news-background
news-background

[تصاویر:] ورود «جانی دپ» به جشنواره فیلم سن سباستین؛ «شاید باید دیوانه باشی، شاید آزادی یعنی همین»

«جانی دپ» ستاره‌ی ۵۷ ساله فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» ۱۹ سپتامبر وارد هتل «ماریا کریستینا» در سن سباستین اسپانیا شد. او با ماسکی که تصویر یک جمجمه بر روی آن دیده می‌شد وارد این منطقه شده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دپ امروز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «سبوی طلا: چند راند با شین مک‌گوان» (دانلود مستند Crock of Gold: A Few Rounds with Shane MacGowan با لینک مستقیم) به همراه کارگردان این فیلم «جولین تمپل» حاضر شد و بنابر نوشته‌ی «ورایتی»، از چالش‌های تولید این مستند که در بخش اصلی جشنواره رقابت می‌کند گفت.

دپ ابتدا در مورد علت مشارکتش در تولید مستند مک‌گوان خواننده‌ی انگلیسی-ایرلندی به عنوان تهیه‌کننده می‌گوید: «سابقه‌ی آشنایی من با شین بسیار بسیار طولانی است. حتی پیش از آنکه ملاقاتش کنم، از زبانش شگفت‌زده می‌شدم، از توانایی‌اش در خلق این آهنگ‌های تکان‌دهنده و تأثیرگذار.»

دپ به یاد می‌آورد که عصر یک روز جمعه در نیویورک، مک‌گوان با او تماس گرفته و گفته: ««جانی می‌خواهی یک ویدیو درست کنی؟» [دپ پاسخ می‌دهد:] «منظورت چیست؟» [مک‌گوان می‌گوید:] یعنی برای من، برای یکی از آهنگ‌هایم ویدیو بسازی؟» گفتم بله باعث افتخار است.» مک‌گوان از دپ می‌خواهد نه تنها در این ویدیو ظاهر شود بلکه آن را کارگردانی کند. او حتی می‌خواست دوشنبه‌ی پس از آن روز جمعه ویدیو فیلمبرداری شود. بنابراین دپ گروهی را گردآوری می‌کند و کمتر از یک هفته بعد موزیک ویدیو را به اتمام می‌رساند. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

مک‌گوان یکی از افراد سرشناس و ضد-سلبریتی است که دپ اغلب با آن‌ها وقت می‌گذراند. دپ در مورد توجیه پرسونای خود در میان مردم با عقاید ضد-تشکیلاتی دوستانش از جمله «کیث ریچاردز» یا «هانتر اس. تامپسون» و «مارلون براندو» به سرعت پاسخ می‌دهد: «اولین و مهم‌ترین مسئله این است که هرگز خودتان را یک سلبریتی هالیوودی در نظر نگیرید. این یعنی مرگ و بسیار عجیب است.» او پس از وقفه‌ای نسبتاً طولانی ادامه می‌دهد: «من همیشه مجذوب... افرادی بوده‌ام که سخت کوشیده‌اند خودشان باقی بمانند.»

دپ در ادامه می‌گوید: «[تامپسون] برای من همه‌چیز بود، همان‌گونه که «مارلون براندو» برای من همه‌چیز بود. یک پدر، یک دوست، آموزگار، استاد. من همیشه [به این ایده] که چه چیزی هنجار در نظر گرفته می‌شود و این پرسش که هنجار یعنی چه علاقه‌مند بوده‌ام. مردم می‌گویند مثل براندو دیوانه، مثل تامپسون دیوانه، مثل شین مک‌گوان دیوانه، مثل کیث ریچاردز دیوانه. دیوانه! شاید حقیقت داشته باشد، نمی‌دانم. شاید باید دیوانه باشی، شاید آزادی همین باشد.»

او در پاسخ به این پرسش که نظرش در مورد وضعیت سیاسی ایالات متحده چیست، از چاشنی طنز کمک می‌گیرد تا در مورد کاخ سفید ابراز انزجار کند. او می‌گوید: «سخنرانی ترامپ را می‌بینم و می‌خندم. او... طنز خوبی دارد، طنزش عالی است. طنزش وحشت‌آور است.» او در ادامه اضافه می‌کند: «آن‌گونه که فکر می‌کنید سیاسی نیستم. مشخصاً در مورد ایالات [متحده]... مثل تفرقه بینداز و حکومت کن است. مردم وحشت‌زده‌اند؛ ترس به آنان خورانده شده. این است که واقعاً هیچ اهمیتی به سیاست‌های کثیف نمی‌دهم، اما مایلم مردم را از ترس و خطر رها کنم، و فکر نمی‌کنم که ترامپ برای این کار شایستگی داشته باشد.»

دپ در پایان از جشنواره‌ی فیلم سن سباستین ستایش می‌کند و آن را یکی از بهترین رویدادهای بین‌المللی برای «سینمای واقعی» می‌خواند.

جمعه گذشته دپ با ارسال متنی در اینستاگرام به همراه یک ویدیوی نوستالژیک از هواداران به خاطر حمایت‌های‌شان در مقابل «امبر هرد» قدردانی کرد. او می‌نویسد: «سلام به همه! فقط می‌خواستم یک بار دیگر از همه‌ی شما به خاطر حمایت‌های همیشگی و وفادارانه‌ در این بخش طولانی و جالب از زندگی‌ام قدردانی کنم... من فقط به لطف شما به اینجا رسیده‌ام و فقط برای شما اینجا هستم!»

این متن همزمان با تأیید گزارش به تعویق افتادن دادگاه رسیدگی به شکایت دپ از هرد در آمریکا که قرار بود در ماه ژانویه برگزار شود منتشر شده است. دپ از دادگاه درخواست کرده بود که این جلسات را به بهار آینده موکول کند تا بتواند در قسمت سوم «جانوران شگفت‌انگیز» بازی کند.

جشنواره‌ فیلم بین‌المللی سن سباستین ۲۰۲۰ از جمعه ۱۸ سپتامبر آغاز شده و تا ۲۶ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید