news-background
news-background

اولین تصاویر از «واکین فینیکس» در حین بازی در فیلم جدیدش؛ واکنش کارگردان «جوکر» به نامزدی گلدن گلوب

«واکین فینیکس» پس از موفقیت «جوکر» (Joker) در محل فیلمبرداری پروژه‌ی جدیدش دیده شد، اگرچه به نظر می‌رسد که او این بار پشت دوربین قرار می‌گیرد. تصاویر منتشر شده از او نشان می‌دهد که فینیکس در حال حمل یک کیف و میکروفن است و از هدفون استفاده می‌کند. این فیلم در حال حاضر تحت عنوان «پروژه‌ی بدون عنوان مایک مایلز» شناخته می‌شود.

مایلز سابقه‌ی کارگردانی «تازه‌کارها» (Beginners) با بازی «یوان مک‌گرگور» و «زنان قرن بیستمی» (20th Century Women) با بازی «ال فنینگ» را دارد. فینیکس روز گذشته در حال فیلمبرداری پروژه‌ی جدید این فیلمساز در نیویورک دیده شده است. اطلاعات اندکی از فیلم فاش شده اما اکتبر گذشته گزارش شد که «گابی هافمن» بازیگر سریال‌های «دختران» و «ترنسپرنت» (Transparent) هم به فیلم مایلز پیوسته است.

بازی فینیکس در نقش «آرتور فلک/جوکر» تحسین منتقدین را به دنبال داشت و انتظار می‌رود سال آینده نامزدی اسکار را به دست آورد. او روز گذشته مطابق انتظار نامزدی گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را هم تصاحب کرد. فیلم «جوکر» بیش از ۱ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخته و سودآورترین فیلم اقتباس شده از کتاب‌های مصور شده است. سهم «جوکر» از نامزدی گلدن گلوب به فینیکس محدود نشد و این فیلم در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن هم نامزد شد.

فیلیپس برای کسب نامزدی گلدن گلوب بهترین کارگردانی، «نوآح بامبک» کارگردان «داستان زناشویی» (Marriage Story) را کنار زد. او در مصاحبه با ورایتی در واکنش به این گزینش می‌گوید: «وقتی که برای اولین بار ایده‌ی این فیلم را برای برادران وارنر مطرح کردم، هرگز به نامزدی در مراسم اهدای جوایز و فروش بالا فکر نمی‌کردم. فقط به این می‌اندیشیدم که چگونه باید پروژه را به پیش ببریم و آن را به اتمام برسانیم. علت استقبال مخاطبین ترکیبی از دو مسئله بود: اولاً واکین و بازی او، به‌شدت تأثیرگذار بود و او خودش را در آن غرق کرد. گاهی با فیلمبردار شوخی می‌کردم که با وجود واکین به جلوه‌های ویژه احتیاجی نداریم. پیش از شروع فیلمبرداری، می‌دانستم که او چقدر خودش را وقف این نقش خواهد کرد و اینکه احتمالاً به اثری ویژه دست خواهیم یافت. در مورد دنباله، باید بگویم برای صحبت در این باره بسیار زود است. قسم می‌خورم که هنوز با واکین در موردش حرف نزده‌ام.»

«جوکر» فصل جوایز را با کسب شیر طلایی ونیز آغاز کرد و سپس در گیشه به فروش جهانی بیش از ۱ میلیارد دلاری دست پیدا کرد. این فیلم علاوه بر نامزدی گلدن گلوب، در جوایز «انتخاب منتقدین» هم نامزد بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد و بسیاری دیگر را کسب کرد. گام بعدی «جوکر» برگزیده شدن برای نامزدی «صنف بازیگران آمریکا» است. نامزدهای این جوایز اواخر این هفته مشخص خواهند شد و فینیکس بار دیگر یکی از مدعیان اصلی است. «جوکر» در بخش بهترین فیلم گلدن گلوب باید با «داستان زناشویی»، «دو پاپ»، «ایرلندی» و «۱۹۱۷» رقابت کند.

مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب یکشنبه ۵ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۵ دی ماه ۱۳۹۸) برگزار می‌شود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید