news-background
news-background

اولین تریلر انیمیشن Soul پیکسار منتشر شد؛ سقوط «پیتر داکتر» در گودال هستی‌شناسی

تیزر انیمیشن جدید پیکسار وعده‌ی اثر اگزیستانسیال دیگری را به مدیریت «پیت داکتر» می‌دهد.

اولین تیزر انیمیشن «روح» (Soul) استودیوی پیکسار پنجشنبه شب رونمایی شد. این فیلم که تابستان سال آینده روی پرده می‌رود، وعده‌ی فیلمی جسورانه مانند «ظاهر و باطن» (Inside Out) را می‌دهد. «جو گاردنر» با صداپیشگی «جیمی فاکس» یک معلم موسیقی مقطع متوسطه است که رؤیای پیانیست شدن در یک گروه را در سر دارد و پس از آنکه اولین فرصت خودنمایی را پیدا می‌کند، در یکی از خیابان‌های نیویورک به دنیایی دیگر وارد می‌شود و با نوجوانی با صداپیشگی «تینا فی» برخورد می‌کند که به او را یاری می‌رساند راه بازگشت به زمین را پیدا کند.

داکتر که انیمیشن‌ «بالا» (Up) را ساخته، هیچگاه از مواجهه با ترس‌های شخصی‌اش واهمه نداشته و در «روح»، او هنرمندی را به چالش می‌کشد که در طول سفر ماورائی خود باید بیاموزد بعضی مسؤلیت‌ها و تجارب را باید پذیرفت. «روح» اولین انیمیشن پیکسار با شخصیت اول سیاهپوست است و بازیگرانی مانند «امیر تامپسون»، «فیلیسیا راشد»، و «دیوید دیگز» در آن صداپیشگی می‌کنند. «جان باتیست» آهنگ‌های جاز فیلم را خواهد ساخت و موسیقی متن را «ترنت رزنور» و «اتیکاس راس» خلق می‌کنند. «دینا ماری» و «کمپ پاورز» در کارگردانی و نویسندگی مشارکت می‌کنند.

برای فیلم «روح»، داکتر با مذهبیون و کارشناسان امور فرهنگی بسیاری در خصوص تعریف روح مشورت کرده تا انیماتورها برای به تصویر کشیدنش کار راحت‌تری در پیش داشته باشند. داکتر تابستان گذشته گفته بود: «چه فیلم‌های ما اریجینال باشند چه دنباله، باید با همه ارتباط برقرار کنند. اکنون فیلمی را کارگردانی می‌کنم که در مورد این پرسش‌های غایی است: «من چرا اینجا هستم؟»، [و از جنبه‌ی] متافیزیکی: «چه کسی حاضر است [با ما] چنین کاری کند؟»

«روح» ۱۹ ژوئن سال ۲۰۲۰ (چهارشنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۸) اکران می‌شود.

 

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید