news-background
news-background

«جان تراولتا» از اشتباه تاریخی «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتیو می‌گوید

 

فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو به تازگی در پنج بخش نامزد دریافت گلدن کلوب شده، اما گلدن گلوب فیلم «متعصب» تراولتا را شایسته‌ی هیچ جایزه‌ای ندانسته است.

«جان تراولتا» در حال حاضر در تلاش است تا با فیلم «متعصب» (The Fanatic) نظر رأی دهندگان اسکار را جلب کند، اما حرف‌هایش در مورد «کوئنتین تارانتینو» جنجالی‌تر و جالب‌توجه‌تر است از آنچه او در مورد بازی‌ خود برای گفتن دارد. تراولتا هفته‌ی گذشته گفته بود به همکاری مجدد با کارگردان «قصه‌ی عامه‌پسند» (Pulp Fiction) علاقه‌مند است اما اکنون به اشتباهات تاریخی فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) تارانتینو معترض شده. او در مصاحبه با «رپ» یکی از خطاهای تاریخی فیلنامه‌ی تارانتینو را برملا ساخته است.

تراولتا می‌گوید: «لئوناردو [دی‌کاپریو] در حال بازگشت از ایتالیا یا هر کجای دیگر است، و راوی می‌گوید که او با هواپیمای ۷۴۷ سفر می‌کند. اما این هواپیما اگرچه در فوریه سال ۱۹۶۹ به صورت آزمایشی به پرواز درآمده اما از ژانویه سال ۱۹۷۰ وارد خطوط هوایی شده است. آن‌ها ۹ ماه زودتر سوار این هواپیما شده‌اند! او باید با بوئینگ ۷۰۷ سفر می‌کرد.»

فیلمنامه‌ی «هالیوود» تارانتینو یک اثر خیالی است، بنابراین اشتباه مرتبط با نوع هواپیما نمی‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. تراولتا اعتراف می‌کند علاقه‌ی بیش از حدش به هوانوردی باعث شده به این خطا پی ببرد. او زندگی در دوران به تصویر کشیده شده در فیلم تارانتینو را به یاد می‌آورد و می‌گوید: «به یاد می‌آورم که وقتی آن اتفاقات روی داد در شهر [لس آنجلس] زندگی می‌کردم. یادم هست که از قتل «شارون تیت» به وحشت افتاده بودم. این فیلم خاطرات بیشتری را نسبت به «قصه‌ی عامه‌پسند» برای من زنده کرد. تارانتینو مثل فیلم «حرامزاده‌های بی‌شرف» تاریخ را برای ما اصلاح می‌کند.»

تراولتا هفته‌ی گذشته در مورد همکاری مجدد با تارانتینو گفته بود: «این کارگردانان بزرگ، بازیگر را خودشان انتخاب می‌کنند زیرا ۹۰ درصد کارشان با انتخاب آن‌ها انجام می‌شود. زیرا معتقدند که شما بهترین انتخاب هستید، بنابراین نباید فیلمسازان را به انتخاب‌های غیرارگانیک وادار کرد. به یاد بیاورید که تارانتینو چقدر برای حضور من در «قصه‌ی عامه‌پسند» جنگید.»

«روزی روزگاری در هالیوود» دوشنبه گذشته نامزد پنج جایزه‌ی گلدن گلوب از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد برای «لئوناردو دی‌کاپریو» و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای «برد پیت» شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۷

آیا واقعا مهمه که 9 ماه زودتر سوار اون هواپیما شدند؟ واقعا در فیلم تاثیرگذاره؟ این دیگه به قالپاق تانک گیر دادنه.

نمایش اسپویل