news-background
news-background

تغییر کارگردان و صداپیشه Raya and Last Dragon دیزنی؛ «ماری کلی ترن»‌ اولین صداپیشه نقش اول آسیایی تبار تاریخ انیمیشن‌های دیزنی شد

مجله‌ی «اینترتینمنت ویکلی» ضمن انتشار اولین تصویر رسمی از فیلم «رایا و آخرین اژدها» (دانلود فیلم Raya and the Last Dragon با لینک مستقیم) استودیوهای والت دیزنی، تأیید کرده است که صداپیشه‌ی نقش اول، کارگردان و نویسنده‌ی فیلم تغییر خواهد کرد. این در حالی است که این انیمیشن باید بهار سال ۲۰۲۱ عرضه شود. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

کارگردانی این پروژه حالا به «دان هال» سپرده شده که سابقه‌ی کارگردانی «شش قهرمان بزرگ» (دانلود فیلم Big Hero 6 با لینک مستقیم) و «وینی پو» (دانلود فیلم Winnie the Pooh با لینک مستقیم) را در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۱ دارد. او در فیلم انیمیشن «موانا» (دانلود فیلم Moana با لینک مستقیم) نیز سابقه‌ی همکاری داشته است. هال در «رایا و آخرین اژدها» باید با «کارلوس لوپز استرادا» همکاری کند که اخیراً فیلم «اغفال» (دانلود فیلم Blindspotting با لینک مستقیم) را کارگردانی کرده و در عرصه‌ی فیلم‌های انیمیشن تازه‌کار است. آن‌ها جانشین «دین ویلیامز» و «پل بریگز» خواهند شد.

گفته می‌شود که این تغییر به فاصله‌ی کوتاهی پس از معرفی پروژه صورت گرفته و به تازگی عمومی شده است. جدا از این تغییر کارگردانان، دیزنی اعلام کرده است که «کسی استیل» که تابستان سال گذشته هنگام معرفی پروژه و شخصیتش در نمایشگاه D23 حاضر بود، جای خود را به «کلی ماری ترن» خواهد داد که در فضای مجازی محبوبیت بسیار بیشتری دارد. «آکوافینا» با این حال همچنان قرار است در نقش اژدها صداپیشگی کند. علاوه بر این، «کوی انگوین» به عنوان نویسنده به «ادل لیم» خواهد پیوست. داستان فیلم در مورد جنگجوی شجاعی در سرزمین خیالی کوماندرا است که می‌کوشد از این قلمرو در برابر یک نیروی شیطانی محافظت کند.

ترن در سال ۲۰۱۷ پس از بازی در فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای»‌ (دانلود فیلم Star Wars: The Last Jedi با لینک مستقیم) به شهرت رسید. او در فیلم «ظهور اسکای‌واکر» (دانلود فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker با لینک مستقیم) دوباره نقش خود را تکرار کرد. او به این ترتیب به اولین بازیگر آمریکایی آسیایی تباری تبدیل می‌شود که در یک فیلم انیمیشن دیزنی در نقش اول صداپیشگی می‌کند.

ترن به «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید:‌ «این شخصیت عملاً یک شاهزاده است، اما به نظر من نکته‌ی واقعاً‌ جذاب در مورد این پروژه و مشخصاً این شخصیت این است که در این روایت سعی شده معنای شاهزاده بودن نشان داده شود.»

«رایا و آخرین اژدها» قرار بود پاییز آینده اکران شود اما پاندمی ویروس کرونا عرضه‌ی فیلم را به مارس سال ۲۰۲۱ موکول کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید