news-background
news-background

تصاویر جدید از دنباله Halloween Kills، قسمت نهم Saw و فیلم ترسناک Last Night In Soho «ادگار رایت»

بسیاری از آثار «ادگار رایت» از جمله «شان می‌میرد» (Shaun Of The Dead) عناصر ژانر وحشت را به کار گرفته‌اند، اما در «دیشب در سوهو» (Last Night In Soho)، آخرین ساخته‌ی این کارگردان که فیلمی پیچیده و هراس‌انگیز است، او هرچه بیشتر این عناصر را وارد فیلم کرده است. «دیشب در سوهو» قرار بود سال گذشته از راه برسد اما تا اواخر سال ۲۰۲۱ به تأخیر افتاد. جزئیاتی از داستان فیلم فاش نشده جز اینکه در شهر لندن روی می‌دهد و شخصیت «الوییز» با بازی «توماسین مکنزی» ارتباط مرموزی با «سندی» با بازی «آنیا تیلور جوی» در دهه‌ی ۱۹۶۰ برقرار می‌کند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

رایت در مورد مکنزی می‌گوید: «او به قدری جوان و شکننده است که فیلم را دو چندان ترسناک می‌کند.» او تیلور-جوی بازیگر سریال پربیننده «گامبی وزیر»‌ (The Queen's Gambit) را برای نقش «الوییز» انتخاب می‌کند اما وقتی فیلم‌های قبلی بازیگر را می‌بیند نظرش را تغییر می‌دهد. رایت می‌گوید: «فیلم «شکاف» (Split) را دیدم که آنیا در آن نقش یک دختر معصوم را بازی می‌کند. فکر کردم: «شاید او قبلاً نقش الوییز را بازی کرده. شاید بهتر باشد که نقش سندی را بازی کند.»»

«دیشب در سوهو» قرار است آوریل آینده در سالن‌های سینما اکران شود.

 

«هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) دنباله‌ی بعدی چندگانه‌ی «هالووین» است که در سال ۲۰۱۸ با موفقیت ریبوت شد. این فیلم داستانی را روایت می‌کند که بلافاصله پس از پایان قسمت قبلی روی می‌دهد و «جیمی لی کورتیس» را برای بازی در نقش «لوری استرود» بازمی‌گرداند.

«مایکل گوردن گرین» خالق این چندگانه به مجله‌ی «امپایر» می‌گوید: «این فیلم در مورد ترس از اجتماع، بدبینی، اطلاعات غلط و اضطراب در جمع است. این یک فیلم پاپ‌کورنی عالی است و نه نوعی بیانیه، اما کنار هم قرار گرفتن امور عجیب است. زمانی بهتر از این برای انتشار این فیلم نمی‌تواند وجود داشته باشد.»

در تصویری که «امپایر» منتشر کرده شخصیت «مایکل مایرز» دیده می‌شود که اطراف خانه‌ی در حال سوختن استرود پرسه می‌زند. «هالووین می‌کشد» ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ اکران خواهد شد.

 

«کریس راک» که بیشتر برای بازی در نقش‌های کمدی شناخته می‌شد، در فیلم «اسپایرال» (Spiral) به دنیای «اره» (Saw) وارد شده و این چندگانه را احیا کرده است. «دارن لین بوسمن» که قسمت‌های دوم، سوم و چهارم «اره» را کارگردانی کرده، در مصاحبه با «امپایر» می‌گوید: «کریس با ایده‌ی یک فیلم تریلر نزد ما آمد. او این ایده‌ی پر از جزئیات و متراکم را مطرح کرد. می‌خواستیم فیلمی شبیه به «هفت» (Seven) بسازیم. اما پیوند‌های بی‌شماری به دنیای «اره» دارد.»

بنابراین به نظر می‌رسد که در قسمت نهم «اره»، لحن چندگانه به سمت فیلم «هفت» ساخته‌ی «دیوید فینچر» متمایل شده باشد. بوسمن می‌گوید با توجه به سابقه‌ی طنزپردازی راک، لحظات طنزی نیز برای تلطیف کابوس‌ها گنجانده شده است. او در مورد قسمت‌های قبلی اضافه می‌کند: «در آن زمان فکر می‌کنم خشونت و خون ابزار فریب بود، اما دیگر نیست – در خدمت قصه است. فیلم بسیار بیشتر در مورد شخصیت، تنش و ترس است.»

انتظار می‌رود فیلم «اسپایرال» ۲۱ می ۲۰۲۱ در سالن‌های سینما اکران شود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید