news-background
news-background

تریلر نهایی Dune: فیلم حماسی «دنی ویلنوو» آماده اکران در سینماهای آمریکا

 

فیلم حماسی و علمی-تخیلی «تل‌ماسه» (Dune 2021) به کارگردانی «دنی ویلنوو» در چندین بازار بین‌المللی اکران شده اما تا روزهای پایانی ماه اکتبر در سینماهای آمریکا روی پرده نمی‌رود. برادران وارنر و اچ‌بی‌او مکس به‌تازگی از تریلر نهایی این اقتباس از رمان «فرانک هربرت» رونمایی کرده‌اند.

«دنی ویلنوو» کارگردان این فیلم اخیراً در مصاحبه با «امپایر» گفته است که «زنانگی بیشتر» بخشیدن به این اقتباس برای او در بالاترین درجه اهمیت قرار داشته است. این فیلمساز به همراه «جان اسپیتس» و «اریک راث» فیلمنامه «تل‌ماسه» را به نگارش درآورده‌اند. راث پنج نامزدی اسکار را برای فیلم‌هایی چون «ستاره‌ای متولد شده است» (A Star Is Born) و «فورست گامپ» (Forrest Gump) در کارنامه دارد. ویلنوو می‌گوید: «برای من اهمیت داشت که زنانگی بیشتری به داستان ببخشم. رابطه میان زنانگی و قدرت و جایگاه زن در جامعه مرا شگفت‌زده می‌کند.»

«تیموتی شلمی» در «تل‌ماسه» نقش «پل اتریدیز» را بازی می‌کند که خاندانش مالک سیاره کویری و خطرناک «آراکیس» است. این سیاره دارای ارزشمند‌ترین منبع دنیاست، دارویی به نام «چاشنی» که عمر انسان را دراز می‌کند و توانایی‌های فرا-بشری به او می‌دهد. خاندان اتریدیز با مالکیت این سیاره به دشمن امپراطوری «هارکونن» و بومیان سیاره تبدیل شده‌اند. «اسکار آیزاک»، «زندیا»، «جاش برولین»، «ربکا فرگوسن»، «جیسون موموآ» و «خاویر باردم» از جمله دیگر بازیگران فیلم بوده‌اند.

«تل‌ماسه» ۲۲ اکتبر همزمان با اکران در سالن‌های سینما در ایالات متحده و کانادا از اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ مهر ۱۴۰۰ ۰۶:۰۵

خوشبختانه دو بار این فیلم رو توی سینمای ایمکس تونستم ببینم و بزارید بهتون بگم این فیلم میچسبه کف تاریخ سینما کنار بقیه آثار بزرگ. اگر امکان سینما نیست براتون پس با بالاترین کیفیت روی بزرگترین صفحه نمایشگری که میتونید پیدا کنید ببینیدش وگرنه ضرر کردید.

نمایش اسپویل