news-background
news-background

تدوین‌گر Rise of Skywalker از تولید شتاب‌زده پروژه می‌گوید: «فیلم برای راضی کردن هواداران ساخته شده»

«ماریان برندن» تدوین‌گر همیشگی «جی‌.جی. ایبرامز» می‌گوید شتاب‌زدگی برای تولید فیلم «ظهور اسکای‌واکر» همه‌چیز را خراب کرد.

اغلب منتقدین تأیید می‌کنند که «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» (Star Wars: The Rise of Skywalker) پایانی ناامید‌کننده برای روایت «لوک اسکای‌واکر» بوده و بسیاری می‌پرسیدند که اگر فرصت بیشتری برای تولید این قسمت فراهم می‌شد آیا مخاطبین با فیلمی باکیفیت‌تر مواجه می‌شدند یا نه. «مارین برندن» تدوین‌گر فیلم «ظهور اسکای‌واکر»‌ با حضور در پادکست «راف کات» اعتراف می‌کند که فیلمبرداری پروژه شتاب‌زده صورت گرفته است. برندن تدوین‌گر همیشگی «جی.جی. ایبرامز» کارگردان «ظهور اسکای‌واکر» بوده و در سریال «نام مستعار» (Alias) با فیلمساز همکاری کرده است. «مأموریت غیرممکن ۳»، «پیشتازان فضا» و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» از جمله دیگر پروژه‌های برندن بوده‌اند.

برندن در مورد روند شتاب‌زده‌ی تدوین می‌گوید: «ما قطعاً سعی می‌کردیم کارهای زیادی را پیش‌ ببریم. یک کشمکش بود. همه‌چیز را تحت تأثیر قرار داد. پس از طی شدن یک سوم مسیر، «کتی کندی» [مدیر لوکاس‌فیلم] می‌گفت: «جی‌جی باید وقت بیشتری در اتاق تدوین صرف کند.» در حالی که من می‌دانستم این اتفاق هرگز روی نخواهد داد. با توجه به برنامه‌ی زمانی ما و آنچه که روزانه باید انجام می‌داد ممکن نبود. او در پایان روز بسیار خسته بود.»

بنابر برآوردهای برندن، گروه سازندگان «ظهور اسکای‌واکر» در مقایسه با «نیرو برمی‌خیزد» سه ماه کمتر وقت داشته‌اند. دیزنی تاریخ اکران ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ را برای فیلمی انتخاب کرده بود که قابل جابجایی نبود و همین مسئله موجب شد که برندن در حین فیلمبرداری مراحل تدوین را آغاز کند.

برندن می‌گوید: «پیشنهاد شد که فیلم را در محل فیلمبرداری تدوین کنم... ما دو فضای سرپوشیده در اختیار داشتیم... بنابراین هر کجا که جی‌جی می‌رفت من هم باید می‌رفتم، معمولاً در فاصله‌ی ۱۰ متری دوربین، هر کجا که دوربین مستقر شده بود. در بین برداشت‌ها، جی‌جی کنار من می‌نشست تا با هم تصاویر را مرور کنیم.»

برندن در مورد واکنش‌های منفی علیه فیلم می‌گوید: «در دورانی که دنیا دو قطبی شده، نباید فیلم تفرقه‌انگیز ساخته شود. اساساً پیام فیلم این است: «اگر اعمال بدی هم انجام داده باشی باز ممکن است خوبی به سراغت آید. همیشه باید به امید اعتقاد داشت.»

یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که به «ظهور اسکای‌واکر» گرفته می‌شود این است که فیلم فقط سعی در راضی نگه داشتن مخاطب دارد. برندن این ادعا را رد نمی‌کند و می‌گوید: «ببینید، مطمئناً همین‌طور است. [اما] اگر فیلم سعی نداشت مخاطب را راضی نگه دارد می‌گفتند: «به تاریخچه‌ی «جنگ ستارگان» و تمامی ارزش‌هایش خیانت شده.»»

دسته‌ای دیگر از هواداران «جنگ ستارگان» هم به حضور کم‌رنگ شخصیت «رز» با بازی «کلی ماری ترن» در «ظهور اسکای‌واکر»‌ معترض شده بودند. حتی «جان ام. چو» کارگردان فیلم پرفروش «آسیایی‌های خرپول» هم در صفحه‌ی توئیتر خود از بازیگر آسیایی تبار فیلم دفاع کرد و گفت که دیزنی+ هرچه زودتر باید سریالی اسپین‌آف برای این شخصیت تولید کند.

«کریس تریو» نویسنده‌ی «ظهور اسکای‌واکر» نیز اخیراً در مصاحبه با «آواردز دیلی» توضیح داده بود که چگونه نقش کوتاه «کلی ماری ترن» به حضور «کری فیشر» در نقش «پرنسس لیا» مرتبط بوده است. در «اسکای‌واکر»، این بازیگر تنها یک دقیقه و ۱۶ ثانیه جلوی دوربین ظاهر می‌شود، درحالی که فیلم دو ساعت و ۲۲ دقیقه است. بعضی هواداران حتی بررسی کرده‌اند که خواهر «رز تیکو» در فیلم «آخرین جدای» زمان بیشتری جلوی دوربین دیده می‌شود. آن شخصیت در صحنه‌ی آغازین فیلم «رایان جانسون» کشته شد.

تریو توضیح می‌دهد که نقش ترن به این علت کوتاه شده که شخصیت او باید در صحنه‌های مشترکی با «کری فیشر» بازی می‌کرده است. او می‌گوید: «خوب، پیش از هر چیز باید بگویم که من و جی‌جی بازی «کلی ماری ترن» تحسین می‌کنیم. یکی از دلایلی که رز در صحنه‌های کمتری بازی کرد به دشواری استفاده از فیلم‌های باقی مانده از «کری فیشر» برمی‌گردد. [...] لیا و رز در واقع در پایگاه باید در کنار هم می‌بودند. وقتی که فیلمبرداری پیشرفت کرد، دانستیم صحنه‌هایی که برای رز و لیا نوشته‌ایم آنگونه که امیدوار بودیم از استانداردهای فتورئالیزم برخوردار نیست. آن صحنه‌ها متأسفانه از فیلم حذف شدند.»

او در ادامه پیرامون شخصیت محبوب رز می‌گوید: «در آخر باید سعی می‌کردیم که شخصیت رز را به حاشیه برانیم. ما این شخصیت و خود کلی را دوست داریم، به قدری که او را در کنار شخصیت لیا قرار دادیم.»

به‌روز‌رسانی: «کریس تریو» پس از مصاحبه با «آواردز دیلی» با انتشار بیانیه‌ای گفت: «از اظهارات اخیرم چنین استنباط می‌شد که اشکالات صحنه‌ی میان رز و لیا از سوی گروه جلوه‌های ویژه و جادوگران ما در آی‌ال‌ام سر زده. در آن مصاحبه، من به صحنه‌ی مشخصی ارجاع دادم که وضعیت عاطفی لیا در اپیزود هفتم با صحنه‌ای که برای اپیزود نهم نوشته بودیم هم‌خوانی نداشت، بنابراین در مرحله‌ی نگارش فیلمنامه حذف شد، پیش از آنکه کار جلوه‌های ویژه تمام شود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۲۲:۱۴

خود George Lucas گفته گند زدن به مجموعه.ولی انصافا خودتون عقلتونو بکنید قاضی disney کدوم یکی از فیلمای تخیلیش خوب بود؟ شاید بگید فروش فیلماش سر به فلک میکشه ولی هیچکدوم از فیلماش حتی avengers پشیزی نمی ارزیدن .

نمایش اسپویل
۱۴ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۵۸

بخوام بنویسم خیلی باید بنویسم و زیاد میشه خخخ کاملا کاملا باهات موافقم!!

نمایش اسپویل