news-background
news-background

تمامی سریال‌های BBC از آوریل ۲۰۲۱ حداقل ۲۰ درصد تنوع نژادی خواهند داشت

شبکه‌ی بی‌بی‌سی اعلام کرد که ۱۲۴ میلیون دلار برای افزایش تنوع نژادی در تولید برنامه‌هایش هزینه می‌کند.

شبکه‌ی بی‌بی‌سی می‌گوید ۱۲۴ میلیون دلار برای بالاتر بردن تنوع نژادی در تولید برنامه‌های خود برای سه سال آینده هزینه خواهد کرد. این شبکه‌ی بریتانیایی مدعی است که این مبلغ در تاریخ صنعت تلویزیون بریتانیا بی‌سابقه است. ۱۲۴ میلیون دلار بی‌بی‌سی جدا از بودجه‌ی موجود تولید محتوا خواهد بود و برای برنامه‌های آموزشی و کودکانه و دیگر پروژه‌ها مصرف خواهد شد. تماشای انلاین فیلم خارجی.

ورایتی گزارش می‌دهد که این مبلغ برای تولید محتوا با دست کم دو اولویت زیر هزینه خواهد شد: داستان‌هایی که دارای تنوع نژادی باشد؛ گروه تولید و بازیگران آن دارای تنوع نژادی باشد؛ و توسط کمپانی‌هایی به رهبری افرادی با تنوع نژادی تولید شود. بی‌بی‌سی پیشرفت در این زمینه را به صورت سالانه منتشر می‌کند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

علاوه بر حمایت مالی، شبکه‌ی بی‌بی‌سی از آوریل سال ۲۰۲۱ استفاده از حداقل ۲۰ درصد بازیگران با تنوع نژادی را اجباری خواهد کرد. به این معنا که از بهار سال آینده، دست کم ۲۰ درصد «استعداد»های سریال‌های جدید شبکه‌های بی‌بی‌سی «آفریقایی‌ تبار، آسیایی تبار، یا یک اقلیت نژادی باشند.»

بی‌بی‌سی با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفته است: «به موجب این تعهد، بی‌بی‌سی درهایش را بیش از پیش به روی قصه‌ها و قصه‌گویان نژادهای مختلف خواهد گشود. صنعت رسانه به اندازه‌ی کافی سریع تغییر نکرده است. بی‌بی‌سی از ۱۰۰ سال گذشته خود را به در نظر گرفتن تنوع نژادی متعهد دانسته است؛ ولی ما می‌خواهیم فراتر از این برویم.»

این تصمیم بی‌بی‌سی به فاصله‌ی چند روز پس از انتشار نامه‌ی سرگشاده‌ی ۳۵۰۰ عضو صنعت فیلم و سریال‌سازی بریتانیا در مورد افزایش نمایندگی نژادها در رسانه اتخاذ شده است. این نامه توسط بازیگرانی چون «ادریس البا» امضاء شده بود. «استیو مک‌کوئین» نویسنده و کارگردان بریتانیایی «۱۲ سال بردگی» (دانلود فیلم 12 Years a Slave با لینک مستقیم) نیز به تازگی با انتشار مقاله‌ای در «آبزرور» از وجود «نژادستیزی آشکار» در صنعت فیلمسازی بریتانیا انتقاد کرده بود.

مک‌کوئین می‌نویسد: «سال گذشته، از محل فیلمبرداری یک فیلم تلویزیونی در لندن دیدار کردم. احساس کردم که از یک محیط، یعنی لندن که مرا احاطه کرده بود، به محیطی دیگر، که با من بیگانه بود قدم گذاشتم. سفیدپوست‌زدگی در محل فیلمبرداری را نمی‌توانستم باور کنم. من سه فیلم در آمریکا ساخته‌ام و به نظر می‌رسد که در طول این مدت هیچ‌چیز بریتانیا تغییر نکرده است. شرم‌آور است که بریتانیا هنوز فاصله‌ی زیادی با تنوع نژادی دارد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲ تیر ۱۳۹۹ ۲۲:۱۴

زنان سیاهپوست مسلمان همجنسگرای فمینیست موافق سقط جنین ??

نمایش اسپویل
۳ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۱۰

خیلی ترنس فوب هستی صحیحش اینه: زنان ترنسجندر سیاهپوست مسلمان همجنسگرای فمینیست موافق سقط جنین

نمایش اسپویل
۲ تیر ۱۳۹۹ ۲۱:۲۹

از این به بعد باید به شخصیت های اصلی سیاه پوست فمنیست و همنجنسگرا توی فیلما و سریالا عادت کنیم

نمایش اسپویل
۲ تیر ۱۳۹۹ ۲۰:۱۰

واقعا نمیدونم چی بگم، اگر بر خلافش حرف بزنم میشم نژادپرست، اگر موافقش حرف بزنم به منطق خودم گفتم سکوت اختیار کن.

نمایش اسپویل