news-background
news-background

ترند جهانی توئیتر در قطعی بزرگ اینترنت ایران: «بیبی یودا»!

شبکه‌ی دیزنی+ دو هفته‌ی قبل با محتوایی متشکل از عناوین بسیار زیاد راه‌اندازی شد. یکی از هیجان‌انگیزترین آن‌ها سریال لایو-اکشن «مندلوریایی» (The Mandalorian) بود که داستانی از «جنگ ستارگان» روایت می‌کرد. کارگردانی این سریال به «جان فاورو» سپرده شده که در سال ۲۰۰۸ «مرد آهنی» را ساخت و عملاً «دنیای سینمایی مارول» را آغاز کرد. اما در زمانی که مردم ایران به شبکه‌ی جهانی دسترسی نداشتند، هواداران در توئیتر از یک المان خاص سریال به وجد آمده بودند.

شخصیت «بیبی یودا» (Baby Yoda) که نام مشخصی ندارد در اولین اپیزود سریال حضور غافلگیرکننده‌ای داشت. او یک طفل ۵۰ ساله از گونه‌ی «استاد یودا» است اما نقش او از اهمیت نسبتاً بالایی برخوردار خواهد بود چرا که شخصیت اصلی قصه یعنی «مندلوریایی» به دنبال یافتن این موجود کوچک با چشم‌ها و گوش‌های بزرگ است. اما در روزهایی که در این گوشه‌ی دنیا کاربران حتی به گوگل هم دسترسی نداشتند و نمی‌توانستند صدای اعتراض‌شان را به گوش جهانیان برسانند، گروه کثیری از مخاطبین سریال در حال به اشتراک گذاشتن تصاویر و میم‌های «بیبی یودا» بودند.

هرچند هواداران در حال حاضر نام این شخصیت را «بیبی یودا» یا «بچه یودا» گذاشته‌اند اما هنوز مشخص نیست که او ارتباطی به «استاد جدای» داشته باشد. «دیو فیلونی» کارگردان سریال به تازگی اعلام کرده است که هواداران می‌توانند این موجود را به همین نام بخوانند. فاورو نیز در مصاحبه با «کلایدر» در مورد این شخصیت گفته بود: «باید از دیزنی و لوکاس‌فیلم قدردانی کنم زیرا با فروش اسباب‌بازی‌ها و کاتالوگ‌های مرتبط با این شخصیت غافلگیری مخاطب از بین می‌رفت. بنابراین آن‌ها واقعاً از ما حمایت کردند. ما تمایل داشتیم که مخاطب پیش از پخش سریال این شخصیت را نبیند و هر بار که اپیزود جدیدی پخش می‌شود گره‌ها و رازهای جدیدی به وجود آید.»

«پدرو پاسکال» بازیگر سریال‌های «بازی تاج‌وتخت» و «نارکوس» نقش اصلی سریال را بازی می‌کند. «جینا کارانو»، «کارل ویدرز»، «جیانکارلو اسپوزیتو»، «امیلی سوالو»، «امید ابطحی»، «ورنر هرتسوک» و «تایکا وایتیتی» (صداپیشه) در نقش IG-11 از دیگر بازیگران این مجموعه‌اند. اپیزودهای جدید «مندلوریایی» روزهای شنبه از شبکه‌ی دیزنی+ پخش می‌شود. دیزنی سریال دیگری از جنگ ستارگان با بازی «یوان مک‌گرگور» در نقش «اوبی-وان» و یک پیش‌درآمد دیگر برای «روگ وان» به تولید خواهد رساند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۱:۵۶

چه ربطی داشت این خبر به اینترنت ایران. یه جوری تیتر زدید گفتم خبر در مورد ایرانه. در کل پیشنهاد میدم سایت رو سیاسی نکنید. به اندازه کافی هرجا میریم سیاسی صحبت میکنن . اینجا میایم چهارتا فیلم ببینیم لذت ببریم.

نمایش اسپویل
۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۲:۴۳

شما فیلمتو ببین.

نمایش اسپویل