورد پخش فیلم از اچ‌بی‌او مکس] هنوز ناراضی‌ام. راستش، دیدن «تل‌ماسه» روی یک تلویزیون، مثل این است که با قایق موتوری در وان حمام برانید. به نظر من، مسخره است. فیلمی است که برای گرامی‌داشت تجربه پرده‌های بزرگ.»

این کارگردان اضافه می‌کند که به تولید قسمت دوم خوش‌بین است: «همه اعضای برادران وارنر و لجندری، همه آن‌ها ۱۰۰ درصد از پروژه حمایت می‌کنند. بر این باورند که اگر قسمت اول شکست واقعاً بدی در گیشه خورد «تل‌ماسه: قسمت دوم» تولید نخواهد شد، چون عاشق فیلم‌اند. به فیلم افتخار می‌کنند، یعنی می‌خواهند ادامه پیدا کند. اما تاکنون نیمی از آن را ساخته‌اند. بنابراین من بسیار خوش‌بینم.»

«تل‌ماسه» ۲۲ اکتبر همزمان با اکران در سالن‌های سینما از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ مهر ۱۴۰۰ ۲۳:۳۵

ترجیه میدم این کارو نکنه

نمایش اسپویل