news-background
news-background

تریلر رسمی فیلم Scream: اولین «جیغ» پس از درگذشت خالق چندگانه

نویسندگان «زودیاک» و «آماده یا نه» فیلمنامه ریبوت «جیغ» را به نگارش درآورده‌اند.

اولین تریلر رسمی فیلم «جیغ» (Scream) پنجم طبق اعلام قبلی رونمایی شد. این اولین فیلمی است که پس از درگذشت «وس کریون» خالق چندگانه در سال ۲۰۱۵ برای این چندگانه روی پرده می‌رود. قسمت اول «جیغ» در سال ۱۹۹۶ اکران شد و به موفقیتی هنری و تجاری انجامید. رویکرد فیلم به کلیشه‌های ژانر وحشت باعث این استقبال از سوی مخاطبین و منتقدین شد.

«متیو لیلارد» یکی از بازیگران قسمت اول «جیغ» به‌تازگی در مصاحبه با «بلادی دیسگاستینگ» می‌گوید کریون از فشارهایی که با تولید قسمت‌های بعدی چندگانه از طرف هواداران ایجاد می‌شد بیزار بوده است: «فکر نمی‌کنم همه از «جیغ» استقبال کرده باشند. یعنی فکر نمی‌کنم همه به ما فرصتی دادند چرا که با کارگردانی وارد می‌شدیم که لزوماً جوان و جذاب نبود. و دو بازیگر تلویزیونی داشتیم. و نسخه‌ای از [کریون] را داشتیم که فروتن و راضی بود. فکر می‌کنم که بازیگران از آن فیلم کسب تجربه کردیم. چون همگی جوان بودیم و همگی با هم نزدیک. به مدت دو ماه مثل یک خانواده کوچک بودیم.»

لیلارد ادامه می‌دهد: «فکر می‌کنم [کریون] این خصوصیت را دوست داشت. از آن لذت می‌برد. هیچ فشاری وجود نداشت که فیلمی ویژه بسازد. اما در نهایت یک اثر به‌یادماندی شد، اما در آن لحظه، فشاری وجود نداشت. در مورد سه فیلم بعدی، باید فشاری در حین تولید حس کرده باشد که جالب است، نه؟ منظورم این است که او از یک لحظه بی‌قیدی در پایان به لحظه‌ای رسید که به نظر من درماندگی بود. فکر نمی‌کنم بر کسی پوشیده باشد. او در پایان قسمت چهارم از جهت فشار تولید یک فیلم به‌یادماندنی دیگر درمانده شده بود.»

قسمت اول «جیغ» ۱۷۳ میلیون دلار، قسمت دوم ۱۷۳ میلیون دلار، قسمت سوم ۱۶۱ و قسمت چهارم ۹۷ میلیون دلار فروختند.

«تایلر جیلت» و «مت بتینلی-الپین» کارگردانان «جیغ ۵» خواهند بود و در این فیلم با «چد ویللا» تهیه‌کننده فیلم‌های «آماده یا نه» (Ready or Not) و «وی‌/اچ/اس» (V/H/S) همکاری کرده‌اند. «مایکل آلر» تدوین‌گر فیلم، «برایان تایلر» آهنگساز و «جمیز وندربیلت» که سابقه نویسندگی برای «زودیاک» و «معمای قتل» (Murder Mystery) را دارد، نویسنده فیلمنامه «جیغ ۵» است.

«نیو کمبل» در نقش «سیدنی پرسکات»، «دیوید آرکت» و «کورتنی کاکس» در نقش‌های «ووی رایلی» و «گیل ودرز»، «مارلی شلتون» در نقش «جودی هیکس»، «جنا اورتگا»، «کایل گالنر»، «جزمین ساوی براون»، «دیلن مینت»، «میسون گودینگ» و «میکی مدیسون» از جمله بازیگران این قسمت خواهند بود.

پارامونت «جیغ» را ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ اکران خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۰ مهر ۱۴۰۰ ۲۰:۱۷

عالی های اسلشز

نمایش اسپویل