news-background
news-background

تریلر جدید بازسازی Mulan: یکی دیگر از آثار کلاسیک دیزنی فمینیستی شد

کارگردان «نهنگ سوار» داستان جنگجوی چینی را بازسازی کرده است.

دیزنی اولین تریلر رسمی بازسازی لایو-اکشن «مولان» (Mulan) را منتشر کرد. این فیلم که نسخه‌ی به‌روز شده‌ی انیمیشن کلاسیک دیزنی در سال ۱۹۹۸ است داستانی در مورد زنی جوان روایت می‌کند که با لباس مردان به جنگ می‌رود. نسخه‌ی اول فیلم در دهه‌ی ۹۰ میلادی برخلاف انتظار پرفروش شد و ناکامی انیمیشن‌های «هرکول» و «گوژپشت نتردام» را جبران کرد. «مولان» که جا پای بازسازی‌های «کتاب جنگل» و «شیر شاه» به کارگردانی «جان فاورو» می‌گذارد، توسط «نیکی کارو» کارگردان نیوزلندی ساخته شده و برداشتی فمینیستی از قصه ارائه داده است. تریلر جدید فیلم وعده‌ی سکانس‌های اکشن حماسی و فیلمبرداری چشم‌نوازی را می‌دهد.

«مولان» دختر جنگجوی مشهور «فا ژو» است که با تغییر ظاهر سعی می‌کند از مردمش در مقابل هجوم بیگانگان محافظت کند. کارو با فیلم «نهنگ سوار» (Whale Rider) شناخته می‌شود که داستانی در مورد دختری جوان با بازی «کیشا کسل-هیوز» در نیوزلند روایت می‌کرد و به عنوان رهبر قبیله‌اش انتخاب می‌شد. او همچون «مولان» برای محافظت از خانواده‌اش مبارزه می‌کرد و انتظارات قبیله‌اش از یک زن را زیر پا می‌گذاشت.

«جت لی» در این فیلم نقش «امپراطور چین» را بازی می‌کند و «دانی ین» در نقش مربی مولان و فرمانده‌ی ارتش ظاهر می‌شود. «چنگ پی-پی» و «اوتکارش امبودکار» در نقش یک کلاهبردار دیگر بازیگران این فیلم لایو-اکشن خواهند بود. نقش شخصیت اصلی را هم بازیگر چینی «لیو ییفی» بازی می‌کند که اخیراً با حمایت از دولت چین در جریان اعتراضات هنگ کنگ جنجال‌آفرینی کرده بود.

دیزنی «مولان» را ۲۷ مارس سال ۲۰۲۰ (۸ فروردین ماه ۱۳۹۹) در آمریکا اکران می‌کند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۴۷

من عاشق این انیمیشن بودم، روزی یبار میدیدمش حداقل و همین الانشم همه دیالوگاشو حفظم و نقش خیلی بزرگی داشته تو نگاهم به زندگی قطعن ولی مولان کنار همه درسای قشنگی که داشت انیمیشن فانی بود، همه کنار همدیگه رشد میکردن، زن و مرد. این چیزی که من تو این تریلر دیدم صرفن یه فیلم حماسیه با کات شدن بقیه شخصیت های مهم و تمرکز رو زن بودن مولان و اصن داستان شیرینی نیست.

نمایش اسپویل
۱۵ آذر ۱۳۹۸ ۰۳:۳۶

فمینیسم، دیزنی، چین دیگه چی لازمه که از این فیلم دوری کنید؟

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۲:۳۹

بعضی اوقات من برام یه سوال پیش میاد . . . با توجه به این جنبشای فمینیستی . . . این که ما مردا واقعن اینقدر خار داریم؟! این روزا همونطوری که خشونت علیه زنان داریم خشونت علیه مردان هم داریم، مردا چیزی نمیگن چون از طرف جامعه مسخره میشن و انگ بی عرضگی بهشون زده میشه.برعکس خانم ها که مورد توجه و ترحم جامعه قرار میگیرن.

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۲:۱۹

پس موشو کجاست؟ نکنه بهترین شخصیت فیلم اصلی رو حذف کردن؟

نمایش اسپویل